Cílem bakalářské práce "Počáteční a současné problémy všeobecného vzdělávání v Británii" je nastínit historii britského vzděláváním, jeho strukturu a vytyčit jeho významné soudobé problémy a kontroverze.
Hlavním záměrem práce je nashromáždit informace a výpovědi skupin i jednotlivců, které jsou dostupné v různých zdrojích, převážně však ze článků a školských periodik pro aktuálnost tématu, na jejichž základě lze v závěru vyhodnotit pravdivost nebo nepravdivost stanovené hypotézy.
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretickou a praktickou, které jsou propojené a navzájem se doplňují. Teoretická část poskytuje důležité informace o historii britského vzdělávání a jeho struktuře, o původních myšlenkách systému, až po stanovení vybraných současných témat. Nastínění problémů uvede čtenáře do praktické části, kde jsou jednotlivé záležitosti studovány do hloubky, a na jejíchž základě je v závěru práce vyhodnocena pravdivost stanovené hypotézy.
Annotation in English
The aim of the bachelor thesis "The Origins and Current Issues of Comprehensive Education in Britain" is to outline the history of British education, its structure and to define its contemporary problems and controversies.
The main intention of the work is to gather information and statements from groups and individuals which are available from various sources, but predominantly from articles and educational journals for the currency of the topic. On this basis it is possible to evaluate the verity of the stated hypothesis.
The thesis is divided into two main parts theoretical and practical, which are interlinked and complement each other. The theoretical part provides important information concerning the history of British education and its structure, original ideas of the system up to the determination of the chosen current topics. Outlining the issues introduces the reader into the practical part of the thesis where the individual problems are studied deeply and provide the basis of which the truth of the hypothesis is evaluated at the end of the thesis.
Keywords
Velká Británie, všeobecné střední školy, střední školy, školní systém, záchytné oblasti, náboženské všeobecné střední školy, smíšené třídy, podvodné přihlášky do školy, Theresa May, gymnázia
Keywords in English
Great Britain, comprehensive schools, secondary schools, school system, catchment area, faith comprehensive schools, mixed-ability class, fraudulent school applications, Theresa May, grammar schools
Length of the covering note
53 s.
Language
AN
Annotation
Cílem bakalářské práce "Počáteční a současné problémy všeobecného vzdělávání v Británii" je nastínit historii britského vzděláváním, jeho strukturu a vytyčit jeho významné soudobé problémy a kontroverze.
Hlavním záměrem práce je nashromáždit informace a výpovědi skupin i jednotlivců, které jsou dostupné v různých zdrojích, převážně však ze článků a školských periodik pro aktuálnost tématu, na jejichž základě lze v závěru vyhodnotit pravdivost nebo nepravdivost stanovené hypotézy.
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretickou a praktickou, které jsou propojené a navzájem se doplňují. Teoretická část poskytuje důležité informace o historii britského vzdělávání a jeho struktuře, o původních myšlenkách systému, až po stanovení vybraných současných témat. Nastínění problémů uvede čtenáře do praktické části, kde jsou jednotlivé záležitosti studovány do hloubky, a na jejíchž základě je v závěru práce vyhodnocena pravdivost stanovené hypotézy.
Annotation in English
The aim of the bachelor thesis "The Origins and Current Issues of Comprehensive Education in Britain" is to outline the history of British education, its structure and to define its contemporary problems and controversies.
The main intention of the work is to gather information and statements from groups and individuals which are available from various sources, but predominantly from articles and educational journals for the currency of the topic. On this basis it is possible to evaluate the verity of the stated hypothesis.
The thesis is divided into two main parts theoretical and practical, which are interlinked and complement each other. The theoretical part provides important information concerning the history of British education and its structure, original ideas of the system up to the determination of the chosen current topics. Outlining the issues introduces the reader into the practical part of the thesis where the individual problems are studied deeply and provide the basis of which the truth of the hypothesis is evaluated at the end of the thesis.
Keywords
Velká Británie, všeobecné střední školy, střední školy, školní systém, záchytné oblasti, náboženské všeobecné střední školy, smíšené třídy, podvodné přihlášky do školy, Theresa May, gymnázia
Keywords in English
Great Britain, comprehensive schools, secondary schools, school system, catchment area, faith comprehensive schools, mixed-ability class, fraudulent school applications, Theresa May, grammar schools
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Research Plan
- jasná a srozumitelná formulace cílů a obsahové náplně bakalářské práce
- vymezení metodiky zpracování
- stručné zhodnocení stavu řešené problematiky
- provedení základního výzkumu
- prezentace vlastní práce a přístupů k řešení
- shrnutí a vyhodnocení výsledků řešení a splnění cíle
- pravidelné konzultace se školitelem
- pravidelné studium rešeršní literatury a relevantních pramenů
- adekvátní odkazy na použitou literaturu
- citace pramenů v seznamu použité literatury v souladu s normou ČSN ISO 690
Recommended resources
CHITTY, Clyde. Education policy in Britain. 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. Contemporary political studies. ISBN 978-0-230-22278-6.
CHRISTODOULOU, Daisy. Seven myths about education. First edition. New York: Routledge, 2014. ISBN 9780415746823.
JONES, Ken. Education in Britain: 1944 to the present. Malden, MA: Distributed in the USA by Blackwell Pub., 2003. ISBN 0745625754.
MCMAHON, Margery., Christine. FORDE a Margaret MARTIN.Contemporary issues in learning and teaching. London: SAGE, 2011. ISBN 1849201285.
PEAL, Robert. Progressively worse: the burden of bad ideas in British schools. London: Civitas, Institute for the Study of Civil Society, 2014. ISBN 9781906837624.
Recommended resources
CHITTY, Clyde. Education policy in Britain. 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. Contemporary political studies. ISBN 978-0-230-22278-6.
CHRISTODOULOU, Daisy. Seven myths about education. First edition. New York: Routledge, 2014. ISBN 9780415746823.
JONES, Ken. Education in Britain: 1944 to the present. Malden, MA: Distributed in the USA by Blackwell Pub., 2003. ISBN 0745625754.
MCMAHON, Margery., Christine. FORDE a Margaret MARTIN.Contemporary issues in learning and teaching. London: SAGE, 2011. ISBN 1849201285.
PEAL, Robert. Progressively worse: the burden of bad ideas in British schools. London: Civitas, Institute for the Study of Civil Society, 2014. ISBN 9781906837624.