Volná hra dětí v mateřské škole při pobytu venku je důležitou součástí života v předškolním období. Dnes snad již nikdo nezpochybňuje její význam. Volné neboli spontánní hry rozvíjejí všestranně osobnost malého dítěte ať již po fyzické nebo psychické stránce. Při volných hrách prožívají děti různé situace v bezpečném a neohrožujícím prostředí. Z her vzniká silný prožitek, který si mohou přenést i do dalšího života.
Spojením volných her a pobytu venku se prožitek ještě umocňuje. Příroda je plná nejrůznějších a rozmanitých podnětů, které působí na dětskou osobnost a rozvíjejí jí. V tomto věku získávají děti základ pro svůj pozdější vztah k přírodě a to je velmi důležité. Pobyt venku má velký význam na zdravý vývoj každého jedince, proto je vhodné s dětmi chodit ven denně.
Anotace v angličtině
Free time activity of children in a nursery is an important part of a child´s preschool period. There is nobody who could doubt its true meaning nowadays. Free or spontaneous games generally develop a personality of a small child both from its physical and psychological side. Children live through a various number of situations in a safe and protective environment during playing games. A strong experience can be developed from these games that children can bring to their ongoing lives.
The experience can be increased by joining outdoor and free time activities. The countryside is full of various impulses which can be effective for child´s personality and its development. At this age children get basic foundation for their future relationship with nature which is very important. The time spent outdoors has its importance for healthy development for each person. Therefore, it is suitable to spend time outdoors with children every day.
Klíčová slova
Hra, volná hra, pobyt venku, předškolní období
Klíčová slova v angličtině
game, free time activity, outdoors, preschool period
Rozsah průvodní práce
42 s. + přílohy IV s.
Jazyk
CZ
Anotace
Volná hra dětí v mateřské škole při pobytu venku je důležitou součástí života v předškolním období. Dnes snad již nikdo nezpochybňuje její význam. Volné neboli spontánní hry rozvíjejí všestranně osobnost malého dítěte ať již po fyzické nebo psychické stránce. Při volných hrách prožívají děti různé situace v bezpečném a neohrožujícím prostředí. Z her vzniká silný prožitek, který si mohou přenést i do dalšího života.
Spojením volných her a pobytu venku se prožitek ještě umocňuje. Příroda je plná nejrůznějších a rozmanitých podnětů, které působí na dětskou osobnost a rozvíjejí jí. V tomto věku získávají děti základ pro svůj pozdější vztah k přírodě a to je velmi důležité. Pobyt venku má velký význam na zdravý vývoj každého jedince, proto je vhodné s dětmi chodit ven denně.
Anotace v angličtině
Free time activity of children in a nursery is an important part of a child´s preschool period. There is nobody who could doubt its true meaning nowadays. Free or spontaneous games generally develop a personality of a small child both from its physical and psychological side. Children live through a various number of situations in a safe and protective environment during playing games. A strong experience can be developed from these games that children can bring to their ongoing lives.
The experience can be increased by joining outdoor and free time activities. The countryside is full of various impulses which can be effective for child´s personality and its development. At this age children get basic foundation for their future relationship with nature which is very important. The time spent outdoors has its importance for healthy development for each person. Therefore, it is suitable to spend time outdoors with children every day.
Klíčová slova
Hra, volná hra, pobyt venku, předškolní období
Klíčová slova v angličtině
game, free time activity, outdoors, preschool period
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdaléna KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. Praha: Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.\\
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8847-3.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-802-6206-989.\\
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3677-749.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-802-4621-531.\\
Seznam doporučené literatury
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina a Magdaléna KAPUCIÁNOVÁ. Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí předškolního vzdělávání. Praha: Raabe, 2013. ISBN 978-80-7496-071-0.\\
OPRAVILOVÁ, Eva a Vladimíra GEBHARTOVÁ. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Kurikulum předškolní výchovy. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8847-3.\\
SUCHÁNKOVÁ, Eliška. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-802-6206-989.\\
SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3677-749.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-802-4621-531.\\