Dílo je výtvarným doprovodem k básním mého již zesnulého prastrýce Pavla
Víta. Soubor obsahuje pět dvoustranných a deset jednostranných grafik tištěných
technikou sítotisku. Grafiky jsou tištěné na šedém papíře značky Archer o
hmotnosti 230 g/m2. Motivy na grafikách mají abstraktní charakter. Jedná se o
alegorii života autora textu. Tato alegorie by měla vhodně doplňovat text básní.
Většina jednostránkových ilustrací je tištěna dvěma barvami a doplněna bílou linií protínající všechny ilustrace. Dvoustranné ilustrace obsahují barvy tři, jednalo se o záměr, kdy na dvoustranných ilustracích měla vždy začínat jedna z barev a jiná se vytrácet. Použité barvy jsou modrý ultramarín,červený karmín, kadmiová žluť, černá mars, titániová bílá, zlatý okr. Grafiky mají čtvercový formát rozměrů 21x21 cm. Celý soubor je propojen tak, že v případě, že položíme jednotlivé grafiky vedle sebe, měla by bílá barva v jednotlivých grafických listech navazovat.
Anotace v angličtině
20 illustrations created in serigraphy graphic technique. The text I had chosen to illustrate are poems written by my grand-uncle Pavel Vít. The format of my illustrations is 21x21 cm, printed on grey cardboard suitable for printmaking. The illustrations are printed in two or three colours, according
to the size of the illustration. All the illustrations are connected by a line
of white colour, printed using paper stencil. The coloured prints are made using
a stencil made with wax crayons directly on the mesh. I created my own printing
tools especially for my bachelor project. I hand-crafted a wooden frame and
streched a piece of polyester mesh onto it with metal clips. I used acrylic paint to print my illustrations.
The illustrations are abstract representation of the poem's author's life. The
illustrations are not only intended into a book, but also as a solitary work of graphic art. When placed all together in a row, the white line connects all the illustrations and creates a sense of continuity.
Dílo je výtvarným doprovodem k básním mého již zesnulého prastrýce Pavla
Víta. Soubor obsahuje pět dvoustranných a deset jednostranných grafik tištěných
technikou sítotisku. Grafiky jsou tištěné na šedém papíře značky Archer o
hmotnosti 230 g/m2. Motivy na grafikách mají abstraktní charakter. Jedná se o
alegorii života autora textu. Tato alegorie by měla vhodně doplňovat text básní.
Většina jednostránkových ilustrací je tištěna dvěma barvami a doplněna bílou linií protínající všechny ilustrace. Dvoustranné ilustrace obsahují barvy tři, jednalo se o záměr, kdy na dvoustranných ilustracích měla vždy začínat jedna z barev a jiná se vytrácet. Použité barvy jsou modrý ultramarín,červený karmín, kadmiová žluť, černá mars, titániová bílá, zlatý okr. Grafiky mají čtvercový formát rozměrů 21x21 cm. Celý soubor je propojen tak, že v případě, že položíme jednotlivé grafiky vedle sebe, měla by bílá barva v jednotlivých grafických listech navazovat.
Anotace v angličtině
20 illustrations created in serigraphy graphic technique. The text I had chosen to illustrate are poems written by my grand-uncle Pavel Vít. The format of my illustrations is 21x21 cm, printed on grey cardboard suitable for printmaking. The illustrations are printed in two or three colours, according
to the size of the illustration. All the illustrations are connected by a line
of white colour, printed using paper stencil. The coloured prints are made using
a stencil made with wax crayons directly on the mesh. I created my own printing
tools especially for my bachelor project. I hand-crafted a wooden frame and
streched a piece of polyester mesh onto it with metal clips. I used acrylic paint to print my illustrations.
The illustrations are abstract representation of the poem's author's life. The
illustrations are not only intended into a book, but also as a solitary work of graphic art. When placed all together in a row, the white line connects all the illustrations and creates a sense of continuity.
Minimální rozsah prací
Počet: 20 grafických listů
Formát: 21x21cm
Popis realizace
Studium zdrojů souvisejících s šablonovým tiskem a ilustrací poezie. Výroba skic a průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci. Realizace praktické části závěrečné práce.
