Práce obsahuje koncept, design úrovní a hratelný prototyp herních mechanik hry Swappie.
Hra je určena pro tablety a mobilní telefony. Patří do žánru mobilních casual her. Je založena na řešení vizuálních hádanek se zvyšující se obtížností
a ozvláštněna mechanikou komponování hudby. Ovládá se pouze klepáním na obrazovku zařízení. Hráč si volí mezi čtvercem, který je statický, trojúhelníkem, který létá a kolečkem které jezdí. Pomocí střídání těchto tří tvarů se hráč ve hře pohybuje. Druhou základní mechanikou je otáčení levelu o 90°, které pomáhá hráči dostat se do cíle na konci každé úrovně.
Sekundární herní mechanikou je komponování melodií. Hráč svým pohybem v rámci levelu zadává hře parametry pro tvorbu melodie, kterou po dohrání může sdílet s ostatními hráči. Hraje určena dospělému publiku.
Anotace v angličtině
Thesis consists of game concept, level design and playable demo of the game Swappie. Swappie is a casual game for touchscreen devices.
It is based on visual puzzles with increasing difficulty.
Player changes between three shapes of his avatar; circle, square and triangle. Each of the shapes has its specific power. Triangle flies, circle runs and square is heavy. Player moves within the level by changing this shapes. The goal of the game is to reach the dock at the end of each level.
The second core mechanic of the game is turning of the body of the level, which helps player to reach the dock.
There is also secondary game mechnanic of composing melodies. These are derived from players trajectory and other values derived from his behaviour within each level. It is possible to share these melodies with other players. The target audience of the game are adults.
casual game, touchscreen, Android, Unity, handcrafted levels, typography, interactive design, mobile game, visual puzzle, indie game
Rozsah průvodní práce
47 s.( 37 342 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje koncept, design úrovní a hratelný prototyp herních mechanik hry Swappie.
Hra je určena pro tablety a mobilní telefony. Patří do žánru mobilních casual her. Je založena na řešení vizuálních hádanek se zvyšující se obtížností
a ozvláštněna mechanikou komponování hudby. Ovládá se pouze klepáním na obrazovku zařízení. Hráč si volí mezi čtvercem, který je statický, trojúhelníkem, který létá a kolečkem které jezdí. Pomocí střídání těchto tří tvarů se hráč ve hře pohybuje. Druhou základní mechanikou je otáčení levelu o 90°, které pomáhá hráči dostat se do cíle na konci každé úrovně.
Sekundární herní mechanikou je komponování melodií. Hráč svým pohybem v rámci levelu zadává hře parametry pro tvorbu melodie, kterou po dohrání může sdílet s ostatními hráči. Hraje určena dospělému publiku.
Anotace v angličtině
Thesis consists of game concept, level design and playable demo of the game Swappie. Swappie is a casual game for touchscreen devices.
It is based on visual puzzles with increasing difficulty.
Player changes between three shapes of his avatar; circle, square and triangle. Each of the shapes has its specific power. Triangle flies, circle runs and square is heavy. Player moves within the level by changing this shapes. The goal of the game is to reach the dock at the end of each level.
The second core mechanic of the game is turning of the body of the level, which helps player to reach the dock.
There is also secondary game mechnanic of composing melodies. These are derived from players trajectory and other values derived from his behaviour within each level. It is possible to share these melodies with other players. The target audience of the game are adults.
casual game, touchscreen, Android, Unity, handcrafted levels, typography, interactive design, mobile game, visual puzzle, indie game
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1 počítačová hra - prototyp
Formát: .exe
Popis realizace: Vytvoření hratelného prototypu počítačové hry
Výstup: Počítačová hra - prototyp
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a
cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části
závěrečné práce v souladu
s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1 počítačová hra - prototyp
Formát: .exe
Popis realizace: Vytvoření hratelného prototypu počítačové hry
Výstup: Počítačová hra - prototyp
Průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1 x týdně v rámci
semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
1) září - Teoretická část práce:
(bod 1. - 3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a
cíl práce.
Praktická práce - sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) říjen - Předložení řady skic a variant řešení.
3) listopad, prosinec - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) leden, únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části
závěrečné práce v souladu
s doporučenou osnovou a dle pokynů konzultanta teoretické části práce (pro udělení zápočtu).
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace,
odevzdání obou částí práce
pro udělení zápočtu).
Obhajoba
červen Obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
FULLERTON, Tracy, Christopher SWAIN a Steven HOFFMAN. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. 2nd ed. Boston: Elsevier Morgan Kaufmann, c2008, xx, 470 p. ISBN 0240809742.
GAHAN, Andrew. Game art complete: all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Boston: Elsevier/Focal Press, c2009, xi, 611 p. ISBN 024081147x.
MURDOCK, Kelly. Autodesk 3ds max 2013 bible. 1st ed. Indianapolis, Ind.: John Wiley & Sons, Inc., c2012, xli, 796 p.
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Vyd. 2., v edici Studie 1. Překlad Jaroslav Vácha. Praha: Dauphin, 2000, 297 s. Studie (Dauphin), sv. 12. ISBN 8072720201.
MCGONIGAL, Jane. Reality is broken: why games make us better and how they can change the world. New York: Penguin Press, 2011, 388 p. ISBN 1594202850.
SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boca Raton: CRC, c2008, xxx, 489 s. ISBN 9780123694966.
Seznam doporučené literatury
FULLERTON, Tracy, Christopher SWAIN a Steven HOFFMAN. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. 2nd ed. Boston: Elsevier Morgan Kaufmann, c2008, xx, 470 p. ISBN 0240809742.
GAHAN, Andrew. Game art complete: all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Boston: Elsevier/Focal Press, c2009, xi, 611 p. ISBN 024081147x.
MURDOCK, Kelly. Autodesk 3ds max 2013 bible. 1st ed. Indianapolis, Ind.: John Wiley & Sons, Inc., c2012, xli, 796 p.
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Vyd. 2., v edici Studie 1. Překlad Jaroslav Vácha. Praha: Dauphin, 2000, 297 s. Studie (Dauphin), sv. 12. ISBN 8072720201.
MCGONIGAL, Jane. Reality is broken: why games make us better and how they can change the world. New York: Penguin Press, 2011, 388 p. ISBN 1594202850.
SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Boca Raton: CRC, c2008, xxx, 489 s. ISBN 9780123694966.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Swappie - hra pro tablety a mobilní telefony
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce nejprve formou prezentace
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.