Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních sítí ve výuce anglického jazyka. Teoretická část popisuje, co jsou sociální sítě, důvody pro použití sociálních sítí ve výuce jazyka, případné benefity použití sociálních sítí, způsoby použití sociálních sítí ve výuce jazyka, případné problémy plynoucí z jejich použití. Nejdůležitější v teoretické části je charakteristika domácích úkolů plněných za pomoci technologie vs. klasických domácích úkolů. Praktický výzkum, který proběhl na Obchodní akademii, Plzeň, je popsán v praktické části této práce. Dotazník a následná analýza dat byly použity k zjištění postoje žáků k plnění úkolů za pomoci Instagramu. Dále je analyzován postoj žáků a skutečné plnění úkolů. Pohled učitele na proces implementace sociálních sítí plyne z vlastní zkušenosti. Výsledky výzkumu jsou zpracovány ve formě grafů a tabulky s následným komentářem. Na základě zjištění jsou definovány pedagogické důsledky, nedostatky výzkumu a návrhy pro případný rozsáhlejší výzkum.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of social media implementation in English language teaching. The theoretical chapter outlines what are social media; reasons for using social media in language learning; possible benefits of social media use; ways to use social media in language learning; possible issues and challenges of social media use. The most important part is the characteristics of out-of-class work based on technology vs pen and pencil out-of-class work. The research, which was carried out at Obchodní akademie, Plzeň is described in the practical part of the thesis. Methods of questionnaire, analyses of collected data were used to explore students' attitude to out-of-class work completed via Instagram. Students' attitude and real participation are analysed. The teacher's point of view on the whole process of implementing social media was obtained through the means of personal experience. The research results are presented in the form of graphs and one table with further commentary. Lastly, based on the findings, pedagogical implications; limitations of the research and suggestions for further research are outlined.
Klíčová slova
sociální sítě, dovednosti 21. století, benefity použití sociálních sítí ve výuce, Instagram, domácí úkoly, klasické domácí úkoly, úkoly pomocí technologie, autonomie žáka
Klíčová slova v angličtině
social media, 21st century skills, benefits of social media use in learning, Instagram, out-of-class work, pen and pencil out-of-class work, out-of-class work based on technology, learner autonomy
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím sociálních sítí ve výuce anglického jazyka. Teoretická část popisuje, co jsou sociální sítě, důvody pro použití sociálních sítí ve výuce jazyka, případné benefity použití sociálních sítí, způsoby použití sociálních sítí ve výuce jazyka, případné problémy plynoucí z jejich použití. Nejdůležitější v teoretické části je charakteristika domácích úkolů plněných za pomoci technologie vs. klasických domácích úkolů. Praktický výzkum, který proběhl na Obchodní akademii, Plzeň, je popsán v praktické části této práce. Dotazník a následná analýza dat byly použity k zjištění postoje žáků k plnění úkolů za pomoci Instagramu. Dále je analyzován postoj žáků a skutečné plnění úkolů. Pohled učitele na proces implementace sociálních sítí plyne z vlastní zkušenosti. Výsledky výzkumu jsou zpracovány ve formě grafů a tabulky s následným komentářem. Na základě zjištění jsou definovány pedagogické důsledky, nedostatky výzkumu a návrhy pro případný rozsáhlejší výzkum.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the topic of social media implementation in English language teaching. The theoretical chapter outlines what are social media; reasons for using social media in language learning; possible benefits of social media use; ways to use social media in language learning; possible issues and challenges of social media use. The most important part is the characteristics of out-of-class work based on technology vs pen and pencil out-of-class work. The research, which was carried out at Obchodní akademie, Plzeň is described in the practical part of the thesis. Methods of questionnaire, analyses of collected data were used to explore students' attitude to out-of-class work completed via Instagram. Students' attitude and real participation are analysed. The teacher's point of view on the whole process of implementing social media was obtained through the means of personal experience. The research results are presented in the form of graphs and one table with further commentary. Lastly, based on the findings, pedagogical implications; limitations of the research and suggestions for further research are outlined.
Klíčová slova
sociální sítě, dovednosti 21. století, benefity použití sociálních sítí ve výuce, Instagram, domácí úkoly, klasické domácí úkoly, úkoly pomocí technologie, autonomie žáka
Klíčová slova v angličtině
social media, 21st century skills, benefits of social media use in learning, Instagram, out-of-class work, pen and pencil out-of-class work, out-of-class work based on technology, learner autonomy
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace s vedoucí diplomové práce.
Shromáždění a prostudování odborné literatury týkající se tématu.
Příprava podkladů pro výzkum.
Provedení výzkumu.
Shromáždění dat a jejich analýza.
Vyvození závěrů výzkumu a jejich použití v praxi.
Sepsání diplomové práce při dodržení formálních aspektů
Seznam doporučené literatury
Pištora, M., Machová, P., & Vraštilová, O. (2013). Towards excellency: Facing the challenges of modern elt (Vyd. 1. ed.). Hradec Kralove: Gaudeamus.
Scrivener, J. (2011). Learning teaching: The essential guide to English language teaching (3rd ed.). Oxford: Macmillan Education.
Teeler, D., & Gray, P. (2000). How to use the Internet in ELT. Harlow: Longman.
Thornbury, S. (2006). An A-Z of ELT: A dictionary of terms and concepts used in English language teaching. Oxford: Macmillan Education.
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge [England: Cambridge University Press.
Seznam doporučené literatury
Pištora, M., Machová, P., & Vraštilová, O. (2013). Towards excellency: Facing the challenges of modern elt (Vyd. 1. ed.). Hradec Kralove: Gaudeamus.
Scrivener, J. (2011). Learning teaching: The essential guide to English language teaching (3rd ed.). Oxford: Macmillan Education.
Teeler, D., & Gray, P. (2000). How to use the Internet in ELT. Harlow: Longman.
Thornbury, S. (2006). An A-Z of ELT: A dictionary of terms and concepts used in English language teaching. Oxford: Macmillan Education.
Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Cambridge [England: Cambridge University Press.