Bakalářská práce se zabývá problematikou zdravého způsobu života a prevence závislostí v mateřské škole. V teoretické části je popsána charakteristika vývojové etapy předškolního věku od základních schopností a dovedností dítěte až po jeho socializaci. V další části práce jsou popsány principy a zásady projektu podpory zdraví "Zdravé mateřské školy". Samotný závěr práce je věnován preventivnímu programu zaměřenému na oblast primární prevence rizikového chování. Praktická část bakalářské práce je věnována realizaci vlastního preventivní programu určenému dětem předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of healthy lifestyles and prevention of addictions in kindergarten. The theoretical part describes the characteristics of developmental stages of preschool age from basic abilities and skills of the child to his socialization. The next section describes the principles and the principles of health promotion project " Healthy Kindergarten " . The very end of the work is devoted to preventive program aimed at primary prevention of risky behavior . The practical part is devoted to the realization of a preventive program intended for children of preschool age.
Bakalářská práce se zabývá problematikou zdravého způsobu života a prevence závislostí v mateřské škole. V teoretické části je popsána charakteristika vývojové etapy předškolního věku od základních schopností a dovedností dítěte až po jeho socializaci. V další části práce jsou popsány principy a zásady projektu podpory zdraví "Zdravé mateřské školy". Samotný závěr práce je věnován preventivnímu programu zaměřenému na oblast primární prevence rizikového chování. Praktická část bakalářské práce je věnována realizaci vlastního preventivní programu určenému dětem předškolního věku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of healthy lifestyles and prevention of addictions in kindergarten. The theoretical part describes the characteristics of developmental stages of preschool age from basic abilities and skills of the child to his socialization. The next section describes the principles and the principles of health promotion project " Healthy Kindergarten " . The very end of the work is devoted to preventive program aimed at primary prevention of risky behavior . The practical part is devoted to the realization of a preventive program intended for children of preschool age.
Sběr a četba odborné literatury v oblasti vývojové etapy předškolního věku
Příprava výzkumu, analýza materiálů k primární prevenci
Příprava designu výzkumu - kvantitativní šetření
Dotazník, kvalitativní šetření - rozhovory
Sběr a analýza dat
Interpretace výsledků výzkumu
Tvorba finální podoby bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Sběr a četba odborné literatury v oblasti vývojové etapy předškolního věku
Příprava výzkumu, analýza materiálů k primární prevenci
Příprava designu výzkumu - kvantitativní šetření
Dotazník, kvalitativní šetření - rozhovory
Sběr a analýza dat
Interpretace výsledků výzkumu
Tvorba finální podoby bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 160 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1424-8.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 286 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
ALLEN, K a Lynn R MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 2. Překlad Petra Vlčková. Praha: Portál, 2005, c2002, 187 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7367-055-0.
Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8.
Seznam doporučené literatury
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychická odolnost předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 160 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1424-8.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, 286 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
ALLEN, K a Lynn R MAROTZ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let. Vyd. 2. Překlad Petra Vlčková. Praha: Portál, 2005, c2002, 187 s. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7367-055-0.
Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: rozšířený a aktualizovaný modelový program (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8.