Informace o kvalifikační práci APPRENTISSAGE DU LEXIQUE DE LA LANGUE FRANÇAISE DEUXI?ME LANGUE ÉTRANG?RE, AVEC LE RESPECT DES CONNAISSANCES ANTÉRIEURES DE LA PREMI?RE LANGUE ÉTRANG?RE L'ANGLAIS
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Učení slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka s oporou na znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka.
Hlavní téma v angličtině
Learning vocabulary of the second foreign language - French, based on the knowledge of the first foreign language - English
Název dle studenta
APPRENTISSAGE DU LEXIQUE DE LA LANGUE FRANÇAISE DEUXI?ME LANGUE ÉTRANG?RE, AVEC LE RESPECT DES CONNAISSANCES ANTÉRIEURES DE LA PREMI?RE LANGUE ÉTRANG?RE L'ANGLAIS
Název dle studenta v angličtině
Learning vocabulary of the second foreign language - French, based on the knowledge of the first foreign language - English
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním velmi blízkých pojmů "lexikum" a "slovní zásoba" a možností opory na znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka v učení slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka.
Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část prezentuje teoretické znalosti o lexiku a jeho výuce/osvojování, dále pak tato část obsahuje charakteristiku žáků.
Praktická část nabízí analýzu možnosti opory o znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka ve výuce/osvojování slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka. Tato část také obsahuje reflexivní lingvistická cvičení, která umožňují porovnat francouzskou a anglickou slovní zásobu v různých etapách: prezentace slovní zásoby, lingvistická cvičení a doplňující aktivity vypracované pro učebnici Panorama 1. Praktická část zahrnuje i ukázku použití tohoto materiálu v hodině francouzštiny.
Anotace v angličtině
This work is about teaching/learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English.
The work consists of two big parts. Theoretical part focuses on the knowledge of concepts related to lexis and vocabulary, on teaching vocabulary and on learner characteristics.
Practical part provides materials and activities for French book Panorama 1 that give opportunities for teaching and learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English.
Klíčová slova
Lexique, vocabulaire, enseignement, apprentissage, adolescents, langue, premi?re langue étrang?re, deuxi?me langue étrang?re, exercices, activités, lexikum, slovní zásoba, francouzština, angličtina, výuka, cvičení, aktivity
Klíčová slova v angličtině
Lexis, vocabulary, French, English, teaching, learning, second foreign language, language, first foreign language, exercices, activities
Rozsah průvodní práce
103 s. (132 011 znaků )
Jazyk
FR
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním velmi blízkých pojmů "lexikum" a "slovní zásoba" a možností opory na znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka v učení slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka.
Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část prezentuje teoretické znalosti o lexiku a jeho výuce/osvojování, dále pak tato část obsahuje charakteristiku žáků.
Praktická část nabízí analýzu možnosti opory o znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka ve výuce/osvojování slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka. Tato část také obsahuje reflexivní lingvistická cvičení, která umožňují porovnat francouzskou a anglickou slovní zásobu v různých etapách: prezentace slovní zásoby, lingvistická cvičení a doplňující aktivity vypracované pro učebnici Panorama 1. Praktická část zahrnuje i ukázku použití tohoto materiálu v hodině francouzštiny.
Anotace v angličtině
This work is about teaching/learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English.
The work consists of two big parts. Theoretical part focuses on the knowledge of concepts related to lexis and vocabulary, on teaching vocabulary and on learner characteristics.
Practical part provides materials and activities for French book Panorama 1 that give opportunities for teaching and learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English.
Klíčová slova
Lexique, vocabulaire, enseignement, apprentissage, adolescents, langue, premi?re langue étrang?re, deuxi?me langue étrang?re, exercices, activités, lexikum, slovní zásoba, francouzština, angličtina, výuka, cvičení, aktivity
Klíčová slova v angličtině
Lexis, vocabulary, French, English, teaching, learning, second foreign language, language, first foreign language, exercices, activities
Zásady pro vypracování
Budu jasně a srozumitelně formulovat cíle a obsahové náplně diplomové práce. Vymezím metodiku zpracování. Stručně zhodnotím stav řešené problematiky. Provedu základní výzkum. Budu prezentovat vlastní práci a přístupy k řešení. Shrnu a vyhodnotím výsledky řešení a splnění cíle. Pravidelně budu konzultovat svou práci se školitelem. Pravidelně budu studovat rešeršní literaturu a relevantní prameny. Budu adekvátně odkazovat na použitou literaturu. Budu citovat prameny v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690.
Zásady pro vypracování
Budu jasně a srozumitelně formulovat cíle a obsahové náplně diplomové práce. Vymezím metodiku zpracování. Stručně zhodnotím stav řešené problematiky. Provedu základní výzkum. Budu prezentovat vlastní práci a přístupy k řešení. Shrnu a vyhodnotím výsledky řešení a splnění cíle. Pravidelně budu konzultovat svou práci se školitelem. Pravidelně budu studovat rešeršní literaturu a relevantní prameny. Budu adekvátně odkazovat na použitou literaturu. Budu citovat prameny v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690.
Seznam doporučené literatury
1. Angeles Gavira, Ina Stradins ?French-English Bilingual Visual Dictionary?. First American Edition, 2005.
2. Cadre européen commun de référence pour les langues. Conseil de l'Europe/Les Editions Didier, Paris, 2005.
3. Frédéric R. Garnier ?Enseigner et apprendre le lexique?, 2009.
4. ?French, second-most-studied foregn language in Europe?, 2014. Mode d'acc?s: http://www.diplomatie.gouv.fr/en/french-foreign-policy-1/economic-diplomacy/facts-about-france/one-figure-one-fact/article/french-second-most-studied-foreign
5. Henri Holec ?Lexique et didactiaque du français langue étrang?re?. Université de Nancy, 1994
6. Jean Duverger ?Collection F - L'enseignement en classe bilingue?. Hachette français langue étrang?re, 2009.
7. Jean Michel Robert ?Collection F Mani?res d'apprendre: pour des stratégies d'apprentissage différenciées?. Hachette français langue étrang?re, 2009.
8. Marie Fenclová, Helena Horová ?Le français deuxi?me langue étrang?re La didactique intégrée des langus étrang?res?. Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická, Katedra románských jazyků, 2008.
Seznam doporučené literatury
1. Angeles Gavira, Ina Stradins ?French-English Bilingual Visual Dictionary?. First American Edition, 2005.
2. Cadre européen commun de référence pour les langues. Conseil de l'Europe/Les Editions Didier, Paris, 2005.
3. Frédéric R. Garnier ?Enseigner et apprendre le lexique?, 2009.
4. ?French, second-most-studied foregn language in Europe?, 2014. Mode d'acc?s: http://www.diplomatie.gouv.fr/en/french-foreign-policy-1/economic-diplomacy/facts-about-france/one-figure-one-fact/article/french-second-most-studied-foreign
5. Henri Holec ?Lexique et didactiaque du français langue étrang?re?. Université de Nancy, 1994
6. Jean Duverger ?Collection F - L'enseignement en classe bilingue?. Hachette français langue étrang?re, 2009.
7. Jean Michel Robert ?Collection F Mani?res d'apprendre: pour des stratégies d'apprentissage différenciées?. Hachette français langue étrang?re, 2009.
8. Marie Fenclová, Helena Horová ?Le français deuxi?me langue étrang?re La didactique intégrée des langus étrang?res?. Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta filozofická, Katedra románských jazyků, 2008.