Téma bakalářské práce odpovídá názvu práce Faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při výběru brýlí. Cílem teoretické části je vytvoření teoretické podkladu pro problematiku nákupního rozhodovacího procesu. Předmětem praktické části bylo dotazníkové šetření týkající se nákupního procesu při koupi brýlí, konkrétně zjištění vah důležitosti vybraných faktorů a charakteristik produktu. Cílem praktické části bylo dle realizovaného dotazníkového šetření analyzovat výběrový soubor a tvrzení stanovená na základě teoretického podkladu. Získané informace byly využity jakožto doporučení pro zvýšení efektivity prodeje pro provozovatele očních optik.
Annotation in English
Theme of this bachelor thesis serves the purpose of the thesis title Factors influencing the decision making process of customers when choosing a pair of glasses. Goal of theoretical part is creating theoretical basics for problematic of decision making process. In practical part was survey concerning decision making process of buying glasses, particularly finding weigh of importance of choosed factors and characteristics of product. Goal of practical part was analyze selective file and claims based on theoretical basics by survey. Results from survey were used as recommendation to increase the sales effectiveness for opticians.
consumer and customer, buying behaviour, factors influencing the decision making process, glasses, product
Length of the covering note
52 s.
Language
CZ
Annotation
Téma bakalářské práce odpovídá názvu práce Faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při výběru brýlí. Cílem teoretické části je vytvoření teoretické podkladu pro problematiku nákupního rozhodovacího procesu. Předmětem praktické části bylo dotazníkové šetření týkající se nákupního procesu při koupi brýlí, konkrétně zjištění vah důležitosti vybraných faktorů a charakteristik produktu. Cílem praktické části bylo dle realizovaného dotazníkového šetření analyzovat výběrový soubor a tvrzení stanovená na základě teoretického podkladu. Získané informace byly využity jakožto doporučení pro zvýšení efektivity prodeje pro provozovatele očních optik.
Annotation in English
Theme of this bachelor thesis serves the purpose of the thesis title Factors influencing the decision making process of customers when choosing a pair of glasses. Goal of theoretical part is creating theoretical basics for problematic of decision making process. In practical part was survey concerning decision making process of buying glasses, particularly finding weigh of importance of choosed factors and characteristics of product. Goal of practical part was analyze selective file and claims based on theoretical basics by survey. Results from survey were used as recommendation to increase the sales effectiveness for opticians.