Hlavním tématem této diplomové práce je publikace grafického manuálu, jejímž cílem je přesně, čistě a srozumitelně definovat a komunikovat standardy vizuálního stylu vesmírné agentury Planet Earth Space Agency, zkáceně PESA.
PESA je zaměřena na propojování a spolupráci co nejširšího spektra organizací zaměřených na vesmírný výzkum a realizaci jemu dedikovaných projeků a misí. Skrze propojování a jednotné koncepční směřování pak učinit takové lidské snažení obecně efektivnější.PESA je pak středobodem komunikace a zabývá se i agendou financování. V rámci financování se PESA věnuje zapojováním veřejnosti jako alternativního zdroje suplujícího standardními metodami nepokrytých částí projektových rozpočtů. Prezentování misí samotných, v jazyce vizuálně konzistentním, rozpoznatelným, čitelným a zájem vzbuzujícím, je základní koncept pro obsah grafického manuálu PESA platformy. Toho emanací jsou pečlivě nadefinované vizuální kontury všech klíčových částí misí. Transparentnost a čitelnost projektových rozpočtů a obrazových zpracování projektových struktur má také svoje nadefinované standrady.
Kromě zmíněných aplikací speciálních a unikátních pro PESA aktivity obsahuje manuál paletu nadefinovaných použití společných korporátním manuálům obecně. To zahrnuje použití loga a logotypu, povolených a zakázaných použití, barevností a to včetně barevnnosti obecně platné pro celou agenturu. V dalším plánu se pak manuál věnuje akcidenčním tiskovinám, zpracování kancelářského inventáře, uplatnění loga na vozovém parku, layoutu tiskovin publikačního portfolia PESA, standardizuje formu videoobsahu a v poslední řadě nastavuje způsob prezentace v rámci konferencí a přednášek.
Anotace v angličtině
This graphic manual standard kind of book and its components, as a main object of thesis, is created and designed to properly, clearly and reproducibly telegraph and comunicate visual style of space agency instutution, called Planet Earth Space Agency, the PESA in short.
The PESA is dedicated to unite efforts and activities of human kind from all around the world, make co-operation between participating parties, companies, space agencies, national and civil ones as effective as possible and help with founding of space exploration and space science projects and missions. Inspire and stimulate public to become part of such efforts, support their own favourite projects, on common standards of funding otherwise underfuned, and that in the form of crowdfunding. And the PESA, to be ideal plaform and central point to do exactly that, in the proper way, has its backbone mandatory policy the transparency and clearly understandable description of all projects phases and parts. This is achieved by unified and capable to comprehend vast diversities of individual missions. Cohesive design, instead of current days visualy eclectic approach, is the pillar of the PESA visual comunication.
Graphic manual define PESA visual style standards for the whole palette of traditional corporate identity entities, such as logotype, color families, typography, stationery and publications, together with very specific applications. Like the large amount of mission visual package elements for each of its steps in realization process and its presentation, video content footage layout styles, system for graphically represented projects structures graphs and the visual guidance to present company with aesthetical consistency at the public events like conferences, meetings and lectures.
graphic manual, visual style, corporate identity, space agency
Rozsah průvodní práce
101s. (57s.text a 22s.příloha)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem této diplomové práce je publikace grafického manuálu, jejímž cílem je přesně, čistě a srozumitelně definovat a komunikovat standardy vizuálního stylu vesmírné agentury Planet Earth Space Agency, zkáceně PESA.
PESA je zaměřena na propojování a spolupráci co nejširšího spektra organizací zaměřených na vesmírný výzkum a realizaci jemu dedikovaných projeků a misí. Skrze propojování a jednotné koncepční směřování pak učinit takové lidské snažení obecně efektivnější.PESA je pak středobodem komunikace a zabývá se i agendou financování. V rámci financování se PESA věnuje zapojováním veřejnosti jako alternativního zdroje suplujícího standardními metodami nepokrytých částí projektových rozpočtů. Prezentování misí samotných, v jazyce vizuálně konzistentním, rozpoznatelným, čitelným a zájem vzbuzujícím, je základní koncept pro obsah grafického manuálu PESA platformy. Toho emanací jsou pečlivě nadefinované vizuální kontury všech klíčových částí misí. Transparentnost a čitelnost projektových rozpočtů a obrazových zpracování projektových struktur má také svoje nadefinované standrady.
