Diplomová práce analyzuje výrazové prostředky filmu a audiovize. Z důvodu omezeného rozsahu práce se nezabývá nespecifickými výrazovými prostředky a omezuje se především na výrazové prostředky specifické. Práce se zabývá kamerovým záběrem a jeho vlivem na psychické vedení pozornosti percipienta. V rámci cílů filmové a audiovizuální výchovy práce analyzuje 6 ukázek z vybraných filmů, které demonstrují možnosti a vlivy záběrování.
Annotation in English
The diploma thesis analyzes meanings of expression of movie and audiovisiuals. Due to the limited extent, the thesis does not deal with non-specific means of expression and it analyze only specific means of expression. The thesis deals with camera shots and their influence on the psychic leadership of the percipient. Within the scope of the movie and audiovisuals education objectives, thesis analyzes six samples from selected movies that demonstrate the possibilities and effects of the shooting.
Keywords
film, audiovize, záběr, kamera, Tenkrát na Západě, Ztracená dálnice, Klub rváčů, Černá labuť, Osvícení, 3:15 zemřeš
Keywords in English
movie, audiovisiuals, shot, camera, Once Upon a Time in the West, Lost Highway, Fight Club, Black Swan, The Shining, The Amityville Horror
Length of the covering note
107 s., 5 s. př. (157 511 zn.)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce analyzuje výrazové prostředky filmu a audiovize. Z důvodu omezeného rozsahu práce se nezabývá nespecifickými výrazovými prostředky a omezuje se především na výrazové prostředky specifické. Práce se zabývá kamerovým záběrem a jeho vlivem na psychické vedení pozornosti percipienta. V rámci cílů filmové a audiovizuální výchovy práce analyzuje 6 ukázek z vybraných filmů, které demonstrují možnosti a vlivy záběrování.
Annotation in English
The diploma thesis analyzes meanings of expression of movie and audiovisiuals. Due to the limited extent, the thesis does not deal with non-specific means of expression and it analyze only specific means of expression. The thesis deals with camera shots and their influence on the psychic leadership of the percipient. Within the scope of the movie and audiovisuals education objectives, thesis analyzes six samples from selected movies that demonstrate the possibilities and effects of the shooting.
Keywords
film, audiovize, záběr, kamera, Tenkrát na Západě, Ztracená dálnice, Klub rváčů, Černá labuť, Osvícení, 3:15 zemřeš
Keywords in English
movie, audiovisiuals, shot, camera, Once Upon a Time in the West, Lost Highway, Fight Club, Black Swan, The Shining, The Amityville Horror
Research Plan
Autorka provede analýzu výrazových prostředků filmu a audiovize z hlediska tvorby kamerového záběru a jeho vlivu na psychické stavy a vedení pozornosti diváka, včetně utváření významu a manipulace prostřednictvím audiovizuálního záběrování. V rámci cílů filmové a audiovizuální výchovy metodicky zpracuje minimálně 5 krátkých ukázek z vybraných filmů, které budou demonstrovat různé možnosti a vlivy záběrování na percipienta.
Research Plan
Autorka provede analýzu výrazových prostředků filmu a audiovize z hlediska tvorby kamerového záběru a jeho vlivu na psychické stavy a vedení pozornosti diváka, včetně utváření významu a manipulace prostřednictvím audiovizuálního záběrování. V rámci cílů filmové a audiovizuální výchovy metodicky zpracuje minimálně 5 krátkých ukázek z vybraných filmů, které budou demonstrovat různé možnosti a vlivy záběrování na percipienta.
Recommended resources
VALUŠIAK Josef Základy střihové skladby. AMU. Praha 1983. ISBN 17-025-83.
MONACO James Jak číst film. Praha: Albatros plus, 2004.
ISBN 978-80-00-01410-4.
BORDWELL David, THOMPSONOVÁ Kristin Umění filmu. Praha: AMU, 2011.
ISBN 978-80-7331-217-6.
KULKA, Jiří, Psychologie umění, 2. vydání, Praha, Grada Publishing, a.s. 2008, počet
stran 440, ISBN 978-80-247-2329-7
BERAN, Ludvík, BOJANOVSKÝ, Ilja, Úvod do filmového obrazu, 1. vydání, Praha,
Státní pedagogické nakladatelství 1987, počet stran 177
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David, Dějiny filmu, 2. vydání, Praha,
Akademie můzických umění v Praze a Nakladatelství lidové noviny 2007, počet
stran 827, ISBN 978-80-7331-091-2
Recommended resources
VALUŠIAK Josef Základy střihové skladby. AMU. Praha 1983. ISBN 17-025-83.
MONACO James Jak číst film. Praha: Albatros plus, 2004.
ISBN 978-80-00-01410-4.
BORDWELL David, THOMPSONOVÁ Kristin Umění filmu. Praha: AMU, 2011.
ISBN 978-80-7331-217-6.
KULKA, Jiří, Psychologie umění, 2. vydání, Praha, Grada Publishing, a.s. 2008, počet
stran 440, ISBN 978-80-247-2329-7
BERAN, Ludvík, BOJANOVSKÝ, Ilja, Úvod do filmového obrazu, 1. vydání, Praha,
Státní pedagogické nakladatelství 1987, počet stran 177
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David, Dějiny filmu, 2. vydání, Praha,
Akademie můzických umění v Praze a Nakladatelství lidové noviny 2007, počet
stran 827, ISBN 978-80-7331-091-2