Bakalářská práce se zabývá zhodnocením konkurenceschopnosti společnosti Spak Foods s.r.o. Dále také přináší návrhy opatření na posílení konkurenceschopnosti podniku v tržním prostředí. Začátek práce vymezuje pojmy konkurence, konkurenceschopnost nebo konkurenční výhoda. Charakterizuje metody, které hodnotí makro, mezo a mikroprostředí podniku. Na to plynule navazuje praktická část, která hodnotí makro okolí podniku pomocí PEST analýzy a mezoprostředí podniku pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Pro zhodnocení mikroprostředí je zpracována analýza vnitřních zdrojů podniku a finanční analýza. Výsledky těchto analýz slouží jako podklad pro vytvoření SWOT analýzy. Výstupem této analýzy je SWOT matice, která zachycuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby společnosti. V závěru práce jsou na základě výsledků ze zpracovaných analýz navržena opatření, vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Spak.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the evaluation of the competitiveness of the company Spak Foods s.r.o. It also brings proposals for strengthening the company's competitiveness in the marketplace. The beginning of the thesis defines the concepts of competition, competitiveness and competitive advantage. It also characterizes methods that assess the macro, meso and micro environment. It smoothly follows the practical part, which evaluates the macro environment of the company through PEST analysis and meso environment with Porter's five forces model. The micro environment is evaluated by analysis of internal resources and financial analysis. The results of these analyses serve as a basic for creating a SWOT analysis. The output of this analysis is the SWOT matrix that captures the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company. In the last chapter of this thesis are suggested measures to increase the competitiveness of the company Spak.
Keywords
konkurenceschopnost, finanční analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, PEST analýza, SWOT analýza
Keywords in English
competitiveness, financial analysis, Porter's five forces model, PEST analysis, SWOT analysis
Length of the covering note
66 s. (106 463 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením konkurenceschopnosti společnosti Spak Foods s.r.o. Dále také přináší návrhy opatření na posílení konkurenceschopnosti podniku v tržním prostředí. Začátek práce vymezuje pojmy konkurence, konkurenceschopnost nebo konkurenční výhoda. Charakterizuje metody, které hodnotí makro, mezo a mikroprostředí podniku. Na to plynule navazuje praktická část, která hodnotí makro okolí podniku pomocí PEST analýzy a mezoprostředí podniku pomocí Porterova modelu pěti konkurenčních sil. Pro zhodnocení mikroprostředí je zpracována analýza vnitřních zdrojů podniku a finanční analýza. Výsledky těchto analýz slouží jako podklad pro vytvoření SWOT analýzy. Výstupem této analýzy je SWOT matice, která zachycuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby společnosti. V závěru práce jsou na základě výsledků ze zpracovaných analýz navržena opatření, vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti společnosti Spak.
Annotation in English
Bachelor thesis is focused on the evaluation of the competitiveness of the company Spak Foods s.r.o. It also brings proposals for strengthening the company's competitiveness in the marketplace. The beginning of the thesis defines the concepts of competition, competitiveness and competitive advantage. It also characterizes methods that assess the macro, meso and micro environment. It smoothly follows the practical part, which evaluates the macro environment of the company through PEST analysis and meso environment with Porter's five forces model. The micro environment is evaluated by analysis of internal resources and financial analysis. The results of these analyses serve as a basic for creating a SWOT analysis. The output of this analysis is the SWOT matrix that captures the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company. In the last chapter of this thesis are suggested measures to increase the competitiveness of the company Spak.
Keywords
konkurenceschopnost, finanční analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, PEST analýza, SWOT analýza
Keywords in English
competitiveness, financial analysis, Porter's five forces model, PEST analysis, SWOT analysis
Research Plan
Představte vybranou společnost.
Analyzujte současné postavení podniku na trhu.
Aplikujte metody hodnotící konkurenceschopnost podniku.
Navrhněte opatření pro budoucí vývoj podniku.
Research Plan
Představte vybranou společnost.
Analyzujte současné postavení podniku na trhu.
Aplikujte metody hodnotící konkurenceschopnost podniku.
Navrhněte opatření pro budoucí vývoj podniku.
Recommended resources
DVOŘÁČEK, Jiří, SLUNČÍK, Peter. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, ISBN 978-80-7400-224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, ISBN 978-80-247-2690-8.
MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, ISBN 978-80-247-1911-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-251-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005, ISBN 80-247-1277- 6.
Recommended resources
DVOŘÁČEK, Jiří, SLUNČÍK, Peter. Podnik a jeho okolí. Jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012, ISBN 978-80-7400-224-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, ISBN 978-80-247-2690-8.
MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007, ISBN 978-80-247-1911-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-251-2.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2005, ISBN 80-247-1277- 6.