Výstup
Soubor 20 grafických listů o rozměru potištěné plochy 21x21cm, zamýšlený jako výtvarný doprovod ke sbírce básní Pavla Víta. Soubor bude realizován grafickou technikou využívající princip šablonového tisku. Soubor bude prezentován jako volné grafické listy.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1.3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze
kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 20 grafických listů
Formát: 21x21cm
Popis realizace
Studium zdrojů souvisejících s šablonovým tiskem a ilustrací poezie. Výroba skic a průběžné plnění úkolů dle pokynů vedoucího práce a pravidelné konzultace do termínu odevzdání práce 1x týdně v rámci semináře ke kvalifikační práci. Realizace praktické části závěrečné práce.
Výstup
Soubor 20 grafických listů o rozměru potištěné plochy 21x21cm, zamýšlený jako výtvarný doprovod ke sbírce básní Pavla Víta. Soubor bude realizován grafickou technikou využívající princip šablonového tisku. Soubor bude prezentován jako volné grafické listy.
Postup realizace
1) listopad - Teoretická část práce: (bod 1.3. uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Praktická práce sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec - Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden - Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty,průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor - Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen - Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze
kompletní teoretické práce.
6) duben - Finalizace a odevzdání:(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve stanoveném ateliéru prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění. Praha: Artia, 1981. ISBN 37-008-8909/16.
Rambousek, Jan. Slovník a receptář malíře- grafika. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1954. ISBN 301 09-15-2230/7.
EVŽEN LINAJ, Alois Kračmar. Grafickou cestou: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby.[katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Pedagogické centrum Ústí nad Labem, 2002, 181 s. ISBN 978-809-0329-300.
Česká grafika: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby : [katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Praha: Hollar, 2002, 181 s. ISBN 8090240524.
DALQUIE, Claire, Matteo COSSU a Luca BENDANDI. Silk screen basics: a complete how-to handbook. Berkeley, CA: Gingko Press, 2011, 213 p. ISBN 9781584234197.
KOŘÍNEK, Ota, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Sítotisk a serigrafie: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby. [katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Vyd. 1. Praha: Ota Kořínek, 1991, 136 s. ISBN 80-238-6499-8.
PISTORIUS, Vladimír, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. Příbram: Pistorius, 2011, 280 s. ISBN 978-80-87053-50-8.
BANN, David, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Polygrafická příručka: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. V Praze: Slovart, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7391-029-7.
LEŠIKAR, Adam. Úvod do technologie sítotisku. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství grafické školy 2012, 180 s.
Seznam doporučené literatury
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění. Praha: Artia, 1981. ISBN 37-008-8909/16.
Rambousek, Jan. Slovník a receptář malíře- grafika. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1954. ISBN 301 09-15-2230/7.
EVŽEN LINAJ, Alois Kračmar. Grafickou cestou: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby.[katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Pedagogické centrum Ústí nad Labem, 2002, 181 s. ISBN 978-809-0329-300.
Česká grafika: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby : [katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Praha: Hollar, 2002, 181 s. ISBN 8090240524.
DALQUIE, Claire, Matteo COSSU a Luca BENDANDI. Silk screen basics: a complete how-to handbook. Berkeley, CA: Gingko Press, 2011, 213 p. ISBN 9781584234197.
KOŘÍNEK, Ota, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Sítotisk a serigrafie: půlstoletí proměn moderní grafické tvorby. [katalog výstavy : Galerie Mánes, Masarykovo nábřeží, Praha, 5.3.-5.4.2002]. Vyd. 1. Praha: Ota Kořínek, 1991, 136 s. ISBN 80-238-6499-8.
PISTORIUS, Vladimír, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Jak se dělá kniha: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. Příbram: Pistorius, 2011, 280 s. ISBN 978-80-87053-50-8.
BANN, David, Vladimír LUTTERER a Antonín KOMÁREK. Polygrafická příručka: příručka pro nakladatele. 3., dopl. a přeprac. vyd. V Praze: Slovart, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7391-029-7.
LEŠIKAR, Adam. Úvod do technologie sítotisku. 1. vyd. V Praze: Nakladatelství grafické školy 2012, 180 s.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM,
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Šablonový tisk v ilustraci
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.