Předložená práce je zaměřena na destinační loga používaná na území západní Šumavy a Bavorského lesa. V teoretické části se vymezují tato vybraná území. Další součástí je rozbor některých ekonomických pojmů. Jedním z klíčových pojmů je krajinný marketing. Významným marketingovým nástrojem je branding, který buduje úspěšnou značku, pomocí níž se regiony odlišují a vytvářejí si svojí image. Důležitou součástí této propagace jsou loga. Praktická část představuje loga, která určil terénní výzkum, především v informačních centrech. Tato část obsahuje i informace, jež poskytly instituce, která vybraná loga používají. Důležitou součástí výzkumu je provedené dotazování, které zprostředkovává pohled návštěvníků i obyvatel daného území a následně jeho výsledky. Celou prací se prolínají odborné názory grafika.
Anotace v angličtině
The presented bachelor's thesis is focused on destinations logos that are being used in the area of west Bohemian Forest and Bavarian Forest region. The chosen areas are specified in the theoretical part. This part also deals with all important related economic terms such as landscape marketing. One of the significant marketing instruments is branding that builds successful brand. The brand helps the regions to be different and to create their own image. Very important promotion instruments are the logos. The mentioned logos are presented in the practical part of this thesis. They were determined from the field research mainly in the information centers. This part of thesis includes also the information provided by institutions using the chosen logos. Important component of the research is questioning that brings the point of view of inhabitants and tourists. The whole practical part is accompanied by the professional opinion of graphic
Předložená práce je zaměřena na destinační loga používaná na území západní Šumavy a Bavorského lesa. V teoretické části se vymezují tato vybraná území. Další součástí je rozbor některých ekonomických pojmů. Jedním z klíčových pojmů je krajinný marketing. Významným marketingovým nástrojem je branding, který buduje úspěšnou značku, pomocí níž se regiony odlišují a vytvářejí si svojí image. Důležitou součástí této propagace jsou loga. Praktická část představuje loga, která určil terénní výzkum, především v informačních centrech. Tato část obsahuje i informace, jež poskytly instituce, která vybraná loga používají. Důležitou součástí výzkumu je provedené dotazování, které zprostředkovává pohled návštěvníků i obyvatel daného území a následně jeho výsledky. Celou prací se prolínají odborné názory grafika.
Anotace v angličtině
The presented bachelor's thesis is focused on destinations logos that are being used in the area of west Bohemian Forest and Bavarian Forest region. The chosen areas are specified in the theoretical part. This part also deals with all important related economic terms such as landscape marketing. One of the significant marketing instruments is branding that builds successful brand. The brand helps the regions to be different and to create their own image. Very important promotion instruments are the logos. The mentioned logos are presented in the practical part of this thesis. They were determined from the field research mainly in the information centers. This part of thesis includes also the information provided by institutions using the chosen logos. Important component of the research is questioning that brings the point of view of inhabitants and tourists. The whole practical part is accompanied by the professional opinion of graphic
Výsledky zpracujte analytickými a syntetickými metodami.
Diskutujte výsledky práce.
Proveďte zhodnocení a shrnutí výsledků.
Zásady pro vypracování
Stanovte cíle práce.
Proveďte rozbor literatury.
Stanovte metodiku výzkumu.
Proveďte terénní šetření.
Výsledky zpracujte analytickými a syntetickými metodami.
Diskutujte výsledky práce.
Proveďte zhodnocení a shrnutí výsledků.
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G. J., a KAVARATZIS, Mihalis, (eds.) 2010. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, Monika, 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G. J., a KAVARATZIS, Mihalis, (eds.) 2010. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, Monika, 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.