Předložená práce je zaměřena na současnou problematiku managementu jakosti v podnikovém sektoru. Cílem práce je identifikace řízení kvality ve vybraném podniku a následná formulace doporučení pro optimalizaci kvality a efektivity fungování podniku. Zdůraznit roli kvality v hospodaření podniku a postulovat její eminentní přínos pro budoucí rozvoj podniku. Důraz je kladen na střední a velké podniky, protože tyto společnosti mají zavedenou pozici manažera kvality. Kvalita by měla být začleněna do podnikové strategie. Tyto společnosti by měly úspěšně řídit kvalitu svých výrobků, služeb, obchodních procesů a dalších aspektů kvality. To vyžaduje sledování a analýzu nákladů na kvalitu. Pozornost by měla být věnována kvalitě kvůli svému přímému dopadu na loajalitu zákazníků. Kontrola kvality může být založena na 8 principech managementu jakosti, jejichž implementace významně přispívá ke zvýšení efektivity fungování firmy. Nejvýznamnější problém kontroly kvality je fluktuace zaměstnanců a nedostatečné vedení záznamů o nákladech na kvalitu.
Anotace v angličtině
This work is focused on the current issues of the quality management in the corporate sector. The aim is to identify quality management in the selected company and the subsequent formulation of recommendations for optimizing the quality and efficiency of company operations. Emphasize the role of the quality in the management of the company and postulate its eminent benefit to the future development of the company. Emphasis is placed on medium and large companies, because these companies have established position as a quality manager. The quality should be incorporated in the corporate strategy. These companies should successfully manage the quality of their products, services, business processes and other aspects of the quality. It requires the monitoring and the analyzing the cost of the quality. Attention should be paid to the quality because of its direct impact on the customer loyalty. The quality control can be based on 8 quality management principles whose implementation greatly contributes to the increasing the efficiency of company operations. The most prominent problem of the quality control is the fluctuation of employee and insufficient the record keeping of the quality cost.
Klíčová slova
Náklady na kvalitu, efektivita, fluktuace, principy řízení kvality, kvalita.
Klíčová slova v angličtině
Cost of quality, effectiveness, fluctuation, principles of quality management, quality.
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na současnou problematiku managementu jakosti v podnikovém sektoru. Cílem práce je identifikace řízení kvality ve vybraném podniku a následná formulace doporučení pro optimalizaci kvality a efektivity fungování podniku. Zdůraznit roli kvality v hospodaření podniku a postulovat její eminentní přínos pro budoucí rozvoj podniku. Důraz je kladen na střední a velké podniky, protože tyto společnosti mají zavedenou pozici manažera kvality. Kvalita by měla být začleněna do podnikové strategie. Tyto společnosti by měly úspěšně řídit kvalitu svých výrobků, služeb, obchodních procesů a dalších aspektů kvality. To vyžaduje sledování a analýzu nákladů na kvalitu. Pozornost by měla být věnována kvalitě kvůli svému přímému dopadu na loajalitu zákazníků. Kontrola kvality může být založena na 8 principech managementu jakosti, jejichž implementace významně přispívá ke zvýšení efektivity fungování firmy. Nejvýznamnější problém kontroly kvality je fluktuace zaměstnanců a nedostatečné vedení záznamů o nákladech na kvalitu.
Anotace v angličtině
This work is focused on the current issues of the quality management in the corporate sector. The aim is to identify quality management in the selected company and the subsequent formulation of recommendations for optimizing the quality and efficiency of company operations. Emphasize the role of the quality in the management of the company and postulate its eminent benefit to the future development of the company. Emphasis is placed on medium and large companies, because these companies have established position as a quality manager. The quality should be incorporated in the corporate strategy. These companies should successfully manage the quality of their products, services, business processes and other aspects of the quality. It requires the monitoring and the analyzing the cost of the quality. Attention should be paid to the quality because of its direct impact on the customer loyalty. The quality control can be based on 8 quality management principles whose implementation greatly contributes to the increasing the efficiency of company operations. The most prominent problem of the quality control is the fluctuation of employee and insufficient the record keeping of the quality cost.
Klíčová slova
Náklady na kvalitu, efektivita, fluktuace, principy řízení kvality, kvalita.
Klíčová slova v angličtině
Cost of quality, effectiveness, fluctuation, principles of quality management, quality.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte roli kvality v rámci podnikových procesů.
Proveďte teoretické vymezení základních finančních ukazatelů kvality.
Představte zvolený podnik.
Kvantifikujte dopad kvality do podnikových procesů.
Formulujte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte roli kvality v rámci podnikových procesů.
Proveďte teoretické vymezení základních finančních ukazatelů kvality.
Představte zvolený podnik.
Kvantifikujte dopad kvality do podnikových procesů.
Formulujte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
LINß, Gerhard. Qualitätsmanagement für Ingenieure. Leipzig: Fachbuchverlag, 2011. 869 s. ISBN 3-446-21763-0
NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. Vyd. 2. doplněné. Praha: Management Press, 2004. 335 s. ISBN 80-7261-110-0
SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. 3. přeprac. dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2002, 479 s. ISBN 80-7179-736-7
VEBER, Jaromír. a kol. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: legislativa, systémy, metody, praxe. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010. 359 s. ISBN 978-80-7261-210-9
Seznam doporučené literatury
LINß, Gerhard. Qualitätsmanagement für Ingenieure. Leipzig: Fachbuchverlag, 2011. 869 s. ISBN 3-446-21763-0
NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. Vyd. 2. doplněné. Praha: Management Press, 2004. 335 s. ISBN 80-7261-110-0
SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika. 3. přeprac. dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2002, 479 s. ISBN 80-7179-736-7
VEBER, Jaromír. a kol. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: legislativa, systémy, metody, praxe. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010. 359 s. ISBN 978-80-7261-210-9