Ve své bakalářské práci se zabývám tématem integrace Hudební výchovy do všech předmětů na první stupni ZŠ, konkrétně pak ve třetím ročníku. Práce vhlíží do problému osobnostních předpokladů vzhledem k vývojovému stádiu dětí mladšího školního věku řeší hudební zralost, psychosociální vývoj i motivaci dítěte. V práci otevírám problematiku výuky Hudební výchovy, konkrétně hledám možnosti tvorby ŠVP. Nabízím eventuality vhodných metod pro integraci předmětu do výuky v celé její šíři. Praktická část nabízí konkrétní aktivity a činnosti, které spojí prvky hudební výchovy s cíli jiných předmětů a to nejen uměleckých.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with a theme of integration Music lessons into all subjects at the first stage of primary school mainly at the third class. My work solves problems about personal assumptions due to a developmental stage of younger school children it is interested in music maturity, a psychosocial development and motivation of a child. I open problems of teaching Music lessons; especially I find possibilities how to create SVP. I offer proper methods for integration of this subject into teaching. A practical part of my thesis gives particular activities and acts, which connect elements of Music lessons with aims of other subjects which cannot be artistic.
Klíčová slova
Hudební výchova. Integrace hudební výchovy. Třetí ročník základní školy. Mladší školní věk. Výukové metody vhodné pro integraci. Školní vzdělávací plán základního vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Music lessons. Integration of Music lessons. The third grade of a primary school. Younger school children. Proper teaching methods for integration. Education plan for basic education.
Rozsah průvodní práce
66 s. (107616) XV s. (11432)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem integrace Hudební výchovy do všech předmětů na první stupni ZŠ, konkrétně pak ve třetím ročníku. Práce vhlíží do problému osobnostních předpokladů vzhledem k vývojovému stádiu dětí mladšího školního věku řeší hudební zralost, psychosociální vývoj i motivaci dítěte. V práci otevírám problematiku výuky Hudební výchovy, konkrétně hledám možnosti tvorby ŠVP. Nabízím eventuality vhodných metod pro integraci předmětu do výuky v celé její šíři. Praktická část nabízí konkrétní aktivity a činnosti, které spojí prvky hudební výchovy s cíli jiných předmětů a to nejen uměleckých.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with a theme of integration Music lessons into all subjects at the first stage of primary school mainly at the third class. My work solves problems about personal assumptions due to a developmental stage of younger school children it is interested in music maturity, a psychosocial development and motivation of a child. I open problems of teaching Music lessons; especially I find possibilities how to create SVP. I offer proper methods for integration of this subject into teaching. A practical part of my thesis gives particular activities and acts, which connect elements of Music lessons with aims of other subjects which cannot be artistic.
Klíčová slova
Hudební výchova. Integrace hudební výchovy. Třetí ročník základní školy. Mladší školní věk. Výukové metody vhodné pro integraci. Školní vzdělávací plán základního vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Music lessons. Integration of Music lessons. The third grade of a primary school. Younger school children. Proper teaching methods for integration. Education plan for basic education.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do srpna 2016
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2016
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2017
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění literatury a pramenů potřebných pro zpracování diplomové práce/ do srpna 2016
2. Prostudování materiálu a vypracování osnovy práce/ do října 2016
3. Zpracování jednotlivých kapitol/ do prosince 2016
4. Zpracování přílohové části/ únor 2017
5. Průběžná konzultace s vedoucím práce (říjen, prosinec, únor)
Seznam doporučené literatury
DRÁBEK, V.(ed.) Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova. Praha: UK 1995.
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002.
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
SLAVÍKOVÁ, Marie. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků ZŠ. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004.
SLAVÍKOVÁ, M. Hlasová výchova v integrativním pojetí. In: Múzy ve škole, roč. 2003, č. 1, s. 21-23.
učebnice pro 3. ročník ZŠ
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Seznam doporučené literatury
DRÁBEK, V.(ed.) Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova. Praha: UK 1995.
JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002.
SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2013.
SLAVÍKOVÁ, Marie. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků ZŠ. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004.
SLAVÍKOVÁ, M. Hlasová výchova v integrativním pojetí. In: Múzy ve škole, roč. 2003, č. 1, s. 21-23.
učebnice pro 3. ročník ZŠ
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání