Tlak je shluk částic v těsném prostoru, stejně jako byli namačkaní účastníci klání, když se přišli podívat co se to děje, i jejich vnitřní částice byly natěsno. Mým úkolem je pomocí časopisu jako média tyto pochody stimulovat dokumentací a sdílením, vytvořit platformu pro všechny, kteří v sobě mají nějaké to pnutí.
Annotation in English
TLAK means pressure, it is a concentration of particles in a closed space, similarly concentrated as the atmosphere of the events, that were connected with my activity. My task is to stimulate the minds of all by documentation and sharing of everything, that tends to be expressive.
Tlak je shluk částic v těsném prostoru, stejně jako byli namačkaní účastníci klání, když se přišli podívat co se to děje, i jejich vnitřní částice byly natěsno. Mým úkolem je pomocí časopisu jako média tyto pochody stimulovat dokumentací a sdílením, vytvořit platformu pro všechny, kteří v sobě mají nějaké to pnutí.
Annotation in English
TLAK means pressure, it is a concentration of particles in a closed space, similarly concentrated as the atmosphere of the events, that were connected with my activity. My task is to stimulate the minds of all by documentation and sharing of everything, that tends to be expressive.
Minimální rozsah prací:
počet: časopis 20x, lněné tašky s potiskem 2x, propagační plakáty 2x
formát: tiskovina formátu A3, plakáty formátu B1, tašky formátu A4
popis realizace: Koncepce, grafická úprava a následná redakce časopisu na základě tzv "sketchbattle" tj. adjustace prací různých autorů na zadaná témata a techniky dle hierarchie slov odvíjejících se od hlavního tématu čísla.
Výstup: Časopis s měkkou vazbou A3, min. počet stran 30, s vloženými autorskými originály v nákladu min. 20 kusů
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo
ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad: Teoretická část práce:
(bod 1. až 2. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam
směřuji - dříve, nežli začnu pracovat), výběr témat jednotlivých rubrik a jejich předběžná konzultace s budoucími autory, výběr autorů a vytváření sítě umělců, kteří se budou na díle podílet,Praktická práce - sběr materiálů a intenzivní studium zdrojů
2) prosinec: Předložení řady skic a variant řešení
3) leden: volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce, typografická příprava (výběr písmové rodiny a její korekce), navázání kontaktu s tiskárnami a rešerše možností tisku, oslovení všech s výslednou podobou témat - zadání práce
4) únor: Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou, příprava PR a koncepce, finalizace kompletace realizovaných prací oslovených umělců, varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce
5) březen: realizace výsledného projektu, tisk autorských tisků předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
6) duben: Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Research Plan
Minimální rozsah prací:
počet: časopis 20x, lněné tašky s potiskem 2x, propagační plakáty 2x
formát: tiskovina formátu A3, plakáty formátu B1, tašky formátu A4
popis realizace: Koncepce, grafická úprava a následná redakce časopisu na základě tzv "sketchbattle" tj. adjustace prací různých autorů na zadaná témata a techniky dle hierarchie slov odvíjejících se od hlavního tématu čísla.
Výstup: Časopis s měkkou vazbou A3, min. počet stran 30, s vloženými autorskými originály v nákladu min. 20 kusů
Pro úspěšné získání zápočtu je nezbytné v rámci pravidelné docházky na výuku seminářů ke kvalifikační práci 1x týdně předkládat průběžně rozpracované dílo
ke konzultaci vedoucímu práce (případně konzultantovi je-li stanoven).
Postup realizace:
1) listopad: Teoretická část práce:
(bod 1. až 2. - uvědomit si, kdo jsem, odkud přicházím, kam
směřuji - dříve, nežli začnu pracovat), výběr témat jednotlivých rubrik a jejich předběžná konzultace s budoucími autory, výběr autorů a vytváření sítě umělců, kteří se budou na díle podílet,Praktická práce - sběr materiálů a intenzivní studium zdrojů
2) prosinec: Předložení řady skic a variant řešení
3) leden: volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce, typografická příprava (výběr písmové rodiny a její korekce), navázání kontaktu s tiskárnami a rešerše možností tisku, oslovení všech s výslednou podobou témat - zadání práce
4) únor: Předložení adekvátně rozpracované praktické části závěrečné práce, předložení rozpracované teoretické části závěrečné práce v souladu s doporučenou osnovou, příprava PR a koncepce, finalizace kompletace realizovaných prací oslovených umělců, varianty pracovní verze, volba nejvhodnější varianty, průběžná práce na praktické části závěrečné práce
5) březen: realizace výsledného projektu, tisk autorských tisků předložení pracovní verze kompletní teoretické práce
6) duben: Finalizace a odevzdání:
(finalizace projektu, dokončení teoretické i praktické části práce,
odevzdání obou částí práce včetně uložení kompletní finální verze práce na CD/DVD (v podobě pro tisk).
Obhajoba:
červen - obhajoba + ve vybraných ateliérech prezentace kvalifikační práce prostřednictvím Flash disku.
Recommended resources
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in Action. 1. vyd. Praha: Uměleckoprůmyslové Museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
FRUTIGER, Adrian. Nachdenken über Zeichen und Schrift. Bern [u.a.]: Haupt, 2005. ISBN 3258068119.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. RŮŽIČKOVÁ. Praha: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout: velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
HUDEČKOVÁ, Veronika a Zuzana LEDNICKÁ (eds.). Zdeněk Ziegler: for eyes only. Praha: Terra cultura, 2012. ISBN 978-80-905155-0-5.
SRP, Karel, Polana BREGANTOVÁ a Lenka BYDŽOVSKÁ. Karel Teige a typografie: asymetrická harmonie. Praha: Arbor vitae, 2009. ISBN 978-80-86903-93-4.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
Recommended resources
JANÁKOVÁ, Iva. Ladislav Sutnar - Praha - New York - design in Action. 1. vyd. Praha: Uměleckoprůmyslové Museum, 2003. ISBN 80-7101-050-2.
FRUTIGER, Adrian. Nachdenken über Zeichen und Schrift. Bern [u.a.]: Haupt, 2005. ISBN 3258068119.
POULIN, Richard. Jazyk grafického designu: ilustrovaná příručka vysvětlující hlavní principy designu. RŮŽIČKOVÁ. Praha: Slovart, 2012. ISBN 978-80-7391-552-0.
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Layout: velký průvodce grafickou úpravou. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
HUDEČKOVÁ, Veronika a Zuzana LEDNICKÁ (eds.). Zdeněk Ziegler: for eyes only. Praha: Terra cultura, 2012. ISBN 978-80-905155-0-5.
SRP, Karel, Polana BREGANTOVÁ a Lenka BYDŽOVSKÁ. Karel Teige a typografie: asymetrická harmonie. Praha: Arbor vitae, 2009. ISBN 978-80-86903-93-4.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
Enclosed appendices
1 CD,
Appendices bound in thesis
illustrations, portraits
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Thesis defence evaluation
Good
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Navržená známka vedoucího práce:
Navržená známka oponenta:
V úvodu obhajoby byla představena vysokoškolská kvalifikační práce formou nainstalovaného díla ve výstavním prostoru.
Komise byla podrobně seznámena s hodnocením vedoucího práce a posudkem oponenta včetně navrhované známky. Dále byla komise seznámena i s teoretickou částí vysokoškolské kvalifikační práce.