Tato bakalářská práce se zabývá podnikáním v rámci Evropské unie a vstupem na evropský trh české společnosti. V první části jsou popsána specifika trhu, který vznik spojením členských zemí Evropské unie a přiblížení problematiky fyzické a právnické osoby při vstupu na zahraniční trh. Druhá část se zabývá otázkami, které si podnik musí položit a zodpovědět při vstupu na nový trh. Tyto otázky jsou: kdy na trh vstoupit, jaký trh vybrat a jakou formou vstupu zvolit. V třetí části je představen vybraný podnikatelský subjekt s obchodním názvem Rovi, který se zaměřuje na dámskou módu. Dále je provedena analýza českého trhu, na kterém společnost působí, analýza zákazníka a konkurence. Ve čtvrté části jsou promítnuty rozdíly fyzické a právnické osoby na společnost při vstupu na nový trh, zanalyzované konkrétní formy vstupu a nastíněny náležitosti kupní smlouvy. Závěrečná část se zabývá analýzou konkrétního trhu, na který by mohla firma vstoupit. Vybrán je slovenský trh, kvůli téměř žádné jazykové bariéře a podobným kulturním a obchodním zvyklostem. Nejdříve je provedena analýza teritoria jako jsou obchodní a náboženské zvyklosti, jazyk, měna, politická a ekonomická situace. Dále je řešena problematika daní, servisu, záruk, dodacích lhůt a dopravy, a jaký to vše má dopad na společnost. Na závěr je přiblížena cenová politika výrobku na slovenském trhu, financování mezinárodního obchodu a rizika, která mohou nastat na slovenském trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is engaged in business within the European Union and entry to the European market for the Czech company. The first part describes the specifics of the market which arisen from member countries of European Union and approach the issue of natural and legal persons when entering foreign trade. The second part deals with questions, which the company has to ask and answer itself when entering a new market. These questions are: when to enter the market, which market and form of the entrance should be chosen. In the third part the selected enterprise focused on woman's fashion called Rovi is presented. The analysis of the Czech market, where the company operates is further performed as well as the customer analysis and competition. In the fourth part the differences between the natural and legal person in the company when entering to the new market are reflected as well as analysis of the particular forms of entry to the market and adumbrated terms of the purchase contract. The final part deals with the analysis of the specific market, which the company could enter. The Slovak market was chosen because there are almost no language barriers and similar cultural and business habits. Firstly, territories such as business and religious customs, language, currency, political and economic situation are analysed. Furthermore the issues of taxes, service, warranties, delivery dates and transportation and its particular impact on the company are described. Finally the pricing policy of the product on the Slovak market is approached. The financing of international trade is listed and the risks that may occur on the Slovak market are mentioned.
Klíčová slova
vstup na zahraniční trh, podnikání v rámci Evropské unie, fyzická a právnická osoba při vstupu na zahraniční trh, slovenský trh
Klíčová slova v angličtině
entry to foreign market, business within the European Union, natural and legal persons when entering foreign market, Slovak market
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá podnikáním v rámci Evropské unie a vstupem na evropský trh české společnosti. V první části jsou popsána specifika trhu, který vznik spojením členských zemí Evropské unie a přiblížení problematiky fyzické a právnické osoby při vstupu na zahraniční trh. Druhá část se zabývá otázkami, které si podnik musí položit a zodpovědět při vstupu na nový trh. Tyto otázky jsou: kdy na trh vstoupit, jaký trh vybrat a jakou formou vstupu zvolit. V třetí části je představen vybraný podnikatelský subjekt s obchodním názvem Rovi, který se zaměřuje na dámskou módu. Dále je provedena analýza českého trhu, na kterém společnost působí, analýza zákazníka a konkurence. Ve čtvrté části jsou promítnuty rozdíly fyzické a právnické osoby na společnost při vstupu na nový trh, zanalyzované konkrétní formy vstupu a nastíněny náležitosti kupní smlouvy. Závěrečná část se zabývá analýzou konkrétního trhu, na který by mohla firma vstoupit. Vybrán je slovenský trh, kvůli téměř žádné jazykové bariéře a podobným kulturním a obchodním zvyklostem. Nejdříve je provedena analýza teritoria jako jsou obchodní a náboženské zvyklosti, jazyk, měna, politická a ekonomická situace. Dále je řešena problematika daní, servisu, záruk, dodacích lhůt a dopravy, a jaký to vše má dopad na společnost. Na závěr je přiblížena cenová politika výrobku na slovenském trhu, financování mezinárodního obchodu a rizika, která mohou nastat na slovenském trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is engaged in business within the European Union and entry to the European market for the Czech company. The first part describes the specifics of the market which arisen from member countries of European Union and approach the issue of natural and legal persons when entering foreign trade. The second part deals with questions, which the company has to ask and answer itself when entering a new market. These questions are: when to enter the market, which market and form of the entrance should be chosen. In the third part the selected enterprise focused on woman's fashion called Rovi is presented. The analysis of the Czech market, where the company operates is further performed as well as the customer analysis and competition. In the fourth part the differences between the natural and legal person in the company when entering to the new market are reflected as well as analysis of the particular forms of entry to the market and adumbrated terms of the purchase contract. The final part deals with the analysis of the specific market, which the company could enter. The Slovak market was chosen because there are almost no language barriers and similar cultural and business habits. Firstly, territories such as business and religious customs, language, currency, political and economic situation are analysed. Furthermore the issues of taxes, service, warranties, delivery dates and transportation and its particular impact on the company are described. Finally the pricing policy of the product on the Slovak market is approached. The financing of international trade is listed and the risks that may occur on the Slovak market are mentioned.
Klíčová slova
vstup na zahraniční trh, podnikání v rámci Evropské unie, fyzická a právnická osoba při vstupu na zahraniční trh, slovenský trh
Klíčová slova v angličtině
entry to foreign market, business within the European Union, natural and legal persons when entering foreign market, Slovak market
Zásady pro vypracování
Charakterizujte rozdíly právního vztahu osoby samostatně výdělečně činné a společnosti s ručením omezeným.
Představte společnost.
Charakterizujte a analyzujte podmínky vstupu na zahraniční trh.
Formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte rozdíly právního vztahu osoby samostatně výdělečně činné a společnosti s ručením omezeným.
Představte společnost.
Charakterizujte a analyzujte podmínky vstupu na zahraniční trh.
Formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Vlastislav. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
JOSKOVÁ, Lucie. Nová společnost s ručením omezeným: právo, účetnictví, daně. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 207 s. Právo pro praxi. ISBN 978-80-247-4445-2.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 9788024747804.
SALACHOVÁ, Bohumila. Obchodní korporace a jejich přeměny: (právní, účetní a daňové aspekty). Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014, 147 s. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-220-4.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Vlastislav. Zahraniční obchod: [příručka pro obchodní praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 328 s. ISBN 80-247-0558-3.
JOSKOVÁ, Lucie. Nová společnost s ručením omezeným: právo, účetnictví, daně. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 207 s. Právo pro praxi. ISBN 978-80-247-4445-2.
MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 9788024747804.
SALACHOVÁ, Bohumila. Obchodní korporace a jejich přeměny: (právní, účetní a daňové aspekty). Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2014, 147 s. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-220-4.