Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii v mateřské škole, na možnosti jejího využití u dětí předškolního vzdělávání. První polovina se zabývá přehledem psychoterapií, jejími druhy a směry. V druhé polovině převažuje zooterapie, z ní vyčleněná canisterapie a její využití při práci v MŠ. Najdeme zde vývoj předškolního dítěte a rozhovor s učitelkou a canisterapeutkou v jedné osobě o její praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis is focused on canistherapy in kindergarten and its use in preschool children. The first half of this thesis deals with kinds and directions of Psychotherapy. Second half is focused on Zootherapy and Canistherapy and its use in kindergarten. We can also find here evolution of preschool children and an interview with the pedagogical worker and canisterapeut about her practice and experience with Canistherapy in kindergarten and her results.
Klíčová slova
Canisterapie, psychoterapie, zooterapie, psychosociální vývoj dítěte v MŠ
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, psychotherapy, animotherapy, psychosocial development of a child in kindergarten
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii v mateřské škole, na možnosti jejího využití u dětí předškolního vzdělávání. První polovina se zabývá přehledem psychoterapií, jejími druhy a směry. V druhé polovině převažuje zooterapie, z ní vyčleněná canisterapie a její využití při práci v MŠ. Najdeme zde vývoj předškolního dítěte a rozhovor s učitelkou a canisterapeutkou v jedné osobě o její praxi.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis is focused on canistherapy in kindergarten and its use in preschool children. The first half of this thesis deals with kinds and directions of Psychotherapy. Second half is focused on Zootherapy and Canistherapy and its use in kindergarten. We can also find here evolution of preschool children and an interview with the pedagogical worker and canisterapeut about her practice and experience with Canistherapy in kindergarten and her results.
Klíčová slova
Canisterapie, psychoterapie, zooterapie, psychosociální vývoj dítěte v MŠ
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, psychotherapy, animotherapy, psychosocial development of a child in kindergarten
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Charakteristika canisterapie, její typy, předpoklady a využití
Návrh designu šetření ohledně využívání canisterapie v MŠ
Volba MŠ
Realizace pozorování a rozhovorů s dětmi a učiteli MŠ
Sumarizace zjištění
Návrhy a podměty na další využívání canisterapie v MŠ
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Charakteristika canisterapie, její typy, předpoklady a využití
Návrh designu šetření ohledně využívání canisterapie v MŠ
Volba MŠ
Realizace pozorování a rozhovorů s dětmi a učiteli MŠ
Sumarizace zjištění
Návrhy a podměty na další využívání canisterapie v MŠ
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-807-3678-791.
STANČÍKOVÁ, Markéta a Jitka ŠABATOVÁ. Canisterapie v teorii a praxi: sborník her a pomůcek pro praktickou realizaci canisterapie u různých cílových skupin. 1. vyd. Ve Vyškově: Sdružení Piafa, 2012, 167 s. ISBN 978-80-87731-00-0.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 508 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4741-727.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 80-870-0000-5.
Seznam doporučené literatury
GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-807-3678-791.
STANČÍKOVÁ, Markéta a Jitka ŠABATOVÁ. Canisterapie v teorii a praxi: sborník her a pomůcek pro praktickou realizaci canisterapie u různých cílových skupin. 1. vyd. Ve Vyškově: Sdružení Piafa, 2012, 167 s. ISBN 978-80-87731-00-0.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 508 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4741-727.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 80-870-0000-5.