Předložená práce se zaobírá analýzou marketingové komunikace města Plzně se zaměřením na cílovou skupinu návštěvník/turista za pomocí marketingových výzkumů a zvolených metod. Cílem této diplomové práce je analýza tištěných propagačních materiálů města Plzně určených pro návštěvníky a turisty a analýza oficiálního internetového turistického portálu města Plzně. Nejprve jsou v práci vymezena teoretická východiska potřebná pro pochopení dané problematiky se zaměřením na cestovní ruch a marketingovou komunikaci destinace. Po základním představení města jsou další kapitoly práce věnovány samotným analýzám. Analýza tištěných propagačních materiálů se zaobírá dvěma brožurami, které město nabízí svým návštěvníkům a turistům a byla provedena rozborem zvolených brožur a hloubkovými rozhovory s respondenty. Závěr analýzy obsahuje zjištěná data a doporučení na zlepšení. Následuje analýza oficiálního internetového turistického portálu, která je rozdělena do třech samostatných výzkumů rozbor stránek pomocí konkrétních kritérií, eye-tracking a benchmarking. Výstupy jednotlivých výzkumů shrnují zjištěná pozitiva a nedostatky, ze kterých vyplynula doporučení pro zlepšení použitelnosti analyzované internetové stránky. Autorka si vybrala dva konkrétní návrhy, které detailně popisuje. Závěrem je uvedeno celkové shrnutí analyzované oficiální stránky pro turisty.
Anotace v angličtině
This thesis applies to analysis of promotion of the city of Pilsen focused on target group visitor/tourist using marketing researches and chosen methods. The aim of this thesis is to analyse printed advertising materials for visitors and tourists and to analyse the official internet page for tourists visiting Pilsen. In the beginning of this thesis, theoretical basis needed for understanding of the topic aiming on tourism and marketing communication of a destination is defined. The chapters following basic introduction of Pilsen are dedicated to the actual analyses. The analysis of printed advertising material is focused on two brochures which are offered by the city to its visitors and tourists and was conducted by analysis of the chosen brochures and in-depth interviews with respondents. The conclusion of the analysis includes researched data and ways how to improve the brochures. Following analysis is of the official tourist internet page, which is divided into three separated researches analysis of web pages using specific criterions, eye-tracking and benchmarking. The conclusions of particular researches summarize the positives and drawbacks, which results in suggestion for improving usability of analysed web page. The author chose two specific suggestions that are described in detail. In the end of the thesis there is an overall summary of analysed web page for tourists.
Předložená práce se zaobírá analýzou marketingové komunikace města Plzně se zaměřením na cílovou skupinu návštěvník/turista za pomocí marketingových výzkumů a zvolených metod. Cílem této diplomové práce je analýza tištěných propagačních materiálů města Plzně určených pro návštěvníky a turisty a analýza oficiálního internetového turistického portálu města Plzně. Nejprve jsou v práci vymezena teoretická východiska potřebná pro pochopení dané problematiky se zaměřením na cestovní ruch a marketingovou komunikaci destinace. Po základním představení města jsou další kapitoly práce věnovány samotným analýzám. Analýza tištěných propagačních materiálů se zaobírá dvěma brožurami, které město nabízí svým návštěvníkům a turistům a byla provedena rozborem zvolených brožur a hloubkovými rozhovory s respondenty. Závěr analýzy obsahuje zjištěná data a doporučení na zlepšení. Následuje analýza oficiálního internetového turistického portálu, která je rozdělena do třech samostatných výzkumů rozbor stránek pomocí konkrétních kritérií, eye-tracking a benchmarking. Výstupy jednotlivých výzkumů shrnují zjištěná pozitiva a nedostatky, ze kterých vyplynula doporučení pro zlepšení použitelnosti analyzované internetové stránky. Autorka si vybrala dva konkrétní návrhy, které detailně popisuje. Závěrem je uvedeno celkové shrnutí analyzované oficiální stránky pro turisty.
Anotace v angličtině
This thesis applies to analysis of promotion of the city of Pilsen focused on target group visitor/tourist using marketing researches and chosen methods. The aim of this thesis is to analyse printed advertising materials for visitors and tourists and to analyse the official internet page for tourists visiting Pilsen. In the beginning of this thesis, theoretical basis needed for understanding of the topic aiming on tourism and marketing communication of a destination is defined. The chapters following basic introduction of Pilsen are dedicated to the actual analyses. The analysis of printed advertising material is focused on two brochures which are offered by the city to its visitors and tourists and was conducted by analysis of the chosen brochures and in-depth interviews with respondents. The conclusion of the analysis includes researched data and ways how to improve the brochures. Following analysis is of the official tourist internet page, which is divided into three separated researches analysis of web pages using specific criterions, eye-tracking and benchmarking. The conclusions of particular researches summarize the positives and drawbacks, which results in suggestion for improving usability of analysed web page. The author chose two specific suggestions that are described in detail. In the end of the thesis there is an overall summary of analysed web page for tourists.
Zpracujte teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace a destinačního marketingu, charakterizujte teoretická východiska pro danou problematiku.
Charakterizujte město Plzeň a proveďte základní analýzu prostředí v kontextu zaměření práce.
Pomocí vhodně zvolených metod analyzujte marketingovou komunikaci města se zaměřením na návštěvníka, turistu (včetně využití eyetrackingu).
Na základě zjištěných informací navrhněte možnosti zlepšení marketingové komunikace směrem k návštěvníkovi, turistovi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický úvod do problematiky marketingové komunikace a destinačního marketingu, charakterizujte teoretická východiska pro danou problematiku.
Charakterizujte město Plzeň a proveďte základní analýzu prostředí v kontextu zaměření práce.
Pomocí vhodně zvolených metod analyzujte marketingovou komunikaci města se zaměřením na návštěvníka, turistu (včetně využití eyetrackingu).
Na základě zjištěných informací navrhněte možnosti zlepšení marketingové komunikace směrem k návštěvníkovi, turistovi.
Seznam doporučené literatury
BEAIRD, Jason. The Principles of Beautiful Web Design. 1. edition. Melbourne: Sitepoint, 2007, 180 p. ISBN 978-0-9758419-6-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005, 126 s. ISBN 80-7043-365-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BEAIRD, Jason. The Principles of Beautiful Web Design. 1. edition. Melbourne: Sitepoint, 2007, 180 p. ISBN 978-0-9758419-6-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005, 126 s. ISBN 80-7043-365-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Viz posudky vedoucího a oponenta DP a sken průběhu obhajoby.