Práce se zabývá komunikativním přístupem ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Teoretická část začíná vývojem vyučovacích metod a jejich stručnou charakteristiku, aby bylo možné jejich srovnání s komunikativním přístupem. Dále tato část obsahuje změny, které tento přístup do výuky přináší, a požadavky na výuku. Tuto část uzavírá stručný popis komunikativního přístupu v českém prostředí. V praktické části jsou uvedeny aktivity, které je možno využít při výuce FLE. Tato cvičení odpovídají požadavkům komunikativního přístupu a mohou sloužit též jako inspirace k tvorbě dalších aktivit.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is Communicative Approach in French as a Foreign Language. The thesis contains two main parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the evolution of teaching methodes, changes which this approach brings to the teaching and its requirements for the teaching of French. The practical part contains the examples of activities which can be used in the clases of French. These activities can also serve as an inspiration for creating other activities.
Klíčová slova
approche communicative, didactique du francais, FLE
Klíčová slova v angličtině
communicative approach, didactics of French, French as a foreign language
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
FR
Anotace
Práce se zabývá komunikativním přístupem ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka. Teoretická část začíná vývojem vyučovacích metod a jejich stručnou charakteristiku, aby bylo možné jejich srovnání s komunikativním přístupem. Dále tato část obsahuje změny, které tento přístup do výuky přináší, a požadavky na výuku. Tuto část uzavírá stručný popis komunikativního přístupu v českém prostředí. V praktické části jsou uvedeny aktivity, které je možno využít při výuce FLE. Tato cvičení odpovídají požadavkům komunikativního přístupu a mohou sloužit též jako inspirace k tvorbě dalších aktivit.
Anotace v angličtině
The theme of the thesis is Communicative Approach in French as a Foreign Language. The thesis contains two main parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the evolution of teaching methodes, changes which this approach brings to the teaching and its requirements for the teaching of French. The practical part contains the examples of activities which can be used in the clases of French. These activities can also serve as an inspiration for creating other activities.
Klíčová slova
approche communicative, didactique du francais, FLE
Klíčová slova v angličtině
communicative approach, didactics of French, French as a foreign language
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu. Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2016 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2016, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP/DP.
Do 30. 4. 2016 student odevzdá BP/DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta viz Vyhláška děkana č. 2/2012.
Zásady pro vypracování
Student je povinen průběžně pracovat na své DP a výsledky své práce konzultovat s vedoucím DP. V zimním semestru by měl zpracovat strukturu DP a předložit vedoucímu práce podstatnou část textu. Vedoucí práce obvykle posoudí předložený text do 10 pracovních dnů.
Do 28. 2. 2016 by měl být dokončen text stěžejních kapitol práce.
Do 2. 4. 2016, ještě před svázáním práce, je nutné předložit vedoucímu práce celý text BP/DP.
Do 30. 4. 2016 student odevzdá BP/DP na sekretariátu katedry v konzultačních hodinách. Posunutí tohoto data je možné pouze na základě písemné žádosti studenta viz Vyhláška děkana č. 2/2012.
Seznam doporučené literatury
ROBERT, Jean-Pierre. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris: Ophrys, 2008.
BERTOCCHINI, P., COSTANZO, E., Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2009.
CUQ, Jean-Pierre. Une introduction a la didactique de la grammaire en français langue étrangere. Paris: Didier/Hatier, 1996.
BEACCO, J.-C., L´approche par compétences dans l´enseignement des langues. Paris: Didier, 2007.
CYR, P., SÉGUIN, G., Les stratégies d´apprentissage. Paris: CLE International, 1998.
BEACCO, Jean-Claude. Les dimensions culturelles des enseignants de langue. Paris: Hachette Livre, 2000.
CUQ, Jean Pierre. Dictionnaire de didactique du français langue étrangere et seconde. Paris: ASDIFLE/CLE International, 2003.
GOES, Jan. Une initiation a la didactique du FLE. Craiova: Editura SITECH, 2004.
SINGLETON, David. Activités métalinguistiques et apprentissage des langues étrangeres : la dimension lexicale. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble. Lidil n°9, 1993.
CUQ, Jean -Pierre a Gruca, Isabelle: Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. Grenoble: PUG, 2002.
RICHTERICH, R., Besoins langagiers et objectifs d´apprentissage. Hachette Paris, 1985.
Seznam doporučené literatury
ROBERT, Jean-Pierre. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris: Ophrys, 2008.
BERTOCCHINI, P., COSTANZO, E., Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2009.
CUQ, Jean-Pierre. Une introduction a la didactique de la grammaire en français langue étrangere. Paris: Didier/Hatier, 1996.
BEACCO, J.-C., L´approche par compétences dans l´enseignement des langues. Paris: Didier, 2007.
CYR, P., SÉGUIN, G., Les stratégies d´apprentissage. Paris: CLE International, 1998.
BEACCO, Jean-Claude. Les dimensions culturelles des enseignants de langue. Paris: Hachette Livre, 2000.
CUQ, Jean Pierre. Dictionnaire de didactique du français langue étrangere et seconde. Paris: ASDIFLE/CLE International, 2003.
GOES, Jan. Une initiation a la didactique du FLE. Craiova: Editura SITECH, 2004.
SINGLETON, David. Activités métalinguistiques et apprentissage des langues étrangeres : la dimension lexicale. Grenoble: Presses universitaires de Grenoble. Lidil n°9, 1993.
CUQ, Jean -Pierre a Gruca, Isabelle: Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. Grenoble: PUG, 2002.
RICHTERICH, R., Besoins langagiers et objectifs d´apprentissage. Hachette Paris, 1985.