Cílem práce bylo zjistit důležitost vyjednávacích schopností v mezinárodním obchodě.
Moje bakalářské práce má za úkol seznámit čtenáře s aktuálními názory českých podnikatelů, kteří pracují ve společnostech zaměřených zejména na export o jejich vyjednávacích schopnostech.
Táto práce je rozdělená do dvou částí teoretické a praktické. Praktická část se zaměřuje na pojmy, jež jsou klíčové pro lepší porozumění termínu vyjednávaní, například, proces vyjednávaní, typy a styly vyjednávaní. Kromě toho práce rovněž zahrnuje kapitolu o mezikulturní komunikaci, jež je nedílnou součástí mezinárodního obchodu.
Praktická část obsahuje mou dotazníkovou studii, jež je provedena mezi vrcholovými a středními manažery v českých velkých a středně velkých podnicích. Tyto rozhovory mi umožnily nahlédnout, jak je teorie vyjednávaní uplatněna v praxi. Shrnutí jejich odpovědí je zakomponováno do této práce.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was to find out importance of negotiation skills while conducting in international business.
My thesis aimed to acquaint the reader with the up to date opinions of Czech entrepreneurs, who work in companies focused mainly on export activity, about negotiating skills.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. Theoretical parts aims to look at terms that are central for better understanding of a negotiation, e.g. negotiation process, negotiation styles and types. Besides, a chapter devoted to cross-cultural communication is also included as it is an inevitable part of international business. Practical part includes my study three-structured questionnaire conducted among top and line managers of three Czech large and medium-sized companies. Summary of their answers is concluded
Klíčová slova
Vyjednávací schopnosti, mezinárodní obchod, proces vyjednávaní, typy a styly vyjednávaní, mezikulturní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Negotiation skills, international business, negotiation process, types and styles of negotiation, cross-cultural comunication.
Rozsah průvodní práce
38 s. (61 679 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Cílem práce bylo zjistit důležitost vyjednávacích schopností v mezinárodním obchodě.
Moje bakalářské práce má za úkol seznámit čtenáře s aktuálními názory českých podnikatelů, kteří pracují ve společnostech zaměřených zejména na export o jejich vyjednávacích schopnostech.
Táto práce je rozdělená do dvou částí teoretické a praktické. Praktická část se zaměřuje na pojmy, jež jsou klíčové pro lepší porozumění termínu vyjednávaní, například, proces vyjednávaní, typy a styly vyjednávaní. Kromě toho práce rovněž zahrnuje kapitolu o mezikulturní komunikaci, jež je nedílnou součástí mezinárodního obchodu.
Praktická část obsahuje mou dotazníkovou studii, jež je provedena mezi vrcholovými a středními manažery v českých velkých a středně velkých podnicích. Tyto rozhovory mi umožnily nahlédnout, jak je teorie vyjednávaní uplatněna v praxi. Shrnutí jejich odpovědí je zakomponováno do této práce.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was to find out importance of negotiation skills while conducting in international business.
My thesis aimed to acquaint the reader with the up to date opinions of Czech entrepreneurs, who work in companies focused mainly on export activity, about negotiating skills.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. Theoretical parts aims to look at terms that are central for better understanding of a negotiation, e.g. negotiation process, negotiation styles and types. Besides, a chapter devoted to cross-cultural communication is also included as it is an inevitable part of international business. Practical part includes my study three-structured questionnaire conducted among top and line managers of three Czech large and medium-sized companies. Summary of their answers is concluded
Klíčová slova
Vyjednávací schopnosti, mezinárodní obchod, proces vyjednávaní, typy a styly vyjednávaní, mezikulturní komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Negotiation skills, international business, negotiation process, types and styles of negotiation, cross-cultural comunication.
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení (návrh vlastních řešení)
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Zásady pro vypracování
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení (návrh vlastních řešení)
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Seznam doporučené literatury
CZINKOTA, M.R. and RONKAINEN, I.A. International Marketing. Orlando: The Dryden Press, 2012. ISBN:113362751X
DERESKY, H. International Management: Managing across borders and cultures, text and cases. Ed. 2. Addison-Wesley Educational Publishers Inc, 2013. ISBN:0133062120
GHAURI, P. and USUNIER, J-C. International Business Negotiations. Great Britain,Redwood Books Ltd, 1996. ISBN:0080427758
HENDON, W., HENDON, A., HERBIG, P. Cross-Cultural Business Negotiations. Praeger, 1999. ISBN:0275968030
GESTELAND, R. Cross-Cultural Business Behavior: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures. Copenhagen Business School Press, 2005. ISBN: 8763001497
Seznam doporučené literatury
CZINKOTA, M.R. and RONKAINEN, I.A. International Marketing. Orlando: The Dryden Press, 2012. ISBN:113362751X
DERESKY, H. International Management: Managing across borders and cultures, text and cases. Ed. 2. Addison-Wesley Educational Publishers Inc, 2013. ISBN:0133062120
GHAURI, P. and USUNIER, J-C. International Business Negotiations. Great Britain,Redwood Books Ltd, 1996. ISBN:0080427758
HENDON, W., HENDON, A., HERBIG, P. Cross-Cultural Business Negotiations. Praeger, 1999. ISBN:0275968030
GESTELAND, R. Cross-Cultural Business Behavior: Negotiating, Selling, Sourcing and Managing Across Cultures. Copenhagen Business School Press, 2005. ISBN: 8763001497