Bakalářská práce se zabývá problematikou leteckých simulátorů. Teoretická část rozebírá rozdělení simulátorů dle certifikace a na několika příkladech popisuje některé z nich. Dále se pak zabývá použitím domácího simulátoru jako výukového prostředku s důrazem na Microsoft Flight Simulator X. V praktické části jsou pak rozebrány dvě úlohy z výcvikové osnovy pilota ultralehkých letounů a provedeno srovnání mezi skutečným a simulovaným letounem.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with problematic of flight simulators. Theoretical part analyze distributions of simulators by certificate choices and describes some of them. It then deals using home simulator as teaching resource with an emphasis on Microsoft Flight Simulator X.In practical part it analyzes two training exercises from training of Ultralight airplanes Pilot license and there was made compare between real and simulated aircraft.
Bakalářská práce se zabývá problematikou leteckých simulátorů. Teoretická část rozebírá rozdělení simulátorů dle certifikace a na několika příkladech popisuje některé z nich. Dále se pak zabývá použitím domácího simulátoru jako výukového prostředku s důrazem na Microsoft Flight Simulator X. V praktické části jsou pak rozebrány dvě úlohy z výcvikové osnovy pilota ultralehkých letounů a provedeno srovnání mezi skutečným a simulovaným letounem.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with problematic of flight simulators. Theoretical part analyze distributions of simulators by certificate choices and describes some of them. It then deals using home simulator as teaching resource with an emphasis on Microsoft Flight Simulator X.In practical part it analyzes two training exercises from training of Ultralight airplanes Pilot license and there was made compare between real and simulated aircraft.
1. Uveďte do problematiky leteckých simulátorů.
2. Specifikujte hardware a software pro simulátory.
3. Pojednejte o možnostech domácího simulátoru jako výukového prostředku.
Research Plan
1. Uveďte do problematiky leteckých simulátorů.
2. Specifikujte hardware a software pro simulátory.
3. Pojednejte o možnostech domácího simulátoru jako výukového prostředku.
Recommended resources
(1) Kolektiv autorů, Učebnice pilota. 1.vydání,
Cheb: Svět křídel, 2006. ISBN 80-86808-28-9.
(2) ŠULC, Jiří a KULČÁK, Ludvík, ed. Lidská výkonnost (040 00):
[učebnice pro teoretickou přípravu pilotů ATPL, CPL a IR].
Vyd. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2011. 119 s.
ISBN 978-80-7204-688-1.
(3) Předpisy. Letecká informační služba Řízení letového
provozu [online]. 2014
[cit. 2014-06-01]. Dostupné z http:
//lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm.
Recommended resources
(1) Kolektiv autorů, Učebnice pilota. 1.vydání,
Cheb: Svět křídel, 2006. ISBN 80-86808-28-9.
(2) ŠULC, Jiří a KULČÁK, Ludvík, ed. Lidská výkonnost (040 00):
[učebnice pro teoretickou přípravu pilotů ATPL, CPL a IR].
Vyd. 1. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2011. 119 s.
ISBN 978-80-7204-688-1.
(3) Předpisy. Letecká informační služba Řízení letového
provozu [online]. 2014
[cit. 2014-06-01]. Dostupné z http:
//lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm.