Ve své diplomové práci poukazuji na aktivity realizované s předškolními dětmi v oblasti hudební a dramatické výchovy, na možnosti propojení hudební výchovy s dramatickou, ověření jejich použitelnosti v praxi a na motivační funkci dramatické složky k hudebním činnostem. Charakterizuji hudební a dramatickou výchovu, jejich současné pojetí v předškolním vzdělávání, vzájemné propojení a přínos pro rozvoj dítěte.
Annotation in English
The Text of the post is about the connections of music education with the education of drama in preschool education. I'd like to show the possibilities of linking music education with a dramatic, verify their usability in practice and the motivational function of the dramatic components in musical activities. In the theoretical part to give musical and dramatic upbringing, their current concept in preschool education, mutual connection and contribution to the development of the child.
Drama education, music education, preschool age, preschool education, singing.
Length of the covering note
66 s. (81 406 znaků)XV
Language
CZ
Annotation
Ve své diplomové práci poukazuji na aktivity realizované s předškolními dětmi v oblasti hudební a dramatické výchovy, na možnosti propojení hudební výchovy s dramatickou, ověření jejich použitelnosti v praxi a na motivační funkci dramatické složky k hudebním činnostem. Charakterizuji hudební a dramatickou výchovu, jejich současné pojetí v předškolním vzdělávání, vzájemné propojení a přínos pro rozvoj dítěte.
Annotation in English
The Text of the post is about the connections of music education with the education of drama in preschool education. I'd like to show the possibilities of linking music education with a dramatic, verify their usability in practice and the motivational function of the dramatic components in musical activities. In the theoretical part to give musical and dramatic upbringing, their current concept in preschool education, mutual connection and contribution to the development of the child.
Drama education, music education, preschool age, preschool education, singing.
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do srpna 2016
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2016
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2017
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Research Plan
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do srpna 2016
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2016
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2017
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Recommended resources
D ANDREA, F., Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha. 1998.
MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V., Dramatická výchova v kurikulu současné školy, využití metod a technik, 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
LIŠKOVÁ, M., hudební činnosti pro předškolní vzdělávání, Praha: Raabe, 2006.
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H., Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
SLAVÍKOVÁ, M., Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků ZŠ., 1. vyd. Plzeń: Západočeská univerzita v Plzni, 2004.
VALENTA, J., Metody a techniky dramatické výchovy. 1. vyd. Praha: GRADA, 2008.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Recommended resources
D ANDREA, F., Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. Praha. 1998.
MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V., Dramatická výchova v kurikulu současné školy, využití metod a technik, 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
LIŠKOVÁ, M., hudební činnosti pro předškolní vzdělávání, Praha: Raabe, 2006.
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H., Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
SLAVÍKOVÁ, M., Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků ZŠ., 1. vyd. Plzeń: Západočeská univerzita v Plzni, 2004.
VALENTA, J., Metody a techniky dramatické výchovy. 1. vyd. Praha: GRADA, 2008.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.