Tato bakalářská práce se zabývá použitím vybraných metod dramatické výchovy při vzdělávání dvou a tříletých dětí. Jejím cílem je seznámit čtenáře s charakteristikou této věkové skupiny. Na základě té jsou vybrány metody vhodné pro tento věk.
První kapitola je zaměřena na osobnost dítěte v raném dětství a práci s ním z pohledu předškolního pedagoga.
Druhá část se již blíže věnuje představení dramatické výchovy a jejím metodám. Také je zde uvedeno jejich dělení dle J. Valenty. To je v práci i nadále využíváno.
Ve třetí kapitole je seznámení s dětskou skupinou Javorová. Představují se zde konkrétní charakteristiky použitých metod DV a jejich praktické využití v DS Javorová. Popisuje konkrétní činnosti s dětmi a jejich reflexe. Porovnání jejich náročnosti a vhodnosti jejich výběru.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with an application of selected methods of dramatic education for two and three year old children. The aim of the thesis is to present the characteristic of this age to readers. The appropriate methods are chosen based on these age characteristics.
The first chapter focuses on a child´s personality in his/her early childhood and on an interaction with a preschool teacher.
The second chapter is dedicated to a closer introduction of the dramatic education and its methods. The chapter also includes the classification of the methods according to J.Valenta. This classification is applied throughout the thesis.
The third chapter presents the children´s group Javorová as well as the particular characteristics of used methods of DE (dramatic education) and their field application in CG (children´s group) Javorová. It describes particular activities with children and their reflections. These activities are then compared in terms of their difficulty and appropriateness.
Keywords
rané dětství, dvou a tříleté dítě, vývojová psychologie, osobnost pedagoga, předškolní vzdělávání, dětská skupina, mateřská škola, dramatická výchova, metoda
Keywords in English
early childhood, two and three year old child, evolutionary psychology, personality of a schoolteacher, preschool education, children´s group, nursery school, dramatic education, method
Length of the covering note
49 s.(68 942)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá použitím vybraných metod dramatické výchovy při vzdělávání dvou a tříletých dětí. Jejím cílem je seznámit čtenáře s charakteristikou této věkové skupiny. Na základě té jsou vybrány metody vhodné pro tento věk.
První kapitola je zaměřena na osobnost dítěte v raném dětství a práci s ním z pohledu předškolního pedagoga.
Druhá část se již blíže věnuje představení dramatické výchovy a jejím metodám. Také je zde uvedeno jejich dělení dle J. Valenty. To je v práci i nadále využíváno.
Ve třetí kapitole je seznámení s dětskou skupinou Javorová. Představují se zde konkrétní charakteristiky použitých metod DV a jejich praktické využití v DS Javorová. Popisuje konkrétní činnosti s dětmi a jejich reflexe. Porovnání jejich náročnosti a vhodnosti jejich výběru.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with an application of selected methods of dramatic education for two and three year old children. The aim of the thesis is to present the characteristic of this age to readers. The appropriate methods are chosen based on these age characteristics.
The first chapter focuses on a child´s personality in his/her early childhood and on an interaction with a preschool teacher.
The second chapter is dedicated to a closer introduction of the dramatic education and its methods. The chapter also includes the classification of the methods according to J.Valenta. This classification is applied throughout the thesis.
The third chapter presents the children´s group Javorová as well as the particular characteristics of used methods of DE (dramatic education) and their field application in CG (children´s group) Javorová. It describes particular activities with children and their reflections. These activities are then compared in terms of their difficulty and appropriateness.
Keywords
rané dětství, dvou a tříleté dítě, vývojová psychologie, osobnost pedagoga, předškolní vzdělávání, dětská skupina, mateřská škola, dramatická výchova, metoda
Keywords in English
early childhood, two and three year old child, evolutionary psychology, personality of a schoolteacher, preschool education, children´s group, nursery school, dramatic education, method
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Research Plan
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Recommended resources
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068- 105-5.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. ISBN 80-901660-6-7.\\
Recommended resources
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0020-8.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy. Praha: Artama, 1992. ISBN 80-7068- 105-5.\\
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.\\
ŠVAŘÍČEK, Roman a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\
MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. ISBN 80-901660-6-7.\\