- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
VLASTNÍ FILOZOFIE, ANALÝZA STYLU "MOJE ZNAČKA"
Celková koncepce, typ zákazníka a vize. Kolekce obuvi a doplňků (případně včetně
oděvu). 6 ks modelů.
Hlavní téma v angličtině
MY PHILOSOPHY, ANALYSIS OF STYLE " MY BRAND "
all conception, type of customer and vision. Collection of shoes and accessories ( clothes can be included )
6 pieces of models.
Název dle studenta
VLASTNÍ FILOZOFIE, ANALÝZA STYLU "MOJE ZNAČKA" Celková koncepce, typ zákazníka a vize.
Název dle studenta v angličtině
MY PHILOSOPHY, ANALYSIS OF STYLE " MY BRANDall conception, type of customer and vision.
Téma mé diplomové práce je " VLASTNÍ FILOZOFIE,ANALÝZA STYLU "MOJE ZNAČKA".
Jako zásadní inspiraci považujií performance mého kamaráda, v rámci které si celé tělo pokreslil propiskou a potom se oblékl do bílého nátělníku, na který se mu nechtěně celá malba pozdeji obtiskla.
Tento otisk mi připoměl malby Adrieny Šimotové, která se otiskem lidského těla v různých pobobách zabývala, navíc na velmi filosofické úrovni. Podstatou její práce je zkoumání existence a zániku živého člověka.
Následovaly asociace Antrophometries od Yves Klein nebo Turínské plátno lněné plátno uchovávané v turínském dómě, nesoucí stopy krve a otisk lidského těla, údajný pořební rubáš Ježíšův .
Někdo uctívá oblečení slavné osobnosti, někdo má zálibu v použitém spodním spodním prádle . Bizardnost součastné společnosti splodila automaty, ve kterých je možné koupit použité spodní prádlo. V Asii takové věcy evidentně nejsou tabu. Jinému se podobné věcy vzbuzují nechuť. Vidím to na hranici něčeho nechutného a krásného zároveň.
Spodní prádlo je velmi intimní záležitost, jsme na něj háklivý a pečujeme o něj se zvláštní starostlivostí. Upozorňuji na neopa?kovatelnou jedinečnost člověka a okamžiku. melancholii zániku překonává radost z prostých věcí.
Kolekce je velmi intuitivní a pocitová. Vychází z prádlové estetiky a pracuje s nadčasovými a ikonickými kusy šatníku. Kolekce je založená na vlastních pocitech a poznatcích. Obsahuje spodní prádlo a přechází do oděvů , které sami můžeme zhodnotit jestli je to noční košile nebo šaty, mikina nebo spodnička, župan nebo kabát. Kolekce je doplněná textilní obuví, ponožkami a porcelánovým flakonem na parfem. Pracuji s celou škálou ručních technik , které vychází z vlastností které mi nabízí sám materiál. Vytvořila jsem několik různých dekorativních struktur, které jsou použity na jednoduchých střizích.
Tričko pověšené na prádelní šňůře za kolíčky se pod tíhou vodou nasáklého materiálu vyvěsí a na ramenou zůstanou vytahaná místa, kterých se těžko zbavujeme. Prádlo se po šňůře sesune, v ohybu se látka nakrabatí, uschne a už se jen tak nenarovná .
První minikolekce značky je spíše na koncepční úrovni, kterou představuji značku v koncentrované podobě.
Anotace v angličtině
My master's thesis is: "Autonomous philosophy, analysis of the style: My brand"
I believe that my key inspiration was a performance of a friend of mine, who painted his whole body with a pen and then put on a white vest. The drawing was then naturally printed on the cloth.
This print reminded me of a panting from Adriena Šimotová, who explored prints of various parts of the human body. She also explored the theme on a very philosophical level. The essence of her work is studying of an existence and of an end of a living human being.
This was followed by associations Antrophometries byYves Klein or Shroud of Turin linen cloth kept in the Turin Cathedral that holds blood marks and a print of a human body said to by a burial shroud of Jesus Christ.
Some people worship clothing of famous people, some people adore underwear. The bizarreness of today's society gave us vending machines, in which we can buy used underwear. This kind of thing is evidently not a taboo in some parts of Asia. Some people are disgusted with this. I find it borderline disgusting and beautiful at the same time.
Underwear is a very intimate thing; we care about it and take care of it with a special solicitude. I want to point out the unrepeatable individuality of a human being and of a single moment. Melancholy of the end is overcome by happiness from simple things.
The collection is very intuitive and emotionally focused. It is based from the underwear aesthetics and it works with timeless and iconic pieces of wardrobe. The collection is based on my own emotions and experiences. It consists of underwear and then goes into clothing, which can everyone assess as a nightshirt or a dress, a sweatshirt or a undershirt, a bathrobe or a coat. The collection is accompanied by a textile footwear, socks and a porcelain perfume vial. I work with a whole range of techniques with are enabled by the essential characteristics by the given material. I created a few decorative structures which are used on simple patterns.
A t-shirt hang on a clothes line by the pegs bends under the weight of the soaked material and on the shoulders are left stretched places, which are difficult to get rid of. Clothes slide on from the line, the fabrics wrinkles on the fold, than dries up and it is very hard to straighten it up afterwards.
The first collection of the brand is more on a conceptual level and with this I present the brand in a very concentrated form.
Klíčová slova
oděv, obuv, spodní prádlo, melancholie zániku člověka , vlastnosti materiálů, haptické struktury
Klíčová slova v angličtině
clothes, shoes, accessories, melancholy of the end, haptic structures, essential characteristics
Rozsah průvodní práce
70 s. (27 250 znaků )
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé diplomové práce je " VLASTNÍ FILOZOFIE,ANALÝZA STYLU "MOJE ZNAČKA".
Jako zásadní inspiraci považujií performance mého kamaráda, v rámci které si celé tělo pokreslil propiskou a potom se oblékl do bílého nátělníku, na který se mu nechtěně celá malba pozdeji obtiskla.
Tento otisk mi připoměl malby Adrieny Šimotové, která se otiskem lidského těla v různých pobobách zabývala, navíc na velmi filosofické úrovni. Podstatou její práce je zkoumání existence a zániku živého člověka.
Následovaly asociace Antrophometries od Yves Klein nebo Turínské plátno lněné plátno uchovávané v turínském dómě, nesoucí stopy krve a otisk lidského těla, údajný pořební rubáš Ježíšův .
Někdo uctívá oblečení slavné osobnosti, někdo má zálibu v použitém spodním spodním prádle . Bizardnost součastné společnosti splodila automaty, ve kterých je možné koupit použité spodní prádlo. V Asii takové věcy evidentně nejsou tabu. Jinému se podobné věcy vzbuzují nechuť. Vidím to na hranici něčeho nechutného a krásného zároveň.
Spodní prádlo je velmi intimní záležitost, jsme na něj háklivý a pečujeme o něj se zvláštní starostlivostí. Upozorňuji na neopa?kovatelnou jedinečnost člověka a okamžiku. melancholii zániku překonává radost z prostých věcí.
Kolekce je velmi intuitivní a pocitová. Vychází z prádlové estetiky a pracuje s nadčasovými a ikonickými kusy šatníku. Kolekce je založená na vlastních pocitech a poznatcích. Obsahuje spodní prádlo a přechází do oděvů , které sami můžeme zhodnotit jestli je to noční košile nebo šaty, mikina nebo spodnička, župan nebo kabát. Kolekce je doplněná textilní obuví, ponožkami a porcelánovým flakonem na parfem. Pracuji s celou škálou ručních technik , které vychází z vlastností které mi nabízí sám materiál. Vytvořila jsem několik různých dekorativních struktur, které jsou použity na jednoduchých střizích.
Tričko pověšené na prádelní šňůře za kolíčky se pod tíhou vodou nasáklého materiálu vyvěsí a na ramenou zůstanou vytahaná místa, kterých se těžko zbavujeme. Prádlo se po šňůře sesune, v ohybu se látka nakrabatí, uschne a už se jen tak nenarovná .
První minikolekce značky je spíše na koncepční úrovni, kterou představuji značku v koncentrované podobě.
Anotace v angličtině
My master's thesis is: "Autonomous philosophy, analysis of the style: My brand"
I believe that my key inspiration was a performance of a friend of mine, who painted his whole body with a pen and then put on a white vest. The drawing was then naturally printed on the cloth.
This print reminded me of a panting from Adriena Šimotová, who explored prints of various parts of the human body. She also explored the theme on a very philosophical level. The essence of her work is studying of an existence and of an end of a living human being.
This was followed by associations Antrophometries byYves Klein or Shroud of Turin linen cloth kept in the Turin Cathedral that holds blood marks and a print of a human body said to by a burial shroud of Jesus Christ.
