kde se zaměřil na redesign identity Národního technického muzea v Praze. Toto téma si vybral zejména pro to, že to již od dětství bylo jeho oblíbené muzeum, ale také proto to, že muzeum je jedno z mála státních muzeí, které neprošlo žádnou výraznou vizualní změnou a může dnes působit zaostale. Jeho cílem bylo vytvořit vizuální styl, který by by instituci pomohl s jejím renomé a zároveň zvýšil povědomí o české a československé historii a jejich významných technických úspěších.
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit vizuální systém a jazyk, který by vystihoval ráz technického muzea a zároveň byl dostatečně hravý a přitažlivý pro široké množství věkových skupin, které muzeum navštěvuje. Bylo tedy potřeba vytvořit styl, který by byl okamžitě rozpoznatelný, použitelný a neztratil se v kontextu ostatních galerií a muzeí. Ty denně bojují o naši pozornost pomocí plakátů a dalších medií. Do práce samotné jsem vstupoval zároveň s inspirací a touhou vytvořit systém, který by dokázal dodat hrdost naší veřejnosti.
Pro tento účel bylo vytvořeno velké množství tiskových i digitálních materiálů, které se snaží ucelit celkový styl a udělat ho co nejvíce modulární a rozšiřitelný do budoucnosti. Vzniklo jak nové logo s podpornými prvky, ale i plakátové kampańě v několika možných stylech, který doplňuje plakátový webový generátor pro přímé zapojení návštěvníků. Další částí jsou brožury a letáky či noviny, mapy nebo pohlednice. Digitální stránku obsahuje zejména nový web, ale také interaktivní aplikace pro děti, které umožňují více prozkoumat jednotlivé exponáty a přinášejí nové technologie do muzea. To platí také o návrzích virtualní reality, které ukazují, jak by se dále mohla rozšířit programová nabídka muzea v budocunosti.
Hlavní přínos můžeme vidět v jednoduchosti a rozmanitosti vizuálního stylu, který může být použit ve všech médiích současné doby. Cílem bylo rozšířit povědomí o technické historii českého národa a jednoduchou, ale propracovanou, vizualizací zvýšit veřejné mínění o muzeu. Inovativním bych se dalo prohlásit zejména použití více prvků a stylů, které pomáhají posunovat technické exponáty na úroveň umění. K tomu je potřeba vizuální styl, který je dostatečně odvážný a nebojí se zajít za hranici, která by se u instituce podobného zaměření zdála nepřiměřenou.
Pro autora samotného byla tato práce také impulzem, aby se ze své pozice snažil více pochopit cíle a plány podobných institucí a poskytl jim co nejširší škálu řešení, která mohou dopomoci ke kýženým změnám. Zamyšlení se nad komerčními důsledky úspěchu i neúspěchu je jednou z nejdůležitějších úloh dnešních mladých autorů a podepsalo se i pod tuto práci.
Annotation in English
Author of this master thesis choose the topic: Visual identity of an existing entity (functional graphics manual mockup); as part of his student specialisation. He more specifically choose redesign of National technological museum in Prague, since it is one if favourite museums, since early childhood. The reasons of the decisions was his intention to help this traditional institution to reimagine their current visual style, which would help them to get more known and would inspire more young people to take interest in our rich technological history.
He created series of visual guidelines, that tackle both printed and digital parts of the project and unify the design language like brand new logotype and branding identity with multiple branding elements, that can be used to make the style more modular, poster campaigns with web generator, where visitors can create their own posters, printed brochures, news and maps, guidance style with digital TV apps, responsive website and mobile apps alongside with virtual reality applications, that would further help build the museum in the future.
The visual style he created was envisioned to be bold, provocative and modular, but still deeply rooted in Czech and Czechoslovakian history, which is very significant to the whole world. His ultimate goal was to create a project, that would lead to new discussions about future of National technical museum and that would enable him to combine all of his passions for traditional and digital design under one roof.
Project itself was valuable lesson for the author as he learned how to work with big brand and learned him how to think about all kinds of solutions for different problems that can occur during the process.
Keywords
národní technické muzeum, redesign, vizualní identita, maketa, grafický design, praha, muzeum, ntm, vizualní styl, design, identita, digitalní design, uživatelské prostředí, virutalní realita, web, mobilní aplikace, plakáty, tisk, řešení, technické muzeum, státní instituce, logo
Keywords in English
national technical museum, redesign, visual identity, mockup, graphic design, prague, praha, museum, ntm, visual style, design, identity, digital design, user interface, virtual reality, website, mobile apps, posters, print, solution, technical museum, state, logo
Length of the covering note
20 + 25
Language
CZ
Annotation
kde se zaměřil na redesign identity Národního technického muzea v Praze. Toto téma si vybral zejména pro to, že to již od dětství bylo jeho oblíbené muzeum, ale také proto to, že muzeum je jedno z mála státních muzeí, které neprošlo žádnou výraznou vizualní změnou a může dnes působit zaostale. Jeho cílem bylo vytvořit vizuální styl, který by by instituci pomohl s jejím renomé a zároveň zvýšil povědomí o české a československé historii a jejich významných technických úspěších.
