Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sexistických reklam. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části autorka definuje základní pojmy, jako jsou sexismus, sexualita, gender, marketingová komunikace, reklama. Nastíněny jsou motivy sexistické reklamy, používaná média a předměty reklamy. Praktická část představuje výstupy realizovaných výzkumných metod, testování oční kamerou, hloubkových rozhovorů, focus group a dotazníkového šetření. Cílem práce je zhodnocení účinnosti reklamy se sexistickými motivy na spotřebitele a výzkum postojů, které spotřebitelé k těmto reklamám zaujímají.
Annotation in English
The Bachelor thesis deals with analysis of sexistic advertising. The thesis is divided to two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the terms, such as sexism, sexuality, gender, marketing communication and advertising. The thesis also talks about motives of sexistic advertising, used media and advertised object. The practical part of the thesis presents results of the research that used methods such as, eye tracking camera
testing, interviews, focus group and a survey. The main objective of this thesis is to evaluate the effectivenes of an advertising that uses sexisticmotives in order to attact consumers. Moreover, the author wanted to find out consumers personal standings directly linked to advertising that can be depicted as sexistic.
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou sexistických reklam. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. V teoretické části autorka definuje základní pojmy, jako jsou sexismus, sexualita, gender, marketingová komunikace, reklama. Nastíněny jsou motivy sexistické reklamy, používaná média a předměty reklamy. Praktická část představuje výstupy realizovaných výzkumných metod, testování oční kamerou, hloubkových rozhovorů, focus group a dotazníkového šetření. Cílem práce je zhodnocení účinnosti reklamy se sexistickými motivy na spotřebitele a výzkum postojů, které spotřebitelé k těmto reklamám zaujímají.
Annotation in English
The Bachelor thesis deals with analysis of sexistic advertising. The thesis is divided to two main parts, theoretical and practical. In the theoretical part the author defines the terms, such as sexism, sexuality, gender, marketing communication and advertising. The thesis also talks about motives of sexistic advertising, used media and advertised object. The practical part of the thesis presents results of the research that used methods such as, eye tracking camera
testing, interviews, focus group and a survey. The main objective of this thesis is to evaluate the effectivenes of an advertising that uses sexisticmotives in order to attact consumers. Moreover, the author wanted to find out consumers personal standings directly linked to advertising that can be depicted as sexistic.
Formulujte stručný teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace.
Na vhodně zvolených příkladech prakticky ilustrujte význam a roli sexismu v reklamě, popř. v celých reklamních kampaních.
Pomocí vhodné metodiky proveďte výzkum názorů spotřebitelů na vybrané příklady reklamních kreativ.
Formulujte závěry a doporučení.
Research Plan
Definujte termín sexismus.
Formulujte stručný teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace.
Na vhodně zvolených příkladech prakticky ilustrujte význam a roli sexismu v reklamě, popř. v celých reklamních kampaních.
Pomocí vhodné metodiky proveďte výzkum názorů spotřebitelů na vybrané příklady reklamních kreativ.
Formulujte závěry a doporučení.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim. Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-809-0427-341.
KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John; ARMSTRONG, Gary. Moderní Marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. Sex v reklamě. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-88-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim. Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vydání. Zlín: VeRBuM, 2010. ISBN 978-809-0427-341.
KOTLER, Philip; WONG, Veronica; SAUNDERS, John; ARMSTRONG, Gary. Moderní Marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. Sex v reklamě. Liberec: Bor, 2010. ISBN 978-80-86807-88-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz posudky vedoucího a oponenta BP a sken průběhu obhajoby.