Výzkum diplomové práce byl zaměřený na připravenost škol k inkluzivnímu vzdělávání pohledem pedagogických pracovníků vybraných škol v okrese Cheb. Co je to inkluze a inkluzivní vzdělávání, o hlavních aktérech a cílech inkluzivní edukace. Je probrána osobnost pedagoga a poradenské služby v ČR. Další specifika inkluzivního a integrativního vzdělávání v ČR. Vypracování individuálního vzdělávacího plánu a jeho náležitosti a přínos. Práce obsahuje možnosti vzdělávání pedagogických pracovníků, jejich další vzdělávání a možnosti získávání informací. Zaměřuje se na komponenty inkluzivní pedagogiky, zejména etický, profesní, sociologický komponent a další. Také zahrnuje
specifika vzdělávání žáků s různým postižením, jejich možnosti vzdělávání a podmínky pro vzdělávání.
Anotace v angličtině
My research work is focused on the preparedness of schools for inklusive education from the point of view of teachers from selected schools in the Cheb district. The thesis describes inclusion and inklusive education its main actors and its goals. Personality of a teacher as well as counseling services in the Czech Republic have been discussed. Other specifics of inklusive and integrative education in the Czech Republic are given. An individual educational plan, its requirements and benefits has been elaborated. The thesis describes the possibilities of continuing education of pedagogice staff and the ways of obtaining information. It focuses on the components of inclusive pedagogy, in particual on the ethical, professional, sociological and other components. It also includes the specifics of education of pupils with different disabilities, their educational opportunities and the conditions of education.
Klíčová slova
inkluze, pedagogika, žák, pedagog, vzdělávání, škola, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Inclusion, pedagogy, disciple, pedagogue, school, research
Rozsah průvodní práce
61 s. (102 044 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Výzkum diplomové práce byl zaměřený na připravenost škol k inkluzivnímu vzdělávání pohledem pedagogických pracovníků vybraných škol v okrese Cheb. Co je to inkluze a inkluzivní vzdělávání, o hlavních aktérech a cílech inkluzivní edukace. Je probrána osobnost pedagoga a poradenské služby v ČR. Další specifika inkluzivního a integrativního vzdělávání v ČR. Vypracování individuálního vzdělávacího plánu a jeho náležitosti a přínos. Práce obsahuje možnosti vzdělávání pedagogických pracovníků, jejich další vzdělávání a možnosti získávání informací. Zaměřuje se na komponenty inkluzivní pedagogiky, zejména etický, profesní, sociologický komponent a další. Také zahrnuje
specifika vzdělávání žáků s různým postižením, jejich možnosti vzdělávání a podmínky pro vzdělávání.
Anotace v angličtině
My research work is focused on the preparedness of schools for inklusive education from the point of view of teachers from selected schools in the Cheb district. The thesis describes inclusion and inklusive education its main actors and its goals. Personality of a teacher as well as counseling services in the Czech Republic have been discussed. Other specifics of inklusive and integrative education in the Czech Republic are given. An individual educational plan, its requirements and benefits has been elaborated. The thesis describes the possibilities of continuing education of pedagogice staff and the ways of obtaining information. It focuses on the components of inclusive pedagogy, in particual on the ethical, professional, sociological and other components. It also includes the specifics of education of pupils with different disabilities, their educational opportunities and the conditions of education.
Klíčová slova
inkluze, pedagogika, žák, pedagog, vzdělávání, škola, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Inclusion, pedagogy, disciple, pedagogue, school, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
ADAMUS, Petr. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-163-1.\\
KERROVÁ, Susan. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9.\\
KVĚTOŇOVÁ, L., I. STRNADOVÁ a V. HÁJKOVÁ. Cesty k inkluzi. Praha: Karolínum, 2012. ISBN 978-80-2462-086-2.\\
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-679-7.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\
Seznam doporučené literatury
ADAMUS, Petr. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-163-1.\\
KERROVÁ, Susan. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9.\\
KVĚTOŇOVÁ, L., I. STRNADOVÁ a V. HÁJKOVÁ. Cesty k inkluzi. Praha: Karolínum, 2012. ISBN 978-80-2462-086-2.\\
LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-679-7.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.\\