V této bakalářské práci se zabývám dělbou práce na základě genderu. V této práci se zaměřuji na distinkci mezi "mužskou" a "ženskou prací a tím čím je tato distinkce způsobena. Data jsou získaná pomocí retrospektivního výzkumu ve třech společnostech. Hlavní užitou metodou je zúčastněné pozorování.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I am interested in division of labor on basis of gender. Mine main focus is on distinction between "man´s" work and "women´s" work and what causes this distinction. Data are equired throught retrospective resreach in three companies. Main used method of resreach is participant observation.
Klíčová slova
Práce, Gender, Dělba práce, Etnografie
Klíčová slova v angličtině
Work, Gender, Division of labor, Ethnography
Rozsah průvodní práce
35 s. (54 671 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci se zabývám dělbou práce na základě genderu. V této práci se zaměřuji na distinkci mezi "mužskou" a "ženskou prací a tím čím je tato distinkce způsobena. Data jsou získaná pomocí retrospektivního výzkumu ve třech společnostech. Hlavní užitou metodou je zúčastněné pozorování.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I am interested in division of labor on basis of gender. Mine main focus is on distinction between "man´s" work and "women´s" work and what causes this distinction. Data are equired throught retrospective resreach in three companies. Main used method of resreach is participant observation.
Klíčová slova
Práce, Gender, Dělba práce, Etnografie
Klíčová slova v angličtině
Work, Gender, Division of labor, Ethnography
Zásady pro vypracování
viz "Vyhláška děkana FF č. 2D/2016 ze dne 8. června 2016 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech" Zpracování bakalářské práce proběhne na základě doporučené literatury a instrukcí vedoucího práce. Vedoucí práce si vyhrazuje právo pořádat semináře školených studentů k formální a obsahové stránce bakalářských prací, a to mimo konzultační hodiny, přičemž účast studenta je povinná, není-li to hrubě v rozporu s jeho časovými možnostmi. Práce bude vypracována v souladu s Etickým kodexem pro akademické pracovníky ZČU. V rámci své bakalářské práce bych se chtěl zaměřit na rozsáhlou skupinu české populace a tou je dělnictvo. Myslím si že výzkumy zaměřené na dělnictvo jsou přínosné zejména tím, že tato část populace je značně rozsáhlá a má značný vliv na společenské dění. Ve své bakalářské práci provedu výzkum v jedné konkrétní firmě či podniku. Cílem práce bude zjistit, proč si lidé tuto práci vybrali a zda na to mělo vliv například pracovní umístění jejich rodičů či blízkých osob. Výzkum bude probíhat formou terénního výzkumu a data budu primárně získávat pomocí nestrukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů.
Harmonogram práce:
Nejpozději do 30. 11. 2016 předložím základní teze bakalářské práce včetně návrhu designu vlastního terénního šetření.
Nejpozději do 1. 3. 2017 předložím k posouzení vedoucímu práce pracovní verzi bakalářské práce, která bude obsahovat její základní části, zejména část teoretickou (s ohledem na téma).
Nejpozději do 31. 3. 2017 předložím vedoucímu práce rukopis bakalářské práce k revizi.
Zásady pro vypracování
viz "Vyhláška děkana FF č. 2D/2016 ze dne 8. června 2016 o požadavcích na bakalářské a diplomové práce a o konání státních závěrečných zkoušek v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech" Zpracování bakalářské práce proběhne na základě doporučené literatury a instrukcí vedoucího práce. Vedoucí práce si vyhrazuje právo pořádat semináře školených studentů k formální a obsahové stránce bakalářských prací, a to mimo konzultační hodiny, přičemž účast studenta je povinná, není-li to hrubě v rozporu s jeho časovými možnostmi. Práce bude vypracována v souladu s Etickým kodexem pro akademické pracovníky ZČU. V rámci své bakalářské práce bych se chtěl zaměřit na rozsáhlou skupinu české populace a tou je dělnictvo. Myslím si že výzkumy zaměřené na dělnictvo jsou přínosné zejména tím, že tato část populace je značně rozsáhlá a má značný vliv na společenské dění. Ve své bakalářské práci provedu výzkum v jedné konkrétní firmě či podniku. Cílem práce bude zjistit, proč si lidé tuto práci vybrali a zda na to mělo vliv například pracovní umístění jejich rodičů či blízkých osob. Výzkum bude probíhat formou terénního výzkumu a data budu primárně získávat pomocí nestrukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů.
Harmonogram práce:
Nejpozději do 30. 11. 2016 předložím základní teze bakalářské práce včetně návrhu designu vlastního terénního šetření.
Nejpozději do 1. 3. 2017 předložím k posouzení vedoucímu práce pracovní verzi bakalářské práce, která bude obsahovat její základní části, zejména část teoretickou (s ohledem na téma).
Nejpozději do 31. 3. 2017 předložím vedoucímu práce rukopis bakalářské práce k revizi.
Seznam doporučené literatury
Doušek, R. 2014. Úvod do etnologického výzkumu. Masarykova univerzita.
Fojtík, K. 1958. Formování dělnictva a jeho vztah k vytváření dělnické kultury. Československá etnografie 6. Ústav pro etnografii a folkloristiku ČSAV
Katrňák, T. 2004. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. 1. vyd. Sociologické nakladatelství.
Mollona, Massimiliano. 2009. Industrial Work and Life: An Anthropological Reader. Berg.
Moravcová, M., & Robek, A. 1981. TŘICET LET ETNOGRAFICKÉ PRÁCE NA VÝZKUMU DĚLNICTVA. Český Lid, 68 (2): 68-77.
Willis, P. E. 1977. Learning to labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press.
Woitsch, J. 2012. Kam zmizela etnografie dělnictva. Český časopis historický, 110 (3-4): 692-727.
Seznam doporučené literatury
Doušek, R. 2014. Úvod do etnologického výzkumu. Masarykova univerzita.
Fojtík, K. 1958. Formování dělnictva a jeho vztah k vytváření dělnické kultury. Československá etnografie 6. Ústav pro etnografii a folkloristiku ČSAV
Katrňák, T. 2004. Odsouzeni k manuální práci: vzdělanostní reprodukce v dělnické rodině. 1. vyd. Sociologické nakladatelství.
Mollona, Massimiliano. 2009. Industrial Work and Life: An Anthropological Reader. Berg.
Moravcová, M., & Robek, A. 1981. TŘICET LET ETNOGRAFICKÉ PRÁCE NA VÝZKUMU DĚLNICTVA. Český Lid, 68 (2): 68-77.
Willis, P. E. 1977. Learning to labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press.
Woitsch, J. 2012. Kam zmizela etnografie dělnictva. Český časopis historický, 110 (3-4): 692-727.