Hlavním cílem této práce bylo vytvořit vizuální systém a jazyk, který by vystihoval ráz technického muzea a zároveň byl dostatečně hravý a přitažlivý pro široké množství věkových skupin, které muzeum navštěvuje. Bylo tedy potřeba vytvořit styl, který by byl okamžitě rozpoznatelný, použitelný a neztratil se v kontextu ostatních galerií a muzeí. Ty denně bojují o naši pozornost pomocí plakátů a dalších medií. Do práce samotné jsem vstupoval zároveň s inspirací a touhou vytvořit systém, který by dokázal dodat hrdost naší veřejnosti.
Pro tento účel bylo vytvořeno velké množství tiskových i digitálních materiálů, které se snaží ucelit celkový styl a udělat ho co nejvíce modulární a rozšiřitelný do budoucnosti. Vzniklo jak nové logo s podpornými prvky, ale i plakátové kampańě v několika možných stylech, který doplňuje plakátový webový generátor pro přímé zapojení návštěvníků. Další částí jsou brožury a letáky či noviny, mapy nebo pohlednice. Digitální stránku obsahuje zejména nový web, ale také interaktivní aplikace pro děti, které umožňují více prozkoumat jednotlivé exponáty a přinášejí nové technologie do muzea. To platí také o návrzích virtualní reality, které ukazují, jak by se dále mohla rozšířit programová nabídka muzea v budocunosti.
Hlavní přínos můžeme vidět v jednoduchosti a rozmanitosti vizuálního stylu, který může být použit ve všech médiích současné doby. Cílem bylo rozšířit povědomí o technické historii českého národa a jednoduchou, ale propracovanou, vizualizací zvýšit veřejné mínění o muzeu. Inovativním bych se dalo prohlásit zejména použití více prvků a stylů, které pomáhají posunovat technické exponáty na úroveň umění. K tomu je potřeba vizuální styl, který je dostatečně odvážný a nebojí se zajít za hranici, která by se u instituce podobného zaměření zdála nepřiměřenou.
Pro autora samotného byla tato práce také impulzem, aby se ze své pozice snažil více pochopit cíle a plány podobných institucí a poskytl jim co nejširší škálu řešení, která mohou dopomoci ke kýženým změnám. Zamyšlení se nad komerčními důsledky úspěchu i neúspěchu je jednou z nejdůležitějších úloh dnešních mladých autorů a podepsalo se i pod tuto práci.
Annotation in English
Author of this master thesis choose the topic: Visual identity of an existing entity (functional graphics manual mockup); as part of his student specialisation. He more specifically choose redesign of National technological museum in Prague, since it is one if favourite museums, since early childhood. The reasons of the decisions was his intention to help this traditional institution to reimagine their current visual style, which would help them to get more known and would inspire more young people to take interest in our rich technological history.
He created series of visual guidelines, that tackle both printed and digital parts of the project and unify the design language like brand new logotype and branding identity with multiple branding elements, that can be used to make the style more modular, poster campaigns with web generator, where visitors can create their own posters, printed brochures, news and maps, guidance style with digital TV apps, responsive website and mobile apps alongside with virtual reality applications, that would further help build the museum in the future.
The visual style he created was envisioned to be bold, provocative and modular, but still deeply rooted in Czech and Czechoslovakian history, which is very significant to the whole world. His ultimate goal was to create a project, that would lead to new discussions about future of National technical museum and that would enable him to combine all of his passions for traditional and digital design under one roof.
Project itself was valuable lesson for the author as he learned how to work with big brand and learned him how to think about all kinds of solutions for different problems that can occur during the process.
Keywords
národní technické muzeum, redesign, vizualní identita, maketa, grafický design, praha, muzeum, ntm, vizualní styl, design, identita, digitalní design, uživatelské prostředí, virutalní realita, web, mobilní aplikace, plakáty, tisk, řešení, technické muzeum, státní instituce, logo
Keywords in English
national technical museum, redesign, visual identity, mockup, graphic design, prague, praha, museum, ntm, visual style, design, identity, digital design, user interface, virtual reality, website, mobile apps, posters, print, solution, technical museum, state, logo
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: 1x logo, 6x plakáty, 1x webové stránky, 2x doplňující tiskoviny
Formát: 6x B1 s ukázkami prací
Popis realizace: Redesign Národního technického muzea v Praze. Kompletní redesign prezetentace NTM, který se projeví na veškerých jejích kampaních a všech vnějších a vnitřních aktivitách.
Výstup: nové logo, plakáty, webové stránky a doplňující tiskoviny.
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Research Plan
Minimální rozsah prací:
Počet: 1x logo, 6x plakáty, 1x webové stránky, 2x doplňující tiskoviny
Formát: 6x B1 s ukázkami prací
Popis realizace: Redesign Národního technického muzea v Praze. Kompletní redesign prezetentace NTM, který se projeví na veškerých jejích kampaních a všech vnějších a vnitřních aktivitách.
Výstup: nové logo, plakáty, webové stránky a doplňující tiskoviny.
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Recommended resources
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin: Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Náchod: Agentura a nakladatelství Manuál, 1994. ISBN 80-901824-0-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KOČIČKA, Pavel; BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
Průběžné sledování odborného časopisu Font.
Průběžné sledování odborného časopisu Typo.
Recommended resources
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin: Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Náchod: Agentura a nakladatelství Manuál, 1994. ISBN 80-901824-0-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KOČIČKA, Pavel; BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
Průběžné sledování odborného časopisu Font.
Průběžné sledování odborného časopisu Typo.
Enclosed appendices
1x CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Excellent
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Název práce: Vizuální identita existujícího subjektu (funkční maketa grafického manuálu)
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru. Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.