Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu korporátní identity nymburského pivovaru a obalový design firemních produktů. Nymburský pivovar má bohatou historii datovanou od roku 1895 a zásluhou slavného nymburského rodáka Bohumila Hrabala i jedinečnou pověst. Před vytvořením značky a grafického manuálu bylo nutné nastudovat téma brandingu a zvolit vhodnou metodu tvorby. Vybrala jsem si metodu výběru archetypu v brandingu, která vyžaduje detailní analýzu firemní identity za podpory vedení firmy a průzkum trhu. Snažila jsem se vytvořit takovou značku, která bude odrážet filozofii společnosti a bude používat poutavý a jedinečný design obalů. Největší důraz je kladen na pivní etikety, které jsou nejsilnějším prvkem propagace každého pivovaru. Vizuální styl je založen na černobílé perokresebné ilustraci a silné typografii. Vizuální jazyk se skládá z kombinování písma a ilustrací do kompozic. Vše spojuje významný prvek - červená barva. Cílem mé práce bylo prolomit konvence českých pivních etiket, které jsou podle mého názoru usedlé ve srovnání s těmi světovými a pomoci společnosti prezentovat se na veřejnosti efektivnějším a odvážnějším způsobem.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a new corporate design of the Postřižinské Brew with packaging design included. This brewery is located in Nymburk and has a long tradition and rich history connected with great Czech writer Bohumil Hrabal. Before creating the brand and the graphic manual it was necessary to study the theme of branding and choose an appropriate method to deal with it. I have chosen the methodology of Archetypes in Branding which stands on fact that building of corporate identity demands support from the top management, market research and a lot of information around. I tried to create the kind of brand visual identity that will reflect the philosophy of the company and that will use eye-catching and unique packaging design. The biggest emphasis is on beer labels, which are the strongest element in propagation of every brewery. Then I created stationery; classical promotion materials as coasters, tap labels, printing for pints, posters; and other promo materials as a cycling jersey or printed plastic cups. The last thing I consider important to design was navigation elements for the brewery complex. The next part of the work was a graphic manual which includes all applications and also guides that will define how to work with the company's brand. I based my visual style on illustration in a monochrome line drawing style and typography. Visual language consists of combining fonts and bold compositions together with illustrations. All is connected with a significant element red color. The aim of my work was to break the conventions of Czech beer labels, which are in my opinion unchallenging compared to the ones around the world and help company to assert itself in public in a more efficient way.
Tato diplomová práce je zaměřena na tvorbu korporátní identity nymburského pivovaru a obalový design firemních produktů. Nymburský pivovar má bohatou historii datovanou od roku 1895 a zásluhou slavného nymburského rodáka Bohumila Hrabala i jedinečnou pověst. Před vytvořením značky a grafického manuálu bylo nutné nastudovat téma brandingu a zvolit vhodnou metodu tvorby. Vybrala jsem si metodu výběru archetypu v brandingu, která vyžaduje detailní analýzu firemní identity za podpory vedení firmy a průzkum trhu. Snažila jsem se vytvořit takovou značku, která bude odrážet filozofii společnosti a bude používat poutavý a jedinečný design obalů. Největší důraz je kladen na pivní etikety, které jsou nejsilnějším prvkem propagace každého pivovaru. Vizuální styl je založen na černobílé perokresebné ilustraci a silné typografii. Vizuální jazyk se skládá z kombinování písma a ilustrací do kompozic. Vše spojuje významný prvek - červená barva. Cílem mé práce bylo prolomit konvence českých pivních etiket, které jsou podle mého názoru usedlé ve srovnání s těmi světovými a pomoci společnosti prezentovat se na veřejnosti efektivnějším a odvážnějším způsobem.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on a new corporate design of the Postřižinské Brew with packaging design included. This brewery is located in Nymburk and has a long tradition and rich history connected with great Czech writer Bohumil Hrabal. Before creating the brand and the graphic manual it was necessary to study the theme of branding and choose an appropriate method to deal with it. I have chosen the methodology of Archetypes in Branding which stands on fact that building of corporate identity demands support from the top management, market research and a lot of information around. I tried to create the kind of brand visual identity that will reflect the philosophy of the company and that will use eye-catching and unique packaging design. The biggest emphasis is on beer labels, which are the strongest element in propagation of every brewery. Then I created stationery; classical promotion materials as coasters, tap labels, printing for pints, posters; and other promo materials as a cycling jersey or printed plastic cups. The last thing I consider important to design was navigation elements for the brewery complex. The next part of the work was a graphic manual which includes all applications and also guides that will define how to work with the company's brand. I based my visual style on illustration in a monochrome line drawing style and typography. Visual language consists of combining fonts and bold compositions together with illustrations. All is connected with a significant element red color. The aim of my work was to break the conventions of Czech beer labels, which are in my opinion unchallenging compared to the ones around the world and help company to assert itself in public in a more efficient way.
