Předmětem předložené práce bylo navrhnout strategii, jež pomůže vybrané firmě získat nové zákazníky na německém trhu a zvýšit tak objem tržeb.
Na základě provedené literární rešerše, jejíž poznatky byly zformulovány v teoretické části předkládané práce, autorka zvolila strategii penetrace, která v rámci dosažení většího tržního podílu doporučuje zvýšit marketingové úsilí na daném trhu. Toto marketingové úsilí bylo v praktické části práce zformulováno do podoby marketingové strategie, jejíž tvorba následovala kroky doporučené odbornou literaturou v první části práce. Autorka provedla podrobnou marketingovou situční analýzu, která byla posléze vyhodnocena pomocí matice SWOT. Na základě tohoto vyhodnocení byly navrženy strategiecké cíle. Práce se věnuje jednomu z navržených cílů, a to právě tomu, jež se týká zvýšení povědomí o firmě na německém trhu. Pro tento dílčí cíl je navržena strategie značky a s ní související komunikační mix, který respektuje potřeby a charakteristiky zákazníků. Úspěšnost této strategie je v závěru práce hodnocena pomocí velikosti tržeb a velikosti čistého zisku.
Anotace v angličtině
Předmětem předložené práce bylo navrhnout strategii, jež pomůže vybrané firmě získat nové zákazníky na německém trhu a zvýšit tak objem tržeb.
Na základě provedené literární rešerše, jejíž poznatky byly zformulovány v teoretické části předkládané práce, autorka zvolila strategii penetrace, která v rámci dosažení většího tržního podílu doporučuje zvýšit marketingové úsilí na daném trhu. Toto marketingové úsilí bylo v praktické části práce zformulováno do podoby marketingové strategie, jejíž tvorba následovala kroky doporučené odbornou literaturou v první části práce. Autorka provedla podrobnou marketingovou situční analýzu, která byla posléze vyhodnocena pomocí matice SWOT. Na základě tohoto vyhodnocení byly navrženy strategiecké cíle. Práce se věnuje jednomu z navržených cílů, a to právě tomu, jež se týká zvýšení povědomí o firmě na německém trhu. Pro tento dílčí cíl je navržena strategie značky a s ní související komunikační mix, který respektuje potřeby a charakteristiky zákazníků. Úspěšnost této strategie je v závěru práce hodnocena pomocí velikosti tržeb a velikosti čistého zisku.
Klíčová slova
německý trh, automobilový průmysl, strategie, strategické řízení, logistický a výrobní software, B2B trh, marketing, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
German market, car industry, strategy, strategy management, logistics and manufacturing software, B2B market, marketing, marketing communication mix
Rozsah průvodní práce
92
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem předložené práce bylo navrhnout strategii, jež pomůže vybrané firmě získat nové zákazníky na německém trhu a zvýšit tak objem tržeb.
Na základě provedené literární rešerše, jejíž poznatky byly zformulovány v teoretické části předkládané práce, autorka zvolila strategii penetrace, která v rámci dosažení většího tržního podílu doporučuje zvýšit marketingové úsilí na daném trhu. Toto marketingové úsilí bylo v praktické části práce zformulováno do podoby marketingové strategie, jejíž tvorba následovala kroky doporučené odbornou literaturou v první části práce. Autorka provedla podrobnou marketingovou situční analýzu, která byla posléze vyhodnocena pomocí matice SWOT. Na základě tohoto vyhodnocení byly navrženy strategiecké cíle. Práce se věnuje jednomu z navržených cílů, a to právě tomu, jež se týká zvýšení povědomí o firmě na německém trhu. Pro tento dílčí cíl je navržena strategie značky a s ní související komunikační mix, který respektuje potřeby a charakteristiky zákazníků. Úspěšnost této strategie je v závěru práce hodnocena pomocí velikosti tržeb a velikosti čistého zisku.
Anotace v angličtině
Předmětem předložené práce bylo navrhnout strategii, jež pomůže vybrané firmě získat nové zákazníky na německém trhu a zvýšit tak objem tržeb.
Na základě provedené literární rešerše, jejíž poznatky byly zformulovány v teoretické části předkládané práce, autorka zvolila strategii penetrace, která v rámci dosažení většího tržního podílu doporučuje zvýšit marketingové úsilí na daném trhu. Toto marketingové úsilí bylo v praktické části práce zformulováno do podoby marketingové strategie, jejíž tvorba následovala kroky doporučené odbornou literaturou v první části práce. Autorka provedla podrobnou marketingovou situční analýzu, která byla posléze vyhodnocena pomocí matice SWOT. Na základě tohoto vyhodnocení byly navrženy strategiecké cíle. Práce se věnuje jednomu z navržených cílů, a to právě tomu, jež se týká zvýšení povědomí o firmě na německém trhu. Pro tento dílčí cíl je navržena strategie značky a s ní související komunikační mix, který respektuje potřeby a charakteristiky zákazníků. Úspěšnost této strategie je v závěru práce hodnocena pomocí velikosti tržeb a velikosti čistého zisku.
Klíčová slova
německý trh, automobilový průmysl, strategie, strategické řízení, logistický a výrobní software, B2B trh, marketing, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
German market, car industry, strategy, strategy management, logistics and manufacturing software, B2B market, marketing, marketing communication mix
Zásady pro vypracování
Představte konkrétní podnikatelský subjekt a charakterizujte odvětví jeho působení.
Popište poslání, vizi a cíle podniku.
Proveďte marketingovou situační analýzu a vyhodnoťte současnou situaci na trhu.
Navrhněte marketingové cíle, a strategii pro dílčí marketingový cíl.
Navrhněte komunikační mix pro vybranou strategii.
Navrhněte rozpočet a ekonomicky zhodnoťte vybranou strategii.
Zásady pro vypracování
Představte konkrétní podnikatelský subjekt a charakterizujte odvětví jeho působení.
Popište poslání, vizi a cíle podniku.
Proveďte marketingovou situační analýzu a vyhodnoťte současnou situaci na trhu.
Navrhněte marketingové cíle, a strategii pro dílčí marketingový cíl.
Navrhněte komunikační mix pro vybranou strategii.
Navrhněte rozpočet a ekonomicky zhodnoťte vybranou strategii.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012. ISBN 978-80-7408-060-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAŘÍK, Vladimír. Průmysl 4.0: výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-440-0.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012. ISBN 978-80-7408-060-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAŘÍK, Vladimír. Průmysl 4.0: výzva pro Českou republiku. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-440-0.