Tato zvuková instalace experimentuje s různými médii s možností intermediálních přesahů. Z řeky Berounky jsem se rozhodl extrahovat v ní obsažené informace ze získaného obrazu pomocí zvuku. Pomocí 3D programu a programátora jsme vytvořili křivku získanou snímáním napříč obrazem. Tu jsme převedli do číselných hodnot. Po konzultacích se zvukařem a hudebníkem jsme tyto hodnoty použily a tak jsme vygenerovaly z křivky zvuk. Výsledkem byly tedy informace v podobě abstraktní melodie z celého města tzv. "symfonie", pocházející z vody, živlu, kterým je Plzeň protkána.
Anotace v angličtině
The sound installation is experimenting with different media with intermedial overlaps. From the Berounka River, I decided to extract information it contained from the acquired image using sound. Using a 3D program and a programmer we created a curve obtained by scanning the image. Then we converted it into numerical values. After consultation with the sound engineer and a musician, we used the values and we generated a waveform audio. The result was therefore information in the form of abstract melodies from the whole city called "Symphony", originating in the water, which spreads out all over Pilsen.
Klíčová slova
voda, zvuk, zvuková instalace, symfonie, řeka, experiment, Plzeň, extrahovaná informace
Klíčová slova v angličtině
water, sound, sound instalation, symphony, river, experiment, Pilsen, extract information
Rozsah průvodní práce
39 s. (30 386 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato zvuková instalace experimentuje s různými médii s možností intermediálních přesahů. Z řeky Berounky jsem se rozhodl extrahovat v ní obsažené informace ze získaného obrazu pomocí zvuku. Pomocí 3D programu a programátora jsme vytvořili křivku získanou snímáním napříč obrazem. Tu jsme převedli do číselných hodnot. Po konzultacích se zvukařem a hudebníkem jsme tyto hodnoty použily a tak jsme vygenerovaly z křivky zvuk. Výsledkem byly tedy informace v podobě abstraktní melodie z celého města tzv. "symfonie", pocházející z vody, živlu, kterým je Plzeň protkána.
Anotace v angličtině
The sound installation is experimenting with different media with intermedial overlaps. From the Berounka River, I decided to extract information it contained from the acquired image using sound. Using a 3D program and a programmer we created a curve obtained by scanning the image. Then we converted it into numerical values. After consultation with the sound engineer and a musician, we used the values and we generated a waveform audio. The result was therefore information in the form of abstract melodies from the whole city called "Symphony", originating in the water, which spreads out all over Pilsen.
Klíčová slova
voda, zvuk, zvuková instalace, symfonie, řeka, experiment, Plzeň, extrahovaná informace
Klíčová slova v angličtině
water, sound, sound instalation, symphony, river, experiment, Pilsen, extract information
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1ks - audio, 1ks - video, 1ks - objekt 3m x 4m
Formát: multimediální prostorová instalace
Popis realizace: instalace experimentuje s různými médii s možností intermediálních přesahů. Předpokládaný rozsah instalace je v závislosti na využití audia, fotografie a objektu, jenž je hlavním akcentem zvoleného tématu. Nasnímání a extrahování obrazu z vodního zdroje. Vygenerování matematické křivky z extrahovaného obrazu, následné snímání a dosazení konkrétních tónů a hudebních nástrojů podle získané křivky. Komponování výsledného audia s obrazovými a prostorovými obrazy a objekty.
Výstup: experiment s multimediální zvukovou, prostorovou instalací - symfonie zkomponovaná z plzeňského vodního zdroje jako nosiče uložených informací z celého okolí kombinovaná video prostorovými prvky.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam
směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr
tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium
zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze
kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační
práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1ks - audio, 1ks - video, 1ks - objekt 3m x 4m
Formát: multimediální prostorová instalace
Popis realizace: instalace experimentuje s různými médii s možností intermediálních přesahů. Předpokládaný rozsah instalace je v závislosti na využití audia, fotografie a objektu, jenž je hlavním akcentem zvoleného tématu. Nasnímání a extrahování obrazu z vodního zdroje. Vygenerování matematické křivky z extrahovaného obrazu, následné snímání a dosazení konkrétních tónů a hudebních nástrojů podle získané křivky. Komponování výsledného audia s obrazovými a prostorovými obrazy a objekty.
Výstup: experiment s multimediální zvukovou, prostorovou instalací - symfonie zkomponovaná z plzeňského vodního zdroje jako nosiče uložených informací z celého okolí kombinovaná video prostorovými prvky.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li
stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam
směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr
tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium
zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,
průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné
práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce
v souladu s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze
kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení
zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační
práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Seznam doporučené literatury
LITERATURA
CÍLEK, Václav. Orfeus: Kniha podzemních řek. Praha: Dokořán, 2009. ISBN 978-80-7363-244-1.
NEUBAUER, Z., ŠKRDLANT, T. Skrytá pravda Země : živly jako archetypy ekologického myšlení. Praha: Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1181-X.
SÁDLO, J., STORCH, D. Biologie krajiny: Biotopy České republiky. Praha: Vesmír, 1999. ISBN 8085977311.
OSBORNE, Peter. Conceptual Art. Londýn: Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
KEIKO, Sei. Konečná krajina. Praha: One woman press, 2004. ISBN 80-903455-0-4.
GROSENICK, Uta. Art now. Köln: Taschen, 2005. ISBN 38228-4093-9.
JOST, Francois. Realita/fikce - říše klamu. Praha: Akademie múzických umění, 2006. ISBN 80-7331-056-9.
ECO, Umberto. Dějiny ošklivosti. Praha: Argo, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.
ECO, Umberto. Dějiny krásy. Praha: Argo, 2005. ISBN 80- 7203-677-7.
Seznam doporučené literatury
LITERATURA
CÍLEK, Václav. Orfeus: Kniha podzemních řek. Praha: Dokořán, 2009. ISBN 978-80-7363-244-1.
NEUBAUER, Z., ŠKRDLANT, T. Skrytá pravda Země : živly jako archetypy ekologického myšlení. Praha: Mladá fronta, 2005. ISBN 80-204-1181-X.
SÁDLO, J., STORCH, D. Biologie krajiny: Biotopy České republiky. Praha: Vesmír, 1999. ISBN 8085977311.
OSBORNE, Peter. Conceptual Art. Londýn: Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
KEIKO, Sei. Konečná krajina. Praha: One woman press, 2004. ISBN 80-903455-0-4.
GROSENICK, Uta. Art now. Köln: Taschen, 2005. ISBN 38228-4093-9.
JOST, Francois. Realita/fikce - říše klamu. Praha: Akademie múzických umění, 2006. ISBN 80-7331-056-9.
ECO, Umberto. Dějiny ošklivosti. Praha: Argo, 2007. ISBN 978-80-7203-893-0.
ECO, Umberto. Dějiny krásy. Praha: Argo, 2005. ISBN 80- 7203-677-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: SYMFONIE
Navržená známka vedoucího práce: 2
Navržená známka oponenta: 3
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Následně byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Komise byla seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.