Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem čtyřtaktního, 2
válcového přeplňovaného motoru. Navrhovaný motor je
konstruován jako součást pohonné jednotky pro hybridní vozidlo.
Hlavním cíle práce byl návrh klikové soustavy, hlavy motoru a bloku
motoru. Práce také obsahuje rešeršní část zabývající se popisem
konfigurace hnacího ústrojí hybridních vozidel. Výpočtová analýza
je primárně zaměřena na pevnostní kontrolu ojnice. Výpočtová
analýza, modelování a výkresy byly provedené v prostřední
programu SIEMENS NX 10.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a conceptual design of a 4-
stroke, 2 cylinder in-line turbocharged engine for an hybrid
electric vehicle. The main purpose of this work is the design of
a crankshaft assembly, a cylinder head and an engine block.
Thesis includes a background research of the various HEV
powertrain configuration. Calculation analysis is mainly
focused on the connection-rod stress analysis. The numerical
analysis, modeling and drawing were performed in SIEMENS
NX 10 software environment.
Combustion engine, construction, stress analysis, Hybrid electric
vehicle (HEV), FEM
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
AN
Anotace
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem čtyřtaktního, 2
válcového přeplňovaného motoru. Navrhovaný motor je
konstruován jako součást pohonné jednotky pro hybridní vozidlo.
Hlavním cíle práce byl návrh klikové soustavy, hlavy motoru a bloku
motoru. Práce také obsahuje rešeršní část zabývající se popisem
konfigurace hnacího ústrojí hybridních vozidel. Výpočtová analýza
je primárně zaměřena na pevnostní kontrolu ojnice. Výpočtová
analýza, modelování a výkresy byly provedené v prostřední
programu SIEMENS NX 10.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a conceptual design of a 4-
stroke, 2 cylinder in-line turbocharged engine for an hybrid
electric vehicle. The main purpose of this work is the design of
a crankshaft assembly, a cylinder head and an engine block.
Thesis includes a background research of the various HEV
powertrain configuration. Calculation analysis is mainly
focused on the connection-rod stress analysis. The numerical
analysis, modeling and drawing were performed in SIEMENS
NX 10 software environment.
Combustion engine, construction, stress analysis, Hybrid electric
vehicle (HEV), FEM
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
- Návrh 4-dobého, dvou válcového motoru pro hybridní vozidlo, palivo plyn/benzin
- Motor řešte pro cílový výkon cca 60kW při 6000 RPM
- Navrhněte motor s ohledem na co nejlepší účinnost a nejmenší pasivní odpory
- Návrh uspořádání hybridního pohonu vozidla
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Hybridní vozidla
Čtyřdobý spalovací motor
Návrh motoru
Konstrukce motoru
Výpočet a simulace
Zásady pro vypracování
Základní požadavky:
- Návrh 4-dobého, dvou válcového motoru pro hybridní vozidlo, palivo plyn/benzin
- Motor řešte pro cílový výkon cca 60kW při 6000 RPM
- Navrhněte motor s ohledem na co nejlepší účinnost a nejmenší pasivní odpory
- Návrh uspořádání hybridního pohonu vozidla
Základní technické údaje:
Technické parametry jsou uvedeny v příloze zadání.
Osnova diplomové práce:
Hybridní vozidla
Čtyřdobý spalovací motor
Návrh motoru
Konstrukce motoru
Výpočet a simulace
Seznam doporučené literatury
KOŽOUŠEK, J. \kur {Výpočet a konstrukce spalovacích motorů 1}. Praha: SNTL, 1979
KOŽOUŠEK, J. \kur {Výpočet a konstrukce spalovacích motorů 2}. Praha: SNTL, 1983
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}
Seznam doporučené literatury
KOŽOUŠEK, J. \kur {Výpočet a konstrukce spalovacích motorů 1}. Praha: SNTL, 1979
KOŽOUŠEK, J. \kur {Výpočet a konstrukce spalovacích motorů 2}. Praha: SNTL, 1983
\kur {Podkladový materiál, výkresy, katalogy, apod. poskytnuté zadavatelem úkolu.}