Závěrečná práce se zabývá mezipředmětovými vztahy a propojením učiva
matematiky, vlastivědy a přírodovědy. Dále pak popisem regionu Kladensko a jeho využití
v matematických úlohách. Úlohy jsou vytvořeny pro 4. ročník základní školy. V práci
najdeme realizaci úloh se žáky a následnou reflexi činností. Práce poskytuje zpětnou
vazbu, jak byla zvládnuta látka 4. ročníku, kde jsou přednosti žáků a učitele a kde naopak
nedostatky. Poukazuje i na zapálení žáků do práce, pokud pracují s daty a zajímavostmi
z jejich regionu. Výsledky práce jsou motivujícím faktorem do další práce se žáky.
Anotace v angličtině
This thesis is about subject and their relations and connection curriculum of math,
history and biology. Next goal is describe Kladno region and its application for math tasks.
The tasks are made for pupils of 4th year of primary scholl. We can find realization a
resulting reflection of activity in thesis. The thesis gives feedback how curriculum of the
4th year was learnt. It also shows strenghts and weaknesses of the pupils and a teacher.
Another thing shown in the thesis is pupil´s enthusiasm to solve the tasks while working
with informatik from their home-region. The results of the thesis are inspiration to further
work with my pupils.
Klíčová slova
matematika, Kladensko, mezipředmětové vztahy, úloha, první stupěň, zajímavosti
Klíčová slova v angličtině
Math, Kladensko, subject relations, task, elementary school, places of interest
Rozsah průvodní práce
35 s. (54747 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce se zabývá mezipředmětovými vztahy a propojením učiva
matematiky, vlastivědy a přírodovědy. Dále pak popisem regionu Kladensko a jeho využití
v matematických úlohách. Úlohy jsou vytvořeny pro 4. ročník základní školy. V práci
najdeme realizaci úloh se žáky a následnou reflexi činností. Práce poskytuje zpětnou
vazbu, jak byla zvládnuta látka 4. ročníku, kde jsou přednosti žáků a učitele a kde naopak
nedostatky. Poukazuje i na zapálení žáků do práce, pokud pracují s daty a zajímavostmi
z jejich regionu. Výsledky práce jsou motivujícím faktorem do další práce se žáky.
Anotace v angličtině
This thesis is about subject and their relations and connection curriculum of math,
history and biology. Next goal is describe Kladno region and its application for math tasks.
The tasks are made for pupils of 4th year of primary scholl. We can find realization a
resulting reflection of activity in thesis. The thesis gives feedback how curriculum of the
4th year was learnt. It also shows strenghts and weaknesses of the pupils and a teacher.
Another thing shown in the thesis is pupil´s enthusiasm to solve the tasks while working
with informatik from their home-region. The results of the thesis are inspiration to further
work with my pupils.
Klíčová slova
matematika, Kladensko, mezipředmětové vztahy, úloha, první stupěň, zajímavosti
Klíčová slova v angličtině
Math, Kladensko, subject relations, task, elementary school, places of interest
Zásady pro vypracování
Mezipředmětové vztahy, propojení učiva matematiky, vlastivědy a přírodovědy.
Stručný popis regionu Kladensko.
Tvorba úloh pro 4. ročník základní školy využívajících zajímavostí Kladenska.
Realizace úloh se žáky, reflexe činností.
Zásady pro vypracování
Mezipředmětové vztahy, propojení učiva matematiky, vlastivědy a přírodovědy.
Stručný popis regionu Kladensko.
Tvorba úloh pro 4. ročník základní školy využívajících zajímavostí Kladenska.
Realizace úloh se žáky, reflexe činností.
Seznam doporučené literatury
PĚCHOUČKOVÁ, Šárka, Marie KOZLOVÁ a Alena RAKOUŠOVÁ.
Matematika 4: [pro 4. ročník základní školy. 1. vyd.
Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7489-017-8.
JANA COUFALOVÁ, .. [ET AL.], zprac.: Jana Coufalová, .. [et al.]
1. vyd. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 9788071682622.
ŠULC, Petr. Poradím si s matematikou 4. Praha: Pierot, 2014.
Poradím si. ISBN 978-80-7353-360-1.
Seznam doporučené literatury
PĚCHOUČKOVÁ, Šárka, Marie KOZLOVÁ a Alena RAKOUŠOVÁ.
Matematika 4: [pro 4. ročník základní školy. 1. vyd.
Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7489-017-8.
JANA COUFALOVÁ, .. [ET AL.], zprac.: Jana Coufalová, .. [et al.]
1. vyd. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 9788071682622.
ŠULC, Petr. Poradím si s matematikou 4. Praha: Pierot, 2014.
Poradím si. ISBN 978-80-7353-360-1.