Počet: 3x vázaná brožura styleguidu, 2x vizitka, 1x maketa zpracovaného obalu, 2x plakát, 2x hlavičkový papír
Formát: brožura (A5-A3), vizitky (90x50mm), plakát (B1), hlavičkový papír (A4)
Popis realizace:
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou vizuální identity již existujícího subjektu. Budu prezentovat postup práce od základního loga a jeho grafického manuálu až po realizaci samotného vizuálního stylu. Popíši téma a důvod volby tohoto tématu, zpracuji rešerši a provedu analýzu. Dále si vytyčím cíle a zformuluji vizi. Následně popíši proces přípravy a tvorby, technologická specifika. Průběh projektu budu konzultovat s potenciálním klientem. V konečné fázi projektu provedu syntézu a závěr.
Výstup: funkční grafický manuál, makety doprovodných materiálů potřebných k prezentaci vizuálního stylu (vizitky, hlavičkové papíry, plakáty, reklamní produkty, maketa produktu)
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji, dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu.
Obhajoba
7) červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Zásady pro vypracování
Počet: 3x vázaná brožura styleguidu, 2x vizitka, 1x maketa zpracovaného obalu, 2x plakát, 2x hlavičkový papír
Formát: brožura (A5-A3), vizitky (90x50mm), plakát (B1), hlavičkový papír (A4)
Popis realizace:
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou vizuální identity již existujícího subjektu. Budu prezentovat postup práce od základního loga a jeho grafického manuálu až po realizaci samotného vizuálního stylu. Popíši téma a důvod volby tohoto tématu, zpracuji rešerši a provedu analýzu. Dále si vytyčím cíle a zformuluji vizi. Následně popíši proces přípravy a tvorby, technologická specifika. Průběh projektu budu konzultovat s potenciálním klientem. V konečné fázi projektu provedu syntézu a závěr.
Výstup: funkční grafický manuál, makety doprovodných materiálů potřebných k prezentaci vizuálního stylu (vizitky, hlavičkové papíry, plakáty, reklamní produkty, maketa produktu)
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji, dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:
finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu.
Obhajoba
7) červen - Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Seznam doporučené literatury
KRAML, J. 1 000 Obalový design - nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějiny designu. Praha: Vysoká škola umělecko průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
CHIARA, O., UZZANI, G. Design. Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-330-4.
JURY, D. New Typographic Design - 2. Laurence King, 2007.
ISBN 978-18-5669-468-1.
Seznam doporučené literatury
KRAML, J. 1 000 Obalový design - nejlepší nápady pro kartony, krabice, tašky a láhve. Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-191-1.
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějiny designu. Praha: Vysoká škola umělecko průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
CHIARA, O., UZZANI, G. Design. Slovart, 2010. ISBN 978-80-7391-330-4.
JURY, D. New Typographic Design - 2. Laurence King, 2007.
ISBN 978-18-5669-468-1.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: VIZUÁLNÍ IDENTITA EXISTUJÍCÍHO SUBJEKTU
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru. Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.