Zadáním této diplomové práce byla vizuální identita existujícího subjektu a následné vytvoření grafického manuálu. Cílem se stal redesign společnosti ADC Blackfire, s.r.o. zabývající se prodejem a distribucí deskových a karetních her. Součástí práce se stal také redesign vybrané karetní hry s názvem Rodinný podnik. V dnešní době, kdy se trh spíše specializuje na digitální sféru herního průmyslu, vidím v kultivaci vizuálního prostředí manuálních her velký potenciál.
Výsledkem mé práce je vizuální identita, která odráží kvality vybrané firmy a dokáže ji důstojně prezentovat svým zákazníkům a partnerům. Základním výstupem mé práce se tak stává grafický manuál zastřešující veškerá potřebná pravidla pro užití značky, aby byla zachována její konzistentní prezentace. Vzhledem k potřebě ADC Blackfire prezentovat produkty byl za tímto účelem navržen i unikátní herní balíček karet, který jsem během své práce za pomoci navrženého firemního vizuálu prezentoval jako produkt.
Anotace v angličtině
Subject of the thesis is a visual identity of an existing subject and functional graphics manual mockup. The aim is redesign of company ADC Blackfire, s.r.o. which is engaged in selling and distribution of board and card games. Part of the work is also redesign of selected card game called Family Business. Nowadays, when the market is rather specialized in digital sphere of gaming industry, I see great potential in cultivation of visual environment of manual games.
The result of my work is a visual identity that reflects the quality of a selected company and can present itself to customers and partners. The main output of my work is graphic manual covering all the necessary branding rules to preserve its consistent presentation. Due to the need of ADC Blackfire to present products, a unique package of cards has been designed for this purpose which I presented as a product during my work with the proposed corporate visuals.
Zadáním této diplomové práce byla vizuální identita existujícího subjektu a následné vytvoření grafického manuálu. Cílem se stal redesign společnosti ADC Blackfire, s.r.o. zabývající se prodejem a distribucí deskových a karetních her. Součástí práce se stal také redesign vybrané karetní hry s názvem Rodinný podnik. V dnešní době, kdy se trh spíše specializuje na digitální sféru herního průmyslu, vidím v kultivaci vizuálního prostředí manuálních her velký potenciál.
Výsledkem mé práce je vizuální identita, která odráží kvality vybrané firmy a dokáže ji důstojně prezentovat svým zákazníkům a partnerům. Základním výstupem mé práce se tak stává grafický manuál zastřešující veškerá potřebná pravidla pro užití značky, aby byla zachována její konzistentní prezentace. Vzhledem k potřebě ADC Blackfire prezentovat produkty byl za tímto účelem navržen i unikátní herní balíček karet, který jsem během své práce za pomoci navrženého firemního vizuálu prezentoval jako produkt.
Anotace v angličtině
Subject of the thesis is a visual identity of an existing subject and functional graphics manual mockup. The aim is redesign of company ADC Blackfire, s.r.o. which is engaged in selling and distribution of board and card games. Part of the work is also redesign of selected card game called Family Business. Nowadays, when the market is rather specialized in digital sphere of gaming industry, I see great potential in cultivation of visual environment of manual games.
The result of my work is a visual identity that reflects the quality of a selected company and can present itself to customers and partners. The main output of my work is graphic manual covering all the necessary branding rules to preserve its consistent presentation. Due to the need of ADC Blackfire to present products, a unique package of cards has been designed for this purpose which I presented as a product during my work with the proposed corporate visuals.
Minimální rozsah prací:
Počet: 1x logo, 1x funkční maketa grafického manuálu, 4x plakát, 1x karetní hra (hrací balík)
Formát: 4x B1 s ukázkami prací
Popis realizace: Redesign velkoobchodu s deskovými a karetními hrami.
Výstup: nové logo a vizuální styl společnosti, design vybrané karetní hry a jejího obalu
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce, předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací:
Počet: 1x logo, 1x funkční maketa grafického manuálu, 4x plakát, 1x karetní hra (hrací balík)
Formát: 4x B1 s ukázkami prací
Popis realizace: Redesign velkoobchodu s deskovými a karetními hrami.
Výstup: nové logo a vizuální styl společnosti, design vybrané karetní hry a jejího obalu
Pravidelné konzultace v rámci semináře ke kvalifikační práci.
Postup realizace:
- září - teoretická část práce (bod 1. až 3, uvědomit si, kdo jsem a kam směřuji)
- říjen - předložení spektra variant, sběr a průběžné intenzivní studium zdrojů
- listopad, prosinec - pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžné práce na praktické části kvalifikační práce
- leden, únor - předložení adekvátně rozpracované praktické části kvalifikační práce, předložení rozpracované teoretické části kvalifikační práce v souladu s doporučenou osnovou
- březen - realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
Finalizace a odevzdání
- duben - finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce
Obhajoba
- červen - obhajoba + prezentace kvalifikační práce na CD/DVD (v podobě pro tisk)
Seznam doporučené literatury
KOČIČKA, Pavel, BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
NEUMEIER, Marty. The Brand Gap. Praha: AnFas, 2007. ISBN 978-80-254-2150-5.
HYLAND, Angus, BATEMAN, Steven. Symbol. Londýn: Laurence King, 2014. ISBN-13: 978-1780671840.
MCRANEY, David. Nejste tak chytří, jak si myslíte. Praha: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0268-5.
Seznam doporučené literatury
KOČIČKA, Pavel, BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
NEUMEIER, Marty. The Brand Gap. Praha: AnFas, 2007. ISBN 978-80-254-2150-5.
HYLAND, Angus, BATEMAN, Steven. Symbol. Londýn: Laurence King, 2014. ISBN-13: 978-1780671840.
MCRANEY, David. Nejste tak chytří, jak si myslíte. Praha: BizBooks, 2014. ISBN 978-80-265-0268-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Vizuální identita existujícího subjektu (funkční maketa grafického manuálu)
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 1
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru. Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.