Předložená práce je zaměřena na analýzu návštěvnosti webového portálu. Teoretická část práce představuje marketingový mix z pohledu internetu. Popisuje také situaci v oblasti prodeje reklamy na českém trhu a shrnuje důležité poznatky v oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače a získávání návštěvnosti. V závěru teoretické části je stručně popsán analytický nástroj Google Analytics. Praktická část práce se zabývá analýzou českého portálu VezmiDestnik.cz (název je upraven). V úvodu je popsána situace na trhu a zhodnocena konkurence. Následně je s ohledem na zjištěné skutečnosti sestaveno zadání marketingového výzkumu, který se soustředí na odhalení možností dalšího růstu návštěvnosti a příjmů portálu. Výzkum využívá dat o návštěvnosti z Google Analytics. Na základě analýzy chování návštěvníků na portálu jsou navrhnuta relevantní opatření, jejichž cílem je další růst návštěvnosti a příjmů portálu.
Anotace v angličtině
The submited thesis is focused on analyzing a website traffic. The theoretical part presents marketing mix on the Internet, further describes advertising spending on the Czech market. This thesis summarizes important findings in the field of optimizing the site for search engines and website traffic. The end of the theoretical part briefly describes analysis tool Google Analytics. The practical part analyzes the portal VezmiDestnik.cz (the name is modified). The introduction describes the situation on the Czech market and reviewed the competition. In the light of the findings is designed marketing research that focuses on the discovery of the potential for further growth in a website traffic and a revenue of the portal. The research is using data from Google Analytics. Based on the analysis of the visitors behavior on the portal are presented and discussed relevant modifications and improvements aimed to increase a website traffic and a revenue of the portal.
Klíčová slova
portál, reklama, SEO, webové stránky, návštěvnost, webová analytika, marketing, Google Analytics, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
portal, advertising, SEO, website, traffic, web analytics, marketing, Google Analytics, marketing research
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce je zaměřena na analýzu návštěvnosti webového portálu. Teoretická část práce představuje marketingový mix z pohledu internetu. Popisuje také situaci v oblasti prodeje reklamy na českém trhu a shrnuje důležité poznatky v oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače a získávání návštěvnosti. V závěru teoretické části je stručně popsán analytický nástroj Google Analytics. Praktická část práce se zabývá analýzou českého portálu VezmiDestnik.cz (název je upraven). V úvodu je popsána situace na trhu a zhodnocena konkurence. Následně je s ohledem na zjištěné skutečnosti sestaveno zadání marketingového výzkumu, který se soustředí na odhalení možností dalšího růstu návštěvnosti a příjmů portálu. Výzkum využívá dat o návštěvnosti z Google Analytics. Na základě analýzy chování návštěvníků na portálu jsou navrhnuta relevantní opatření, jejichž cílem je další růst návštěvnosti a příjmů portálu.
Anotace v angličtině
The submited thesis is focused on analyzing a website traffic. The theoretical part presents marketing mix on the Internet, further describes advertising spending on the Czech market. This thesis summarizes important findings in the field of optimizing the site for search engines and website traffic. The end of the theoretical part briefly describes analysis tool Google Analytics. The practical part analyzes the portal VezmiDestnik.cz (the name is modified). The introduction describes the situation on the Czech market and reviewed the competition. In the light of the findings is designed marketing research that focuses on the discovery of the potential for further growth in a website traffic and a revenue of the portal. The research is using data from Google Analytics. Based on the analysis of the visitors behavior on the portal are presented and discussed relevant modifications and improvements aimed to increase a website traffic and a revenue of the portal.
Klíčová slova
portál, reklama, SEO, webové stránky, návštěvnost, webová analytika, marketing, Google Analytics, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
portal, advertising, SEO, website, traffic, web analytics, marketing, Google Analytics, marketing research
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na SEM.
Vypracujte základní doporučení k marketingu webového portálu.
Popište zvolený portál a jeho zaměření.
Realizujte základní měření přístupů uživatelů a analyzujte jejich chování.
Navrhněte marketingová doporučení pro zvolený portál a návrhy prezentujte jako výzkumnou zprávu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretický vstup k marketingu na internetu se zaměřením na SEM.
Vypracujte základní doporučení k marketingu webového portálu.
Popište zvolený portál a jeho zaměření.
Realizujte základní měření přístupů uživatelů a analyzujte jejich chování.
Navrhněte marketingová doporučení pro zvolený portál a návrhy prezentujte jako výzkumnou zprávu.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Psychologie spotřebitele. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0393-9.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
PETRTYL, Jan. Online marketing: Vybraná témata. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2014. ISBN 978-80-261-0484-1.
KRUG, Steve. Don´t make me think!: a commonsense approsach to web usability. Berkeley: New Riders, 2006. ISBN 03-213-4475-8.