Bakalářská práce se zabývá mimoškolními interkulturními semináři politického vzdělávání. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy. V druhé kapitole je popsána historie politického vzdělávání. Třetí kapitola shrnuje instituce politického vzdělávání. V následující kapitole jsou zmíněny metody politického vzdělávání. Poslední kapitola této části se zabývá politickým vzděláváním v interkulturních skupinách. Praktická část práce se věnuje konkrétnímu semináři s názvem Premier League Academy. Tento seminář se konal v roce 2014 v Jugendbildungsstätte Waldmünchen. První část popisuje formu a cíle semináře. V následující kapitole je shrnut průběh semináře a použité metody. Poslední kapitola praktické části se věnuje vyhodnocení semináře.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with extracurricular intercultural workshops of political education. In the theoretical part of the thesis the main therms are defined. In the second chapter the history of the political education is described. The third chapter summarises the institutions of the political education. In the following chapter the methods that are used in the political education are mentioned. The last chapter of this part deals with the political education in the intercultural groups. The practical part of the bachelor thesis deals with a practical workshop named Premier League Academy. This workshop took place in 2014 in Jugendbildungsstätte Waldmünchen. The first part describes the form and targets of the workshops. In the next part the course of the workshop and the used methods are depicted. The last chapter of the practical part is the evaluation of the workshop.
Keywords
česko-německé vztahy, interkulturní setkání, mimoškolní vzdělávání, politické vzdělávání, seminář, setkání mládeže
Bakalářská práce se zabývá mimoškolními interkulturními semináři politického vzdělávání. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy. V druhé kapitole je popsána historie politického vzdělávání. Třetí kapitola shrnuje instituce politického vzdělávání. V následující kapitole jsou zmíněny metody politického vzdělávání. Poslední kapitola této části se zabývá politickým vzděláváním v interkulturních skupinách. Praktická část práce se věnuje konkrétnímu semináři s názvem Premier League Academy. Tento seminář se konal v roce 2014 v Jugendbildungsstätte Waldmünchen. První část popisuje formu a cíle semináře. V následující kapitole je shrnut průběh semináře a použité metody. Poslední kapitola praktické části se věnuje vyhodnocení semináře.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with extracurricular intercultural workshops of political education. In the theoretical part of the thesis the main therms are defined. In the second chapter the history of the political education is described. The third chapter summarises the institutions of the political education. In the following chapter the methods that are used in the political education are mentioned. The last chapter of this part deals with the political education in the intercultural groups. The practical part of the bachelor thesis deals with a practical workshop named Premier League Academy. This workshop took place in 2014 in Jugendbildungsstätte Waldmünchen. The first part describes the form and targets of the workshops. In the next part the course of the workshop and the used methods are depicted. The last chapter of the practical part is the evaluation of the workshop.
Keywords
česko-německé vztahy, interkulturní setkání, mimoškolní vzdělávání, politické vzdělávání, seminář, setkání mládeže
1. Literární rešerše v německých a českých knihovnách
2. Vyhotovení struktury práce, stanovení hypotéz
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Shrnutí, závěr
Research Plan
1. Literární rešerše v německých a českých knihovnách
2. Vyhotovení struktury práce, stanovení hypotéz
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Shrnutí, závěr
Recommended resources
Sander, W. (2014), Handbuch politische Bildung
Bundeszentrale für politische Bildung (2013), Projekte in der politischen Bildung
Reheis, F. (2016), Politische Bildung Eine kritische Einführung
Krüger-Potratz, M. (2005). Interkulturelle Bildung
Broszinsky-Schwabe, E. (2011). Interkulturelle Kommunikation
Recommended resources
Sander, W. (2014), Handbuch politische Bildung
Bundeszentrale für politische Bildung (2013), Projekte in der politischen Bildung
Reheis, F. (2016), Politische Bildung Eine kritische Einführung
Krüger-Potratz, M. (2005). Interkulturelle Bildung
Broszinsky-Schwabe, E. (2011). Interkulturelle Kommunikation