Kromě zmíněných aplikací speciálních a unikátních pro PESA aktivity obsahuje manuál paletu nadefinovaných použití společných korporátním manuálům obecně. To zahrnuje použití loga a logotypu, povolených a zakázaných použití, barevností a to včetně barevnnosti obecně platné pro celou agenturu. V dalším plánu se pak manuál věnuje akcidenčním tiskovinám, zpracování kancelářského inventáře, uplatnění loga na vozovém parku, layoutu tiskovin publikačního portfolia PESA, standardizuje formu videoobsahu a v poslední řadě nastavuje způsob prezentace v rámci konferencí a přednášek.
Anotace v angličtině
This graphic manual standard kind of book and its components, as a main object of thesis, is created and designed to properly, clearly and reproducibly telegraph and comunicate visual style of space agency instutution, called Planet Earth Space Agency, the PESA in short.
The PESA is dedicated to unite efforts and activities of human kind from all around the world, make co-operation between participating parties, companies, space agencies, national and civil ones as effective as possible and help with founding of space exploration and space science projects and missions. Inspire and stimulate public to become part of such efforts, support their own favourite projects, on common standards of funding otherwise underfuned, and that in the form of crowdfunding. And the PESA, to be ideal plaform and central point to do exactly that, in the proper way, has its backbone mandatory policy the transparency and clearly understandable description of all projects phases and parts. This is achieved by unified and capable to comprehend vast diversities of individual missions. Cohesive design, instead of current days visualy eclectic approach, is the pillar of the PESA visual comunication.
Graphic manual define PESA visual style standards for the whole palette of traditional corporate identity entities, such as logotype, color families, typography, stationery and publications, together with very specific applications. Like the large amount of mission visual package elements for each of its steps in realization process and its presentation, video content footage layout styles, system for graphically represented projects structures graphs and the visual guidance to present company with aesthetical consistency at the public events like conferences, meetings and lectures.
graphic manual, visual style, corporate identity, space agency
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1x logo, 6x plakáty
Formát: 6x A6 - B1 prezentace prací
Popis realizace: Vypracování identity a vizuálního jazyka nové a nezavedené vesmírné agentury.
Výstup: minimálně 1 ks logo a 6 ks plakátů s aplikacemi vizuálního stylu.
Průběžné plnění úkolu dle pokynu vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Studium aktivit současných vesmírných agentur pro získání představy požadavků na jim sloužícímu grafickému manuálu. Vytyčení realizovatelných dimenzí práce).
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Zásady pro vypracování
Minimální rozsah prací
Počet: 1x logo, 6x plakáty
Formát: 6x A6 - B1 prezentace prací
Popis realizace: Vypracování identity a vizuálního jazyka nové a nezavedené vesmírné agentury.
Výstup: minimálně 1 ks logo a 6 ks plakátů s aplikacemi vizuálního stylu.
Průběžné plnění úkolu dle pokynu vedoucího práce (a příp. konzultanta, je-li stanoven) a pravidelné konzultace do termínu.
Postup realizace:
1) listopad Teoretická část práce: (bod 1. - 3. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam směřuji - dříve, nežli začnu pracovat). Z toho vyplývá výběr tématu a cíl práce.
Studium aktivit současných vesmírných agentur pro získání představy požadavků na jim sloužícímu grafickému manuálu. Vytyčení realizovatelných dimenzí práce).
Praktická práce: sběr materiálů a průběžné intenzivní studium zdrojů.
2) prosinec Předložení řady skic a variant řešení.
3) leden Varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce.
4) únor Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou.
5) březen Realizace výsledného projektu, předložení pracovní verze kompletní teoretické práce.
6) duben Finalizace a odevzdání: (finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce, příprava prezentace, odevzdání obou částí práce pro udělení zápočtu).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin: Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Náchod: Agentura a nakladatelství Manuál, 1994. ISBN 80-901824-0-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KOČIČKA, Pavel; BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
Průběžné sledování odborného časopisu Font.
Průběžné sledování odborného časopisu Typo.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEJ, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin: Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
BERAN, Vladimír. Typografický manuál. Náchod: Agentura a nakladatelství Manuál, 1994. ISBN 80-901824-0-2.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
KOČIČKA, Pavel; BLAŽEK, Filip. Praktická typografie. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
Průběžné sledování odborného časopisu Font.
Průběžné sledování odborného časopisu Typo.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Hodnocení z obhajoby práce
Výborně
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název práce: Vizuální identita neexistujícího subjektu - Planet Earth Space Agency
Navržená známka vedoucího práce: 1
Navržená známka oponenta: 2
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru. Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.