- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční dopravě na příkladu dostupnosti krajských měst vzhledem k Praze
Hlavní téma v angličtině
The competitiveness of the rail transportation compared to the road transportation on an example of the accessibility of regional cities compared to Prague.
Název dle studenta
Konkurenceschopnost železniční dopravy vůči silniční dopravě na příkladu dostupnosti krajských měst vzhledem k Praze
Název dle studenta v angličtině
The competitiveness of the rail transportation compared to the road transportation on an example of the accessibility of regional cities compared to Prague.
Předmětem této diplomové práce je vyhodnocení konkurenceschopnosti mezi individuální automobilovou, veřejnou autobusovou a veřejnou železniční dopravou na základě časové a cenové dostupnosti. Časová a cenová dostupnost těchto dopravních módů je hodnocena na trasách z jednotlivých krajským měst Česka do Prahy a opačným směrem.
Cenová dostupnost veřejné autobusové a železniční dopravy je hodnocena pro pravidelného i nepravidelného cestujícího, v potaz je brána i cenová dostupnost při jízdě skupiny. V případě individuální automobilové dopravy jsou do cenové dostupnosti zahrnuty náklady za pohonné hmoty i amortizace.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis was the analysis of the competitivness of the rail and road transports on the routes among county seats and capital city Prague. Competitivness of rail and road transports was measured on the base of duration and price.
Klíčová slova
autobusová doprava, železniční doprava, individuální automobilová doprava, konkurenceschopnost, časová dostupnost, cenová dostupnost, krajská města, Praha.
Klíčová slova v angličtině
bus transport, rail transport, individual car transport, competitiveness, time accessibility, cost analysis, county seats, Prague.
Rozsah průvodní práce
110 s. (158 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je vyhodnocení konkurenceschopnosti mezi individuální automobilovou, veřejnou autobusovou a veřejnou železniční dopravou na základě časové a cenové dostupnosti. Časová a cenová dostupnost těchto dopravních módů je hodnocena na trasách z jednotlivých krajským měst Česka do Prahy a opačným směrem.
Cenová dostupnost veřejné autobusové a železniční dopravy je hodnocena pro pravidelného i nepravidelného cestujícího, v potaz je brána i cenová dostupnost při jízdě skupiny. V případě individuální automobilové dopravy jsou do cenové dostupnosti zahrnuty náklady za pohonné hmoty i amortizace.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis was the analysis of the competitivness of the rail and road transports on the routes among county seats and capital city Prague. Competitivness of rail and road transports was measured on the base of duration and price.
Klíčová slova
autobusová doprava, železniční doprava, individuální automobilová doprava, konkurenceschopnost, časová dostupnost, cenová dostupnost, krajská města, Praha.
Klíčová slova v angličtině
bus transport, rail transport, individual car transport, competitiveness, time accessibility, cost analysis, county seats, Prague.
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
1) Vymezení pojmů železniční a silniční doprava
2) Vzájemné porovnání železniční a silniční dopravy
3) Metody hodnocení dostupnosti jednotlivých krajských měst
4) Dopravní infrastruktura silniční a železniční dopravy
5) Politika řízení dopravy
Praktická část:
1) Nákladová analýza dostupnosti krajských měst
2) Časová analýza dostupnosti krajských měst
3) Porovnání nákladové a časové analýzy železniční a silniční dopravy
4) Potenciál železniční dopravy
5) Vyhodnocení
Zásady pro vypracování
Teoretická část:
1) Vymezení pojmů železniční a silniční doprava
2) Vzájemné porovnání železniční a silniční dopravy
3) Metody hodnocení dostupnosti jednotlivých krajských měst
4) Dopravní infrastruktura silniční a železniční dopravy
5) Politika řízení dopravy
Praktická část:
1) Nákladová analýza dostupnosti krajských měst
2) Časová analýza dostupnosti krajských měst
3) Porovnání nákladové a časové analýzy železniční a silniční dopravy
4) Potenciál železniční dopravy
5) Vyhodnocení
Seznam doporučené literatury
BRINKE, J. Úvod do geografie dopravy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 112 s. ISBN 8071849235.
KRAFT, S. Aktuální změny v dopravním systému České republiky: geografická analýza (disertační práce). Brno: Geografický ústav PřF MU, 2012.
TOUŠEK, V.; KUNC, J.; VYSTOUPIL, J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 411 s. ISBN 9788073801144.
MIRWALD, S. Geografie dopravy II: Silniční a železniční doprava. Plzeň: Západočeská Univerzita, 2000.
KUTÁČEK, S. Externí náklady železniční dopravy. Národohospodářský obzor 4/2005, s. 45-51
RODRIGUE, J.-P. et. al. The geography of Transport Systems. Hofstra: Hofstra University, Department of Economics & Geography, http://people.hofstra.edu/geotrans
Seznam doporučené literatury
BRINKE, J. Úvod do geografie dopravy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999, 112 s. ISBN 8071849235.
KRAFT, S. Aktuální změny v dopravním systému České republiky: geografická analýza (disertační práce). Brno: Geografický ústav PřF MU, 2012.
TOUŠEK, V.; KUNC, J.; VYSTOUPIL, J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. 411 s. ISBN 9788073801144.
MIRWALD, S. Geografie dopravy II: Silniční a železniční doprava. Plzeň: Západočeská Univerzita, 2000.
KUTÁČEK, S. Externí náklady železniční dopravy. Národohospodářský obzor 4/2005, s. 45-51
RODRIGUE, J.-P. et. al. The geography of Transport Systems. Hofstra: Hofstra University, Department of Economics & Geography, http://people.hofstra.edu/geotrans