Tato bakalářská práce je zaměřena na realizace příkladů pro výuku biodiverzity formou vzdělávací hry. Mezi hlavní cíle práce patří představení pojmu Serious games i jejich základních principů a vytvoření vzdělávací hry zaměřené na výuku biodiverzity.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the implementation examples for teaching biodiversity through educational games. The main goals of this work is to demonstrate the concept of Serious games and their basic principles and create educational games aimed at teaching biodiversity.
Keywords
seriózní hra, herní princip, pravidlo hry, základní škola, programování, Stencyl, gamifikace, příroda, biodiverzita, chyť a pusť
Keywords in English
Serious game, game principle, game rule, elementary school, programming, Stencyl, gamification, nature, biodiversity, drag and drop
Length of the covering note
40 s., I
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce je zaměřena na realizace příkladů pro výuku biodiverzity formou vzdělávací hry. Mezi hlavní cíle práce patří představení pojmu Serious games i jejich základních principů a vytvoření vzdělávací hry zaměřené na výuku biodiverzity.
Annotation in English
This bachelor thesis is focused on the implementation examples for teaching biodiversity through educational games. The main goals of this work is to demonstrate the concept of Serious games and their basic principles and create educational games aimed at teaching biodiversity.
Keywords
seriózní hra, herní princip, pravidlo hry, základní škola, programování, Stencyl, gamifikace, příroda, biodiverzita, chyť a pusť
Keywords in English
Serious game, game principle, game rule, elementary school, programming, Stencyl, gamification, nature, biodiversity, drag and drop
Research Plan
1. Představte koncept inteligentních her (serious games) s důrazem na jeho pedagogický
potenciál.
2. Popište základní principy inteligentních her a na konkrétních příkladech ukažte aplikaci
těchto principů.
3. Vytvořte sadu praktických příkladů, které budou demonstrovat využití konceptu
inteligentních her ve výuce biodiverzity.
Research Plan
1. Představte koncept inteligentních her (serious games) s důrazem na jeho pedagogický
potenciál.
2. Popište základní principy inteligentních her a na konkrétních příkladech ukažte aplikaci
těchto principů.
3. Vytvořte sadu praktických příkladů, které budou demonstrovat využití konceptu
inteligentních her ve výuce biodiverzity.
Recommended resources
MICHAEL, David a CHEN, Sande. Serious games: games that educate,
train and inform. Boston: Course Technology, ?2006. xviii, 287 s.
ISBN 978-1-59200-622-1.
KAPP, Karl M. The gamification of learning and instruction:
game-based methods and strategies for training and education.
San Francisco: Pfeiffer, c2012. Pfeiffer essential resources
for training and HR professionals. ISBN 978-1-118-09634-5.
MA, Minhua., Andreas. OIKONOMOU a L. C. JAIN. Serious games
and edutainment applications. New York: Springer, c2011.
ISBN 1447121600.
BURCHARD, Evan. The web game developer's cookbook:
using JavaScript and HTML5 to develop games.
Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2013. ISBN 0321898389.
GEARY, David M. Core HTML5 canvas: graphics, animation,
and game development. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, c2012.
ISBN 9780132761611.
BORKWOOD, Innes. Learning Stencyl 3.x game development
beginner's guide: a fast-paced, hands-on guide for developing
a feature-complete video game on almost any desktop computer,
without writing a single line of computer code.
Birmingham: Packt Pub., 2013, ix, 309 p. ISBN 9781849695961.
Recommended resources
MICHAEL, David a CHEN, Sande. Serious games: games that educate,
train and inform. Boston: Course Technology, ?2006. xviii, 287 s.
ISBN 978-1-59200-622-1.
KAPP, Karl M. The gamification of learning and instruction:
game-based methods and strategies for training and education.
San Francisco: Pfeiffer, c2012. Pfeiffer essential resources
for training and HR professionals. ISBN 978-1-118-09634-5.
MA, Minhua., Andreas. OIKONOMOU a L. C. JAIN. Serious games
and edutainment applications. New York: Springer, c2011.
ISBN 1447121600.
BURCHARD, Evan. The web game developer's cookbook:
using JavaScript and HTML5 to develop games.
Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2013. ISBN 0321898389.
GEARY, David M. Core HTML5 canvas: graphics, animation,
and game development. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, c2012.
ISBN 9780132761611.
BORKWOOD, Innes. Learning Stencyl 3.x game development
beginner's guide: a fast-paced, hands-on guide for developing
a feature-complete video game on almost any desktop computer,
without writing a single line of computer code.
Birmingham: Packt Pub., 2013, ix, 309 p. ISBN 9781849695961.