Předložená diplomová práce se zabývá testováním několika vybraných e-shopů pomocí třech různých metod použitelnosti, které je doplněné o analýzu a zhodnocení on-page SEO faktorů e-shopů. Teoretická část práce se zabývá stručným úvodem do internetového marketingu a popisem metod hodnocení webů. Detailně je v této části práce popsána problematika SEO a rozbor konkrétních pravidel použitelnosti.
Empirická část práce je zpracována ve formě výzkumné zprávy. Pro vybrané e-shopy je nejprve vytvořen SEO audit on-page prvků webů. Následné testování použitelnosti využívá vzájemně se doplňující metody: pětisekundový test modifikovaný pro využití oční kamery, uživatelské testování dle Kruga a heuristické testování. Na závěr výzkumu jsou shrnuty nejkritičtější problémy s návrhem na jejich odstranění.
Annotation in English
This thesis is focused on testing several selected e-commerce projects with three different methods of usability testing. The analysis is also supplemented with the evaluation of the website's corresponding SEO on-page factors. The theoretical part of the thesis contains a brief introduction into internet marketing, with the focus on describing different methods for website evaluation. It also contains detailed description of SEO mechanics with regards to usability rules.
The practical part is composed as a study report with practical testing. Selected e-shops are first subdued to SEO on-page audit. Next applied are complementary methods for usability testing: five second test modified for eye tracking, user testing by Steve Krug and heuristic testing. The conclusion contains a summarisation of the most critical problems in website's design and propositions for correcting them.
Keywords
SEO, uživatelské testování, heuristické testování, eyetracking, použitelnost
Keywords in English
SEO, user testing, heuristic testing, eye tracking, usability
Length of the covering note
111 s.
Language
CZ
Annotation
Předložená diplomová práce se zabývá testováním několika vybraných e-shopů pomocí třech různých metod použitelnosti, které je doplněné o analýzu a zhodnocení on-page SEO faktorů e-shopů. Teoretická část práce se zabývá stručným úvodem do internetového marketingu a popisem metod hodnocení webů. Detailně je v této části práce popsána problematika SEO a rozbor konkrétních pravidel použitelnosti.
Empirická část práce je zpracována ve formě výzkumné zprávy. Pro vybrané e-shopy je nejprve vytvořen SEO audit on-page prvků webů. Následné testování použitelnosti využívá vzájemně se doplňující metody: pětisekundový test modifikovaný pro využití oční kamery, uživatelské testování dle Kruga a heuristické testování. Na závěr výzkumu jsou shrnuty nejkritičtější problémy s návrhem na jejich odstranění.
Annotation in English
This thesis is focused on testing several selected e-commerce projects with three different methods of usability testing. The analysis is also supplemented with the evaluation of the website's corresponding SEO on-page factors. The theoretical part of the thesis contains a brief introduction into internet marketing, with the focus on describing different methods for website evaluation. It also contains detailed description of SEO mechanics with regards to usability rules.
The practical part is composed as a study report with practical testing. Selected e-shops are first subdued to SEO on-page audit. Next applied are complementary methods for usability testing: five second test modified for eye tracking, user testing by Steve Krug and heuristic testing. The conclusion contains a summarisation of the most critical problems in website's design and propositions for correcting them.
Keywords
SEO, uživatelské testování, heuristické testování, eyetracking, použitelnost
Keywords in English
SEO, user testing, heuristic testing, eye tracking, usability
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na SEO a web design.
Vypracujte přehled základních doporučení k designu webu s ohledem na požadavky responzivního webu.
Zhodnoťte požadavky tzv. inbound marketingu.
Popište metody hodnocení webů.
Vytvořte design výzkumu vybraných webů a realizujte jej.
Výstupy prezentujte jako výzkumnou zprávu.
Research Plan
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na SEO a web design.
Vypracujte přehled základních doporučení k designu webu s ohledem na požadavky responzivního webu.
Zhodnoťte požadavky tzv. inbound marketingu.
Popište metody hodnocení webů.
Vytvořte design výzkumu vybraných webů a realizujte jej.
Výstupy prezentujte jako výzkumnou zprávu.
Recommended resources
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
PETRTYL, Jan. Online marketing: Vybraná témata. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0484-1.
KRUG, Steve. Don´t make me think!: a commonsense approsach to web usability. Berkeley: New Riders, 2006. ISBN 03-213-4475-8.
Časopis Trendy v podnikání. ISSN 1805-0603
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
Recommended resources
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
PETRTYL, Jan. Online marketing: Vybraná témata. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0484-1.
KRUG, Steve. Don´t make me think!: a commonsense approsach to web usability. Berkeley: New Riders, 2006. ISBN 03-213-4475-8.
Časopis Trendy v podnikání. ISSN 1805-0603
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vyd. 1. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 978-80-87923-01-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.