Some people worship clothing of famous people, some people adore underwear. The bizarreness of today's society gave us vending machines, in which we can buy used underwear. This kind of thing is evidently not a taboo in some parts of Asia. Some people are disgusted with this. I find it borderline disgusting and beautiful at the same time.
Underwear is a very intimate thing; we care about it and take care of it with a special solicitude. I want to point out the unrepeatable individuality of a human being and of a single moment. Melancholy of the end is overcome by happiness from simple things.
The collection is very intuitive and emotionally focused. It is based from the underwear aesthetics and it works with timeless and iconic pieces of wardrobe. The collection is based on my own emotions and experiences. It consists of underwear and then goes into clothing, which can everyone assess as a nightshirt or a dress, a sweatshirt or a undershirt, a bathrobe or a coat. The collection is accompanied by a textile footwear, socks and a porcelain perfume vial. I work with a whole range of techniques with are enabled by the essential characteristics by the given material. I created a few decorative structures which are used on simple patterns.
A t-shirt hang on a clothes line by the pegs bends under the weight of the soaked material and on the shoulders are left stretched places, which are difficult to get rid of. Clothes slide on from the line, the fabrics wrinkles on the fold, than dries up and it is very hard to straighten it up afterwards.
The first collection of the brand is more on a conceptual level and with this I present the brand in a very concentrated form.
Klíčová slova
oděv, obuv, spodní prádlo, melancholie zániku člověka , vlastnosti materiálů, haptické struktury
Klíčová slova v angličtině
clothes, shoes, accessories, melancholy of the end, haptic structures, essential characteristics
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené řady obuvi a jinych doplňků , případně oděvů minimálně
6 ks modelů.
Formát: modelované skici jednotlivych modelů 1:1
Popis realizace:
- rešerše zvoleného zadání
- rozpracování jednotlivych myšlenek ve skicách
- vytvoření jednotlivych návrhů, kresby
- volba vhodné materiálové skladby
- volba vhodnych technologií zpracování
- vlastní realizace jednotlivych modelů
Výstup: 6 kusů modelů z finálního materiálu.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x tydně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat).
Z toho vyplyvá vyběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části
závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace vysledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: vytvoření celkové koncepce ucelené řady obuvi a jinych doplňků , případně oděvů minimálně
6 ks modelů.
Formát: modelované skici jednotlivych modelů 1:1
Popis realizace:
- rešerše zvoleného zadání
- rozpracování jednotlivych myšlenek ve skicách
- vytvoření jednotlivych návrhů, kresby
- volba vhodné materiálové skladby
- volba vhodnych technologií zpracování
- vlastní realizace jednotlivych modelů
Výstup: 6 kusů modelů z finálního materiálu.
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven)
a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x tydně v rámci semináře
ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat).
Z toho vyplyvá vyběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části
závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou
(pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace vysledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické
i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen - Obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD
(v podobě pro tisk).
Seznam doporučené literatury
SEELINGOVÁ, Charlotte. Století módy: 1900-1999. Praha: Slovart, 2000. ISBN 80-7209-247-2.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu: od masového trhu k avantgardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
JONES, T., RUSHTON, S., ANDERSON, J., NOVOTNÁ, J. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998. ISBN 978-0-7148-4859-4.
VARTANIAN, Ivan. Tokyo street style: fashion in Harajuku. Londýn: Thames&Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-51403-0.
MÁCHALOVÁ, Jana. Dějiny odívání-Móda 20. století. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
Seznam doporučené literatury
SEELINGOVÁ, Charlotte. Století módy: 1900-1999. Praha: Slovart, 2000. ISBN 80-7209-247-2.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu: od masového trhu k avantgardě. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-970-2.
JONES, T., RUSHTON, S., ANDERSON, J., NOVOTNÁ, J. Současní módní návrháři. Praha: Slovart, 2006. ISBN 80-7209-841-1.
BUTTOLPH, Angela. The fashion book. Londýn: Phaidon Press, 1998. ISBN 978-0-7148-4859-4.
VARTANIAN, Ivan. Tokyo street style: fashion in Harajuku. Londýn: Thames&Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-51403-0.
MÁCHALOVÁ, Jana. Dějiny odívání-Móda 20. století. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: VLASTNÍ FILOZOFIE, ANALÝZA STYLU "MOJE ZNAČKA. Celková koncepce, typ zákazníka a vize.
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou PC prezentace. Poté proběhlo představení jednotlivých modelů prostřednictvím módní přehlídky.
Následně byla komise podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Komise byla seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.