Tato bakalářská práce zkoumá vývoj maloobchodní sítě v centru města Klatovy po roce 1989. Teoretická část práce se zabývá vývojem maloobchodu a maloobchodní sítě v České republice po roce 1989, a problémem atraktivity center měst a možnostmi zatraktivnění. V praktické části je porovnán stav maloobchodní sítě v centru Klatov v letech 1989 a 2017. Důležitou částí je dotazníkové šetření prováděné mezi maloobchodníky, zaměřené především na vliv velkoplošných maloobchodních jednotek a také na to jak vnímají atraktivitu středu města a co by bylo případně možné udělat pro její zlepšení. Na základě výsledků, jsou poté navrhovány možnosti pro zlepšení atraktivity.
Annotation in English
This bachelor thesis examines the development of the retail network in the center of Klatovy after 1989. Focus of the theoretical part of the thesis is development of the retail and the retail network in the Czech Republic after 1989, and the problem of the attractiveness of the city centers and the possibilities of making it more attractive. The practical part of the thesis compares the state of the retail network in the center of Klatovy between 1989 and 2017. An important part is the questionnaire survey conducted between retailers focusing mainly on the influence of large retail units and also on how they perceive the attractiveness of the city center and what could possibly be done for its improvement. Based on the results, possible options for improving attractiveness are then proposed.
Keywords
Klatovy, maloobchod, maloobchodní síť, maloobchodníci, střed města, dotazníkové šetření, atraktivita středu města
Keywords in English
Klatovy, retail, retail network, retailers, city center, questionnaire survey, attractiveness of the city center
Length of the covering note
67 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce zkoumá vývoj maloobchodní sítě v centru města Klatovy po roce 1989. Teoretická část práce se zabývá vývojem maloobchodu a maloobchodní sítě v České republice po roce 1989, a problémem atraktivity center měst a možnostmi zatraktivnění. V praktické části je porovnán stav maloobchodní sítě v centru Klatov v letech 1989 a 2017. Důležitou částí je dotazníkové šetření prováděné mezi maloobchodníky, zaměřené především na vliv velkoplošných maloobchodních jednotek a také na to jak vnímají atraktivitu středu města a co by bylo případně možné udělat pro její zlepšení. Na základě výsledků, jsou poté navrhovány možnosti pro zlepšení atraktivity.
Annotation in English
This bachelor thesis examines the development of the retail network in the center of Klatovy after 1989. Focus of the theoretical part of the thesis is development of the retail and the retail network in the Czech Republic after 1989, and the problem of the attractiveness of the city centers and the possibilities of making it more attractive. The practical part of the thesis compares the state of the retail network in the center of Klatovy between 1989 and 2017. An important part is the questionnaire survey conducted between retailers focusing mainly on the influence of large retail units and also on how they perceive the attractiveness of the city center and what could possibly be done for its improvement. Based on the results, possible options for improving attractiveness are then proposed.
Keywords
Klatovy, maloobchod, maloobchodní síť, maloobchodníci, střed města, dotazníkové šetření, atraktivita středu města
Keywords in English
Klatovy, retail, retail network, retailers, city center, questionnaire survey, attractiveness of the city center
Research Plan
Proveďte shrnutí faktorů ovlivňujících vývoj maloobchodní sítě v České republice po roce 1989.
Analyzujte vývoj maloobchodní sítě ve městě Klatovy.
Zjistěte, jak hypermarkety ovlivňují maloobchodní síť ve středu města.
Proveďte vlastní empirický výzkum.
Navrhněte případná opatření na posílení maloobchodu v centru města.
Research Plan
Proveďte shrnutí faktorů ovlivňujících vývoj maloobchodní sítě v České republice po roce 1989.
Analyzujte vývoj maloobchodní sítě ve městě Klatovy.
Zjistěte, jak hypermarkety ovlivňují maloobchodní síť ve středu města.
Proveďte vlastní empirický výzkum.
Navrhněte případná opatření na posílení maloobchodu v centru města.
Recommended resources
KŘIŽAN, František, LAUKO, Viliam. Geografia maloobchodu. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, s. 196. ISBN 978-80-223-3542-3.
JEŽEK, Jiří. Vliv velkoplošných obchodních center na maloobchodní síť v centru města Plzně. In: Sborník z konference Regio 2001, 1. díl. Cheb: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. s. 89-98. ISBN 80-7082-791-2.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby. Praha: Karolinum, s. 245. ISBN 978-80-246-1951-4.
SZCZYRBA, Zdeněk. Geografie obchodu - se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, s. 91. ISBN 80-244-1453-8.
SZCZYRBA, Zdeněk. Maloobchod v České republice po roce 1989: vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, s.126. ISBN 80-244-1274-8.
Recommended resources
KŘIŽAN, František, LAUKO, Viliam. Geografia maloobchodu. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, s. 196. ISBN 978-80-223-3542-3.
JEŽEK, Jiří. Vliv velkoplošných obchodních center na maloobchodní síť v centru města Plzně. In: Sborník z konference Regio 2001, 1. díl. Cheb: Západočeská univerzita v Plzni, 2011. s. 89-98. ISBN 80-7082-791-2.
SPILKOVÁ, Jana. Geografie maloobchodu a spotřeby. Praha: Karolinum, s. 245. ISBN 978-80-246-1951-4.
SZCZYRBA, Zdeněk. Geografie obchodu - se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006, s. 91. ISBN 80-244-1453-8.
SZCZYRBA, Zdeněk. Maloobchod v České republice po roce 1989: vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005, s.126. ISBN 80-244-1274-8.