Závěrečná práce se skládá ze dvou částí. První část je část teoretická, která pojednává o slohovém útvaru vypravování a jeho pozici v rámci slohové a komunikační výchovy na prvním stupni základní školy.
Empirická část obsahuje jazykový rozbor šedesáti devíti samostatných slohových prací žáků čtvrtých a pátých ročníků. Jedná se o vypravování na téma - Co mě potkalo na procházce lesem.
Annotation in English
This work includes two parts. The first part is theoretical. It deals with theory of narration.
The second part includes the analysis of sixty - nine pupil´s texts.
Keywords
vypravování,komunikační a slohová výchova,žák čtvrtého ročníku,žák pátého ročníku
Keywords in English
narration,stylistic and communication education,pupils - ten and eleven years old
Length of the covering note
47 s. (65 106 znaků)
Language
CZ
Annotation
Závěrečná práce se skládá ze dvou částí. První část je část teoretická, která pojednává o slohovém útvaru vypravování a jeho pozici v rámci slohové a komunikační výchovy na prvním stupni základní školy.
Empirická část obsahuje jazykový rozbor šedesáti devíti samostatných slohových prací žáků čtvrtých a pátých ročníků. Jedná se o vypravování na téma - Co mě potkalo na procházce lesem.
Annotation in English
This work includes two parts. The first part is theoretical. It deals with theory of narration.
The second part includes the analysis of sixty - nine pupil´s texts.
Keywords
vypravování,komunikační a slohová výchova,žák čtvrtého ročníku,žák pátého ročníku
Keywords in English
narration,stylistic and communication education,pupils - ten and eleven years old
Research Plan
Práce bude mít dvě části. První teoretická se bude zabývat didaktikou slohu
na prvním stupni ZŠ, konkrétně pak slohovým útvarem vypravování. Stručně
budou charakterizovány používané učebnice a pracovní sešity.
Praktická část bude obsahovat rozbor žákovských prací. Bude zaměřena na volbu
jazykových prostředků pro navození napětí, vylíčení zážitku atd. Pozornost bude
věnována i kompozici práce.
Research Plan
Práce bude mít dvě části. První teoretická se bude zabývat didaktikou slohu
na prvním stupni ZŠ, konkrétně pak slohovým útvarem vypravování. Stručně
budou charakterizovány používané učebnice a pracovní sešity.
Praktická část bude obsahovat rozbor žákovských prací. Bude zaměřena na volbu
jazykových prostředků pro navození napětí, vylíčení zážitku atd. Pozornost bude
věnována i kompozici práce.
Recommended resources
ČECHOVÁ, M. Čeština a její vyučování. RVP
učebnice českého jazyka pro 4. a 5. ročník ZŠ
Recommended resources
ČECHOVÁ, M. Čeština a její vyučování. RVP
učebnice českého jazyka pro 4. a 5. ročník ZŠ