Případová studie spojená s hledáním nových, netradičních metod, postupů a pomůcek při výuce hudby zrakově postižených dětí za použití prvků a technik výtvarného umění a sledování jejich efektivity při procesu jak výuky, tak i socializace postiženého dítěte (včetně sledování zpětné vazby, tj. reakce okolní společnosti).
Annotation in English
The case study, which is related with searching the new, unconventional methods, advancements and aids for teaching (the music especially) visually challenged childrens. This all with utilization methods and constituents of fine art and with surveillance it´s efficiency during the teaching process, but for the socialization the visually challenged child too (including observation of the feed back/reactions of surrounding company).
Keywords
slepota, dítě s postižením, výuka, výuka dítěte s postiženým, hudba, výtvarná výchova, taktilní čtení
Případová studie spojená s hledáním nových, netradičních metod, postupů a pomůcek při výuce hudby zrakově postižených dětí za použití prvků a technik výtvarného umění a sledování jejich efektivity při procesu jak výuky, tak i socializace postiženého dítěte (včetně sledování zpětné vazby, tj. reakce okolní společnosti).
Annotation in English
The case study, which is related with searching the new, unconventional methods, advancements and aids for teaching (the music especially) visually challenged childrens. This all with utilization methods and constituents of fine art and with surveillance it´s efficiency during the teaching process, but for the socialization the visually challenged child too (including observation of the feed back/reactions of surrounding company).
Keywords
slepota, dítě s postižením, výuka, výuka dítěte s postiženým, hudba, výtvarná výchova, taktilní čtení
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
KOCHOVÁ, Klára a Markéta SCHAEFEROVÁ. Dítě s postižením zraku rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0782-5.\\
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L., HAMADOVÁ, P. a Z. NOVÁKOVÁ. Oftalmopedie. Praha: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.\\
SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R. a E. KAŠPAROVÁ. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.\\
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. a Z. ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.\\
VALENTA, Milan (ed.). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.\\
Recommended resources
KOCHOVÁ, Klára a Markéta SCHAEFEROVÁ. Dítě s postižením zraku rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0782-5.\\
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L., HAMADOVÁ, P. a Z. NOVÁKOVÁ. Oftalmopedie. Praha: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1.\\
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.\\
SURYNEK, A., KOMÁRKOVÁ, R. a E. KAŠPAROVÁ. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.\\
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. a Z. ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.\\
VALENTA, Milan (ed.). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.\\