Tato bakalářská práce analyzuje roli Twitteru v propagandě Islámského státu a speciálně v náborovém procesu zahraničních bojovníků ve Spojených státech.V práci je vypracovaná analýza toho, jakým způsobem jsou adepti kontaktováni a jak s náboráři komunikují. Dále jsou analyzovány způsoby, jakými Islámský stát na Twitteru šíří svou propagandu. Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým způsobem rekrutuje Islámský stát skrze Twitter americké zahraniční bojovníky a zda je sociální síť Twitter v tomto procesu fundamentálním nástrojem.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis analyzes the role of Twitter in Islamic state´s propaganda and especially in process of recruiting foreign fighters in the United states. In the thesis is analysis of the process, how recruiters contact and communicate with sympatizers and potential recruiters, how ISIS spread their propaganda on Twitter and other social networks, which are the main sole for ISIS´s propaganda. The main goal of this thesis is to find out how important is Twitter for recruiting ISIS´s foreign fighters in the US and whether is Twitter fundamental for this process.
Klíčová slova
Islámský stát, Propaganda, Sociální sítě, Zahraniční bojovník, Twitter
Klíčová slova v angličtině
Islamic state, Propaganda, Social networks, Foreign fighters, Twitter
Rozsah průvodní práce
47 s. (81 681 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce analyzuje roli Twitteru v propagandě Islámského státu a speciálně v náborovém procesu zahraničních bojovníků ve Spojených státech.V práci je vypracovaná analýza toho, jakým způsobem jsou adepti kontaktováni a jak s náboráři komunikují. Dále jsou analyzovány způsoby, jakými Islámský stát na Twitteru šíří svou propagandu. Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým způsobem rekrutuje Islámský stát skrze Twitter americké zahraniční bojovníky a zda je sociální síť Twitter v tomto procesu fundamentálním nástrojem.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis analyzes the role of Twitter in Islamic state´s propaganda and especially in process of recruiting foreign fighters in the United states. In the thesis is analysis of the process, how recruiters contact and communicate with sympatizers and potential recruiters, how ISIS spread their propaganda on Twitter and other social networks, which are the main sole for ISIS´s propaganda. The main goal of this thesis is to find out how important is Twitter for recruiting ISIS´s foreign fighters in the US and whether is Twitter fundamental for this process.
Klíčová slova
Islámský stát, Propaganda, Sociální sítě, Zahraniční bojovník, Twitter
Klíčová slova v angličtině
Islamic state, Propaganda, Social networks, Foreign fighters, Twitter
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Zásady pro vypracování
Zpracování materiálu a vypracování bakalářské práce podle projektu schváleného Oborovou radou studia.
Seznam doporučené literatury
Ali, Mah-Rukh (2015). ISIS And Propaganda: How ISIS Exploits Women. Reuters Institute For The Study of Journalism. (https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/Isis%20and%20Propaganda-%20How%20Isis%20Exploits%20Women.pdf, 1. 3. 2016).
Atwan, Abdel Bari (2015). Islamic State: The Digital Caliphate (Londýn, Saqi Books).
Atwan, Abdel Bari Khan, Sara Butter, David Taylor, Pete OBE (2015). ISIS: Marketing Terror. Catham House. 17. 6. 2015 (https://www.chathamhouse.org/sites/files/chathamhouse/field/field_document/20150617ISISMarketingTerror.pdf, 1. 3. 2016).
Brooking, Emerson Singer, P. W. (2016). The War of Social Media. Popular Science 288 (2), s. 6065.
Gambhir, Harleen (2015). ISIS Global Intelligence Summary. Institute For The Study of War. (http://www.understandingwar.org/sites/default/files/ISIS%20INTSUM_Final.pdf, 1. 3. 2016).
Hadra, Dana (2015). ISIS: Past, Present And Future?: Pro-ISIS Media And State Formation [disertační práce] (Boston: Boston College).
Harmansah, Ömür (2015). ISIS, Heritage, and the Spectacles of Destruction in the Global Media. Near Eastern Archeology 78 (3), s. 170 177.
Layton, Peter (2015). Bringing The Transnational Into 'New Wars': The Case of Islamic State. International Review of Social Research 5 (3), s. 191201.
Maggioni, Monica Magri, Paolo eds. (2015). Twitter And Jihad: The Communication Strategy of ISIS (Milán: ISPI).
Seznam doporučené literatury
Ali, Mah-Rukh (2015). ISIS And Propaganda: How ISIS Exploits Women. Reuters Institute For The Study of Journalism. (https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/Isis%20and%20Propaganda-%20How%20Isis%20Exploits%20Women.pdf, 1. 3. 2016).
Atwan, Abdel Bari (2015). Islamic State: The Digital Caliphate (Londýn, Saqi Books).
Atwan, Abdel Bari Khan, Sara Butter, David Taylor, Pete OBE (2015). ISIS: Marketing Terror. Catham House. 17. 6. 2015 (https://www.chathamhouse.org/sites/files/chathamhouse/field/field_document/20150617ISISMarketingTerror.pdf, 1. 3. 2016).
Brooking, Emerson Singer, P. W. (2016). The War of Social Media. Popular Science 288 (2), s. 6065.
Gambhir, Harleen (2015). ISIS Global Intelligence Summary. Institute For The Study of War. (http://www.understandingwar.org/sites/default/files/ISIS%20INTSUM_Final.pdf, 1. 3. 2016).
Hadra, Dana (2015). ISIS: Past, Present And Future?: Pro-ISIS Media And State Formation [disertační práce] (Boston: Boston College).
Harmansah, Ömür (2015). ISIS, Heritage, and the Spectacles of Destruction in the Global Media. Near Eastern Archeology 78 (3), s. 170 177.
Layton, Peter (2015). Bringing The Transnational Into 'New Wars': The Case of Islamic State. International Review of Social Research 5 (3), s. 191201.
Maggioni, Monica Magri, Paolo eds. (2015). Twitter And Jihad: The Communication Strategy of ISIS (Milán: ISPI).