Absolventská práce srovnává preprimární vzdělávání v České republice a ve Švédsku. V jednotlivých kapitolách vyhledává základní rozdíly a shody ve vzdělávání dětí v obou zemích. Popisuje využití spolupráce dvou konkrétních mateřských škol při předávání pedagogických postupů, metod, zkušeností, a způsobů práce. Dále zpracovává využití vzájemných kulturních a národních inspirací do vzdělávacího programu mateřských škol. Závěry v práci jsou získány dlouhodobou výměnou zkušeností a získáváním informací
z reálného provozu.
Anotace v angličtině
The thesis compares pre-primary education in the Czech Republic and in Sweden.
It focuses on consensus and fundamental differences in a children's education in both countries. It describes a cooperation between two specific nursery schools and their sharing of educational techniques, methods, experience and manners of workd. Further it describes the usefulness of incorporating mutual cultural and national inspirations into the educational curriculum of nursery schools. The conclusions of the thesis are gained from
a long-term exchange of experience and obtaining of information from every day work with the children.
Absolventská práce srovnává preprimární vzdělávání v České republice a ve Švédsku. V jednotlivých kapitolách vyhledává základní rozdíly a shody ve vzdělávání dětí v obou zemích. Popisuje využití spolupráce dvou konkrétních mateřských škol při předávání pedagogických postupů, metod, zkušeností, a způsobů práce. Dále zpracovává využití vzájemných kulturních a národních inspirací do vzdělávacího programu mateřských škol. Závěry v práci jsou získány dlouhodobou výměnou zkušeností a získáváním informací
z reálného provozu.
Anotace v angličtině
The thesis compares pre-primary education in the Czech Republic and in Sweden.
It focuses on consensus and fundamental differences in a children's education in both countries. It describes a cooperation between two specific nursery schools and their sharing of educational techniques, methods, experience and manners of workd. Further it describes the usefulness of incorporating mutual cultural and national inspirations into the educational curriculum of nursery schools. The conclusions of the thesis are gained from
a long-term exchange of experience and obtaining of information from every day work with the children.
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Zásady pro vypracování
1. Zpracování projektu práce\\
2. Sběr a analýza odborné literatury\\
3. Realizace projektu práce\\
4. Závěry a doporučení pro praxi\\
5. Zpracování a odevzdání DP, BP i v elektronické podobě\\
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.\\
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.\\
PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: WoltersKluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-675-4.\\
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0870-9.\\
SYSLOVÁ, Z., I. BORKOVCOVÁ a J. PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: WoltersKluwer ČR, 2014. ISBN 978-80-7478-354-8.\\
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.\\
PRŮCHA, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.\\
PRŮCHA, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: WoltersKluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-675-4.\\
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0870-9.\\
SYSLOVÁ, Z., I. BORKOVCOVÁ a J. PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: WoltersKluwer ČR, 2014. ISBN 978-80-7478-354-8.\\