Tato bakalářská práce zpracovává základní problematiku návrhu zkoušky oteplením pro pohonný systém trolejbusu. V rámci práce byly prozkoumány a vypsány předpisy dané všemi Českými technickými normami platnými pro drážní zařízení, jež se týkají problematiky typové zkoušky oteplením měniče trolejbusu. Výstupem je rovněž definice měřicích míst pro korektní vyhodnocení typové zkoušky i maximální hodnoty oteplení. Závěr práce je věnován kondenzátorům jako komponentě s častým výskytem poruch a diagnostické metodě částečných výbojů, která tyto závady v provozu eliminuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on basics of proposal of temperature rise test for propulsion system of trolleybus. All the regulations of the Czech technical standards applicable to railway equipment, related to temperature rise type tests, were examined and listed within the work. The output of the thesis is also definition of measuring points for a correct evaluation of the type test as well as the maximum temperature rise. Last part of the thesis aims to capacitors as a component with frequent failures and to a diagnostic method of partial discharge, which helps to limit such failures in operation.
Klíčová slova
Drážní zařízení, ČSN EN, trolejbus, pohon, typová zkouška, oteplení, kondenzátor, fólie, metoda částečných výbojů
Klíčová slova v angličtině
Railway equipment, CSN EN, trolleybus, propulsion system, type test, temperature rise, capacitor, foil, method of partial discharge
Rozsah průvodní práce
35 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zpracovává základní problematiku návrhu zkoušky oteplením pro pohonný systém trolejbusu. V rámci práce byly prozkoumány a vypsány předpisy dané všemi Českými technickými normami platnými pro drážní zařízení, jež se týkají problematiky typové zkoušky oteplením měniče trolejbusu. Výstupem je rovněž definice měřicích míst pro korektní vyhodnocení typové zkoušky i maximální hodnoty oteplení. Závěr práce je věnován kondenzátorům jako komponentě s častým výskytem poruch a diagnostické metodě částečných výbojů, která tyto závady v provozu eliminuje.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on basics of proposal of temperature rise test for propulsion system of trolleybus. All the regulations of the Czech technical standards applicable to railway equipment, related to temperature rise type tests, were examined and listed within the work. The output of the thesis is also definition of measuring points for a correct evaluation of the type test as well as the maximum temperature rise. Last part of the thesis aims to capacitors as a component with frequent failures and to a diagnostic method of partial discharge, which helps to limit such failures in operation.
Klíčová slova
Drážní zařízení, ČSN EN, trolejbus, pohon, typová zkouška, oteplení, kondenzátor, fólie, metoda částečných výbojů
Klíčová slova v angličtině
Railway equipment, CSN EN, trolleybus, propulsion system, type test, temperature rise, capacitor, foil, method of partial discharge