- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Podpora rozvoje řeči u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve vybrané MŠ v Karlovarském kraji
Hlavní téma v angličtině
Support for the speech development of children with impaired communication skills at preschool age in a selected nursery school in Karlovy Vary region
Název dle studenta
Podpora rozvoje řeči u dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností ve vybrané MŠ v Karlovarském kraji
Název dle studenta v angličtině
Support for the speech development in children with impaired communication skills at preschool age in a selected nursery school in Karlovy Vary region.
Bakalářská práce se zabývala podporou rozvoje řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. Byla rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly se věnovaly teoretickým poznatkům z oblasti komunikačních schopností dětí předškolního věku. Byly zde popsány základní pojmy, specifika dětí předškolního věku, narušená komunikační schopnost a její druhy a také kompetence učitele v prevenci narušené komunikační schopnosti. Čtvrtá kapitola se věnovala podpoře rozvoje řeči u vybraných dětí a zkoumala její výsledky formou kvalitativního výzkumu.
Hlavní cíl bakalářské práce, tedy zjistit, jaký vliv má nadstandardní činnost logopedické preventistky na rozvoj řeči dětí s narušenou komunikační schopností, byl splněn. Bylo zjištěno, že má na výsledky dětí pozitivní vliv.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis was dealing with the support and development of speech of
children with communication disorder. It was divided into four parts. The first three
chapters were devoted to the theoretical framework of communication skills of preschool
children. There were described the basic concepts, specifics of preschool children,
communication disorder and forms of it, and also the competences of a teacher in the field
of prevention of communication disorder. The fourth chapter was focused on support and
development of the speech on a selected sample of children and explored the results in a
form of qualitative research.
The main objective of the thesis was to determine the effect of the additional activity of a
speech therapist of children with a communication disorder. In the research, it was found
out that this activity has a positive influence on the speech development of the children.
Klíčová slova
Komunikace, jazyk, řeč, podpora rozvoje řeči, předškolní věk, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči, logopedická prevence, předškolní vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Communication, language, speech, support the development of speech, preschool age, impaired communication skills, speech development, speech therapy prevention, preschool education.
Rozsah průvodní práce
53 s. (87 527 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala podporou rozvoje řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. Byla rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly se věnovaly teoretickým poznatkům z oblasti komunikačních schopností dětí předškolního věku. Byly zde popsány základní pojmy, specifika dětí předškolního věku, narušená komunikační schopnost a její druhy a také kompetence učitele v prevenci narušené komunikační schopnosti. Čtvrtá kapitola se věnovala podpoře rozvoje řeči u vybraných dětí a zkoumala její výsledky formou kvalitativního výzkumu.
Hlavní cíl bakalářské práce, tedy zjistit, jaký vliv má nadstandardní činnost logopedické preventistky na rozvoj řeči dětí s narušenou komunikační schopností, byl splněn. Bylo zjištěno, že má na výsledky dětí pozitivní vliv.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis was dealing with the support and development of speech of
children with communication disorder. It was divided into four parts. The first three
chapters were devoted to the theoretical framework of communication skills of preschool
children. There were described the basic concepts, specifics of preschool children,
communication disorder and forms of it, and also the competences of a teacher in the field
of prevention of communication disorder. The fourth chapter was focused on support and
development of the speech on a selected sample of children and explored the results in a
form of qualitative research.
The main objective of the thesis was to determine the effect of the additional activity of a
speech therapist of children with a communication disorder. In the research, it was found
out that this activity has a positive influence on the speech development of the children.
Klíčová slova
Komunikace, jazyk, řeč, podpora rozvoje řeči, předškolní věk, narušená komunikační schopnost, vývoj řeči, logopedická prevence, předškolní vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Communication, language, speech, support the development of speech, preschool age, impaired communication skills, speech development, speech therapy prevention, preschool education.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3008-0.\\
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.\\
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.\\
LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Ilustrace Patricie Koubská. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0381-0.\\
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3008-0.\\
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8.\\
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.\\
KUTÁLKOVÁ, Dana. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.\\
LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Ilustrace Patricie Koubská. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0381-0.\\