Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení dostupnosti turistických atraktivit veřejnou dopravou v Euregiu Egrensis. Cílem práce je analyzovat vztah dopravní dostupnosti turistických atraktivit a marketingu v daném regionu a na základě zjištěných údajů vypracovat návrhy na zlepšení využívání veřejné dopravy při návštěvě turistických zajímavostí v Euregiu Egrensis. Samotnou práci tvoří tři hlavní části. První část je zaměřena na shrnutí teoretických poznatků z oblasti dopravních služeb a marketingu v cestovním ruchu a dopravě. Po teoretickém vstupu následuje praktická část práce zaměřená na zpracování informací týkajících se charakteristiky zvoleného regionu v kontextu tématu práce. Tato kapitola je základem pro analýzu vypracovanou v závěrečné části, v níž je zhodnocen marketing a dopravní dostupnost vybraných turistických atraktivit veřejnou dopravou, jsou zde uvedeny základní principy realizovaného výzkumu a na závěr jsou zpracovány i konkrétní návrhy na zlepšení využívání veřejné dopravy, které vznikly na základě výsledků provedeného výzkumu. Návrhy mají za cíl zvýšit zisk příslušných podnikatelských subjektů, jako jsou dopravní firmy a provozovatelé atraktivit.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the evaluation of the availability of tourist attractions by public transportation in the Euregio Egrensis. The aim is to analyze the relationship between transport accessibility of tourist attractions and marketing in the region and the findings are to draw up proposals to improve the use of public transport when visiting tourist attractions in the Euregio Egrensis. The work itself consists of three main parts. The first part is focused on the summary of theoretical knowledge in the field of transport services and marketing in tourism and transport. After a theoretical introduction followed by a practical part of the work which is focused on the processing of information related to both the characteristics of the selected region in the context of the theme of work. This chapter is the basis for the analysis conducted in the final part in which marketing and transport accessibility of selected tourist attractions and public transportation is evaluated, as well as it set out the basic principles of the research. Finally specific proposals to improve the use of public transport are processed, which arose from the results of the research. The proposals aim to increase the competitiveness of the respective business entities such as transport companies and attractions operators.
Klíčová slova
cílený marketing, dopravní dostupnost, Euregio Egrensis, turistické atraktivity, veřejná doprava
Klíčová slova v angličtině
targeted marketing, transportation availability, Euregio Egrensis, tourist attractions, public transport
Rozsah průvodní práce
160 s. 243 525 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce je zaměřena na zhodnocení dostupnosti turistických atraktivit veřejnou dopravou v Euregiu Egrensis. Cílem práce je analyzovat vztah dopravní dostupnosti turistických atraktivit a marketingu v daném regionu a na základě zjištěných údajů vypracovat návrhy na zlepšení využívání veřejné dopravy při návštěvě turistických zajímavostí v Euregiu Egrensis. Samotnou práci tvoří tři hlavní části. První část je zaměřena na shrnutí teoretických poznatků z oblasti dopravních služeb a marketingu v cestovním ruchu a dopravě. Po teoretickém vstupu následuje praktická část práce zaměřená na zpracování informací týkajících se charakteristiky zvoleného regionu v kontextu tématu práce. Tato kapitola je základem pro analýzu vypracovanou v závěrečné části, v níž je zhodnocen marketing a dopravní dostupnost vybraných turistických atraktivit veřejnou dopravou, jsou zde uvedeny základní principy realizovaného výzkumu a na závěr jsou zpracovány i konkrétní návrhy na zlepšení využívání veřejné dopravy, které vznikly na základě výsledků provedeného výzkumu. Návrhy mají za cíl zvýšit zisk příslušných podnikatelských subjektů, jako jsou dopravní firmy a provozovatelé atraktivit.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the evaluation of the availability of tourist attractions by public transportation in the Euregio Egrensis. The aim is to analyze the relationship between transport accessibility of tourist attractions and marketing in the region and the findings are to draw up proposals to improve the use of public transport when visiting tourist attractions in the Euregio Egrensis. The work itself consists of three main parts. The first part is focused on the summary of theoretical knowledge in the field of transport services and marketing in tourism and transport. After a theoretical introduction followed by a practical part of the work which is focused on the processing of information related to both the characteristics of the selected region in the context of the theme of work. This chapter is the basis for the analysis conducted in the final part in which marketing and transport accessibility of selected tourist attractions and public transportation is evaluated, as well as it set out the basic principles of the research. Finally specific proposals to improve the use of public transport are processed, which arose from the results of the research. The proposals aim to increase the competitiveness of the respective business entities such as transport companies and attractions operators.
Klíčová slova
cílený marketing, dopravní dostupnost, Euregio Egrensis, turistické atraktivity, veřejná doprava
Klíčová slova v angličtině
targeted marketing, transportation availability, Euregio Egrensis, tourist attractions, public transport
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické podklady práce týkající se vztahu hromadné dopravy, cestovního ruchu a marketingu.
Charakterizujte vybraný region v kontextu tématu práce.
Pomocí vhodných metod analyzujte vztah obslužnosti turistických atraktivit veřejnou dopravou a marketingu ve vybraném regionu.
Vytvořte konkrétní návrhy pro zlepšení využívání veřejné dopravy při návštěvě turistických atraktivit ve vybraném regionu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické podklady práce týkající se vztahu hromadné dopravy, cestovního ruchu a marketingu.
Charakterizujte vybraný region v kontextu tématu práce.
Pomocí vhodných metod analyzujte vztah obslužnosti turistických atraktivit veřejnou dopravou a marketingu ve vybraném regionu.
Vytvořte konkrétní návrhy pro zlepšení využívání veřejné dopravy při návštěvě turistických atraktivit ve vybraném regionu.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2011, 405 s. ISBN 978-80-85970-68-5.
ŘEZNÍČEK, Bohumil a ŠARADÍN, Pavel. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 197 s. Manažer. ISBN 80-247-0051-4.
ZURYNEK, Josef, ZELENÝ, Lubomír a MERVART, Michal. Dopravní procesy v cestovním ruchu. Praha: ASPI, 2008, 255 s. ISBN 978-80-7357-335-5.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2011, 405 s. ISBN 978-80-85970-68-5.
ŘEZNÍČEK, Bohumil a ŠARADÍN, Pavel. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 197 s. Manažer. ISBN 80-247-0051-4.
ZURYNEK, Josef, ZELENÝ, Lubomír a MERVART, Michal. Dopravní procesy v cestovním ruchu. Praha: ASPI, 2008, 255 s. ISBN 978-80-7357-335-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Velmi dobře
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.