Kombinací běžných životních principů do experimentálních souvislostí docházím k abstraktnímu výstupu. Ten je jakousi osobní filozofií založenou na percepci a podloženou dojmy. Vnímání abstraktního tvaru a následně odlišnou percepci pozorovatelů vyobrazuji symboly. Nekonečnost možností a všudypřítomnost symbolizuji uspořádáním do kruhu. Ten je promítaný na zem a vyzývá k navštívení.
Proces v díle nás může vést až k meditativním praktikám, kdy se snažíme oprostit od vnějších i vnitřních vlivů, vztahů a zřít surový obraz možná ideu, možná univerzum, možná nic... Čímž instalace navozuje také rituální podtext. Snaží se o vyváženou obklopenost mnoha pohledů, postavit diváka do středu dění a působit na něj.
Poslední rovinou, kterou jsem k projektu přiložila je čas. Čas zastoupený rotací všech objektů kolem jejich osy ve smyčce, která prezentuje celkovou kontinuitu procesu.
Annotation in English
With combining everyday principles in experimental contexts, I came to the abstract output as this kind of personal philosophy can be based on perception and supported by impressions. Perception of abstract shape and consequently a different view I display by symbols for the spectators. In my piece, I´ve portrayed many theme-visuals perfection by reducing the list of figures. Because of the infinite possibilities that I suggest by the arrangement to the circle. I deliberately wanted to avoid any personification of the concept, which introduces the perception thru work to specific ideas or idea. Thus, I came to a purely abstract form as in the practical and theoretical part. This approach opens up a more open view of the art piece. That works with the individual perception of abstract symbols, even a personal invention, which is the beginning of everything. It is a stain of ink on paper.
The thesis may reflect the tendency of a closed circle through my little or big public world. The objective defined as a closing circle of a universal system, which can be a paraphrase of the university cycle that I went through and that ends. I stand in there, it is offering me opportunities and it is up to me witch path I choose. Time continuity of the process is represented by an object rotation.
These subjective views I present in a video installation which is projected on the floor. Visitors can step inside as the video play´s with their feelings. Each piece may transform them in many-different range of moods - from meditation to uncomfortable exciting.
Keywords
abstrakce, symbol, vnímání, identita, kruh, systém, video, instalace
Kombinací běžných životních principů do experimentálních souvislostí docházím k abstraktnímu výstupu. Ten je jakousi osobní filozofií založenou na percepci a podloženou dojmy. Vnímání abstraktního tvaru a následně odlišnou percepci pozorovatelů vyobrazuji symboly. Nekonečnost možností a všudypřítomnost symbolizuji uspořádáním do kruhu. Ten je promítaný na zem a vyzývá k navštívení.
Proces v díle nás může vést až k meditativním praktikám, kdy se snažíme oprostit od vnějších i vnitřních vlivů, vztahů a zřít surový obraz možná ideu, možná univerzum, možná nic... Čímž instalace navozuje také rituální podtext. Snaží se o vyváženou obklopenost mnoha pohledů, postavit diváka do středu dění a působit na něj.
Poslední rovinou, kterou jsem k projektu přiložila je čas. Čas zastoupený rotací všech objektů kolem jejich osy ve smyčce, která prezentuje celkovou kontinuitu procesu.
Annotation in English
With combining everyday principles in experimental contexts, I came to the abstract output as this kind of personal philosophy can be based on perception and supported by impressions. Perception of abstract shape and consequently a different view I display by symbols for the spectators. In my piece, I´ve portrayed many theme-visuals perfection by reducing the list of figures. Because of the infinite possibilities that I suggest by the arrangement to the circle. I deliberately wanted to avoid any personification of the concept, which introduces the perception thru work to specific ideas or idea. Thus, I came to a purely abstract form as in the practical and theoretical part. This approach opens up a more open view of the art piece. That works with the individual perception of abstract symbols, even a personal invention, which is the beginning of everything. It is a stain of ink on paper.
The thesis may reflect the tendency of a closed circle through my little or big public world. The objective defined as a closing circle of a universal system, which can be a paraphrase of the university cycle that I went through and that ends. I stand in there, it is offering me opportunities and it is up to me witch path I choose. Time continuity of the process is represented by an object rotation.
These subjective views I present in a video installation which is projected on the floor. Visitors can step inside as the video play´s with their feelings. Each piece may transform them in many-different range of moods - from meditation to uncomfortable exciting.
Keywords
abstrakce, symbol, vnímání, identita, kruh, systém, video, instalace
Minimální rozsah prací
Počet: 1 ks (instalace)
Formát: instalace, digitální záznam
Popis realizace: Nalezení konkrétní formy pro danou myšlenku na základě zvoleného tématu.
Výstup: Meziprostředková instalace inspirovaná konfrontací osobnosti ve společenství
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části
kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací
Počet: 1 ks (instalace)
Formát: instalace, digitální záznam
Popis realizace: Nalezení konkrétní formy pro danou myšlenku na základě zvoleného tématu.
Výstup: Meziprostředková instalace inspirovaná konfrontací osobnosti ve společenství
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části
kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Recommended resources
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. 1. Vyd. Praha: Tranzit.cz, 2008. 158 s. ISBN 978-80-87259-00-9.
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: malířství, sochařství, grafika. Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5.
MARZONA, Daniel a Uta GROSENICK. Conceptual Art. Los Angeles: Taschen, 2005, 95 s. ISBN 38-228-2962-5.
FREUD, Sigmund. O člověku a kultuře. 1. vyd. Hošek Ludvík, Pechar Jiří. Pelán Jiří.
Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0109-5.
JAFFÉ, A. Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga. 1. vyd. Brno: Atlantis, 1998.
506 s. ISBN 80-7108-178-7.
Recommended resources
HUMHAL, Pavel. Osobní a veřejné. 1. Vyd. Praha: Tranzit.cz, 2008. 158 s. ISBN 978-80-87259-00-9.
BALEKA, Jan. Výtvarné umění: výkladový slovník: malířství, sochařství, grafika. Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 429 s. ISBN 80-200-0609-5.
MARZONA, Daniel a Uta GROSENICK. Conceptual Art. Los Angeles: Taschen, 2005, 95 s. ISBN 38-228-2962-5.
FREUD, Sigmund. O člověku a kultuře. 1. vyd. Hošek Ludvík, Pechar Jiří. Pelán Jiří.
Praha: Odeon, 1991. ISBN 80-207-0109-5.
JAFFÉ, A. Vzpomínky, sny, myšlenky C. G. Junga. 1. vyd. Brno: Atlantis, 1998.
506 s. ISBN 80-7108-178-7.
Enclosed appendices
1 CD
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: Síla identity
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce
Následně komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Komise se seznámila i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.