Práce se zabývá destinačními logy, která jsou používána vybranými institucemi
v oblasti jižní části Šumavy a regionu Mühlviertel. Práce se skládá z teoretické
a praktické části. V rámci teoretické části je rozebrán cestovní ruch jako systém a jeho
specifika, vymezení destinací, marketing turistických destinací, destinační management
a brand management.
Praktická část je zaměřená na loga jednotlivých institucí, které v zájmovém území
působí. na základě dotazníkového šetření zaměřeného na loga používaná v zájmovém
území jsou loga ohodnocená návštěvníky zájmového území z hlediska líbivosti a také je
zde zkoumána znalost jednotlivých log. U jednotlivých log je následně vysvětlen jejich
význam a popsáno jejich užití a krajinné prvky. Loga jsou poté ohodnocena grafickým
designérem z hlediska kvality provedení. Ukázalo se, že nejlépe zařízený brad
management má NP a CHKO Šumava, jejichž logo je jednak velmi známé mezi
českými turisty, ale také velmi dobře graficky provedené. Z rakouských institucí má
dobře zvládnutý brand management spolkové země Oberösterriech, jejichž logo bylo
velmi často rozeznáno rakouskými turisty.
Zároveň je v práci zjišťováno povědomí obyvatel Horního Rakouska a Jihočeského
kraje o Euroregionu Šumava / Bayerischer Wald-Unterer Inn / Mühlviertel. Z výsledků
vyplývá, že větší povědomí o Euroregionu mají větší obyvatelé Rakouska a to i o jeho
částech.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with destination's logos which are used by chosen institutions
in the area of southern Šumava (CZ) and Mühlviertel (AT). The thesis is divided into
a theoretical and a practical part. The theroetical part is focused on following segments,
namely tourism as a system, definition of destinations, marketing of touristic
destinations, destination management and brand management.
Firstly, the practical part is focused on the logos of each institution which are operate in
the researched area. a questionnaire survey aiming at logos was conducted as a part of
the practical research. To be more specific, the focus of the survey was to discover
which logos are more privileged from the design perspective and which logos are
recognizable more than others by tourists from the Czech side of the border and the
Austrian respectively. Secondly, the practical part of this thesis is aimed to describe the
meaning, the use and the landscape features of each logo. The logos are then evaluated
by a graphic designer from the perspective of design quality.
The last part of the bachelor thesis is evaluation of citizen's knowledge from
Oberösterreich and Jihočeský kraj about Euroregion Šumava / Bayerischer Wald-
Unterer Inn / Mühlviertel. Austrian tourists have better knowledge of Euroregion and its
parts as well. The final results show that NP a CHKO Šumava has the best brand
management because their logo is well-known by Czech tourists and well design-made.
On the account of Austrian logos the best result for the brand management obtains
Oberöstereich whose logo is well-known by Austrian tourists
Práce se zabývá destinačními logy, která jsou používána vybranými institucemi
v oblasti jižní části Šumavy a regionu Mühlviertel. Práce se skládá z teoretické
a praktické části. V rámci teoretické části je rozebrán cestovní ruch jako systém a jeho
specifika, vymezení destinací, marketing turistických destinací, destinační management
a brand management.
Praktická část je zaměřená na loga jednotlivých institucí, které v zájmovém území
působí. na základě dotazníkového šetření zaměřeného na loga používaná v zájmovém
území jsou loga ohodnocená návštěvníky zájmového území z hlediska líbivosti a také je
zde zkoumána znalost jednotlivých log. U jednotlivých log je následně vysvětlen jejich
význam a popsáno jejich užití a krajinné prvky. Loga jsou poté ohodnocena grafickým
designérem z hlediska kvality provedení. Ukázalo se, že nejlépe zařízený brad
management má NP a CHKO Šumava, jejichž logo je jednak velmi známé mezi
českými turisty, ale také velmi dobře graficky provedené. Z rakouských institucí má
dobře zvládnutý brand management spolkové země Oberösterriech, jejichž logo bylo
velmi často rozeznáno rakouskými turisty.
Zároveň je v práci zjišťováno povědomí obyvatel Horního Rakouska a Jihočeského
kraje o Euroregionu Šumava / Bayerischer Wald-Unterer Inn / Mühlviertel. Z výsledků
vyplývá, že větší povědomí o Euroregionu mají větší obyvatelé Rakouska a to i o jeho
částech.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with destination's logos which are used by chosen institutions
in the area of southern Šumava (CZ) and Mühlviertel (AT). The thesis is divided into
a theoretical and a practical part. The theroetical part is focused on following segments,
namely tourism as a system, definition of destinations, marketing of touristic
destinations, destination management and brand management.
Firstly, the practical part is focused on the logos of each institution which are operate in
the researched area. a questionnaire survey aiming at logos was conducted as a part of
the practical research. To be more specific, the focus of the survey was to discover
which logos are more privileged from the design perspective and which logos are
recognizable more than others by tourists from the Czech side of the border and the
Austrian respectively. Secondly, the practical part of this thesis is aimed to describe the
meaning, the use and the landscape features of each logo. The logos are then evaluated
by a graphic designer from the perspective of design quality.
The last part of the bachelor thesis is evaluation of citizen's knowledge from
Oberösterreich and Jihočeský kraj about Euroregion Šumava / Bayerischer Wald-
Unterer Inn / Mühlviertel. Austrian tourists have better knowledge of Euroregion and its
parts as well. The final results show that NP a CHKO Šumava has the best brand
management because their logo is well-known by Czech tourists and well design-made.
On the account of Austrian logos the best result for the brand management obtains
Oberöstereich whose logo is well-known by Austrian tourists
Výsledky zpracujte analytickými a syntetickými metodami.
Diskutujte výsledky práce.
Proveďte zhodnocení a shrnutí výsledků.
Zásady pro vypracování
Stanovte cíle práce.
Proveďte rozbor literatury.
Stanovte metodiku výzkumu.
Proveďte terénní šetření.
Výsledky zpracujte analytickými a syntetickými metodami.
Diskutujte výsledky práce.
Proveďte zhodnocení a shrnutí výsledků.
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G. J., a KAVARATZIS, Mihalis, (eds.) 2010. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, Monika, 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
Seznam doporučené literatury
ASHWORTH, G. J., a KAVARATZIS, Mihalis, (eds.) 2010. Towards effective place brand management: branding European cities and regions. Cheltenham: Edward Elgar, 279 s. ISBN 978-1-84844-242-9.
HOLEŠINSKÁ, Andrea, 2012. Destinační management jako nástroj regionální politiky cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 151 s. ISBN 978-80-210-5847-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, Monika, 2011. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.