Tato práce se v teoretické části zabývá hudebními činnostmi v MŠ, jejich významem a dělením. Dále obsahuje seznámení s odbornou literaturou týkající se hudebně pohybových, instrumentálních, poslechových a pěveckých. Podrobněji se dotýká hlasové výchovy v MŠ, která úzce souvisejí s tématem této bakalářské práce, tedy sborovým zpěvem v MŠ. Praktická část je pak věnována pěveckému sboru Ptáčata z Mariánských Lázní, konkrétně zahrnuje metody práce se sborem v oblasti hlasových, dechových
a artikulačních průpravných cvičení. Předkládá vhodnou literaturu i notový materiál, který s tímto tématem koresponduje. V závěru v poznámkovém aparátu a přílohách dokládá informace i obrázky o dalších pěveckých sborech v Mariánských Lázních a společných vystoupeních dětí z pěveckého sboru Ptáčata.
Annotation in English
In the theoretical part the Bachelor thesis deals with musical activities in the kindergartens, their meaning and division. It also includes familiarization with the literature regarding the music and movement, instrumental, listening and singing activities. In detail it describes voice education in the kindergartens, which is closely related to the topic of this thesis, the choir singing in the kindergartens. The practical part is dedicated
to the choir called Birds of Mariánské Lázně. It specifically includes methods of work with the choir in areas of voice, breathing and articulation training exercises. This is submitted by an appropriate literature and music material, which corresponds to the topic. At the end of the footnotes and annexes, information and pictures of other choirs in Mariánské Lázně and joint performances of the children choir Birds are included.
Musical activities, choir singing, preschool child, motivation, training exercises, breathing support, tone formation, articulation, resonance
Length of the covering note
63 s. (74 366)XIV
Language
CZ
Annotation
Tato práce se v teoretické části zabývá hudebními činnostmi v MŠ, jejich významem a dělením. Dále obsahuje seznámení s odbornou literaturou týkající se hudebně pohybových, instrumentálních, poslechových a pěveckých. Podrobněji se dotýká hlasové výchovy v MŠ, která úzce souvisejí s tématem této bakalářské práce, tedy sborovým zpěvem v MŠ. Praktická část je pak věnována pěveckému sboru Ptáčata z Mariánských Lázní, konkrétně zahrnuje metody práce se sborem v oblasti hlasových, dechových
a artikulačních průpravných cvičení. Předkládá vhodnou literaturu i notový materiál, který s tímto tématem koresponduje. V závěru v poznámkovém aparátu a přílohách dokládá informace i obrázky o dalších pěveckých sborech v Mariánských Lázních a společných vystoupeních dětí z pěveckého sboru Ptáčata.
Annotation in English
In the theoretical part the Bachelor thesis deals with musical activities in the kindergartens, their meaning and division. It also includes familiarization with the literature regarding the music and movement, instrumental, listening and singing activities. In detail it describes voice education in the kindergartens, which is closely related to the topic of this thesis, the choir singing in the kindergartens. The practical part is dedicated
to the choir called Birds of Mariánské Lázně. It specifically includes methods of work with the choir in areas of voice, breathing and articulation training exercises. This is submitted by an appropriate literature and music material, which corresponds to the topic. At the end of the footnotes and annexes, information and pictures of other choirs in Mariánské Lázně and joint performances of the children choir Birds are included.
Musical activities, choir singing, preschool child, motivation, training exercises, breathing support, tone formation, articulation, resonance
Research Plan
1. Shromáždění literatury a analýza zdrojů pro zpracování bakalářské práce (do října 2016)
2. Prostudování materiálů a vypracování osnovy bakalářské práce (do prosince 2016)
3. Zpracování jednotlivých kapitol (do února 2017)
4. Zpracování přílohové části (do února 2017)
5. Průběžné konzultace s vedoucí bakalářské práce (říjen, prosinec, únor)
Research Plan
1. Shromáždění literatury a analýza zdrojů pro zpracování bakalářské práce (do října 2016)
2. Prostudování materiálů a vypracování osnovy bakalářské práce (do prosince 2016)
3. Zpracování jednotlivých kapitol (do února 2017)
4. Zpracování přílohové části (do února 2017)
5. Průběžné konzultace s vedoucí bakalářské práce (říjen, prosinec, únor)
Recommended resources
LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 73 s. ISBN 978-80-262-0381-0.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006, 165 s. ISBN 80-86307-26-3.
RAKOVÁ, Milena, Ljuba ŠTÍPLOVÁ a Alena TICHÁ. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 178 s. ISBN 978-80-7367-543-1.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-80-262-0020-8.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Vydání první. Praha: Portál, 2012, 150 stran. ISBN 978-80-262-0097-0.
TICHÁ, Alena a Milena RAKOVÁ. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími: od narození do 8 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 166 s. ISBN 978-80-7367-100-6.
Recommended resources
LIPNICKÁ, Milena. Logopedická prevence v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 73 s. ISBN 978-80-262-0381-0.
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006, 165 s. ISBN 80-86307-26-3.
RAKOVÁ, Milena, Ljuba ŠTÍPLOVÁ a Alena TICHÁ. Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 178 s. ISBN 978-80-7367-543-1.
SVOBODOVÁ, Eva a Hana ŠVEJDOVÁ. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-80-262-0020-8.
ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Hrajeme si s písničkou: zpěvník s návody na hry pro děti. Vydání první. Praha: Portál, 2012, 150 stran. ISBN 978-80-262-0097-0.
TICHÁ, Alena a Milena RAKOVÁ. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími: od narození do 8 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 166 s. ISBN 978-80-7367-100-6.